Січкар, Алла (старший викладач кафедри педагогіки і психології).
    Актуалізація ідей діяльнісного підходу в умовах становлення суспільного дошкільного виховання в Україні : 1871-1907 / А. Січкар // Рідна школа : щомісячний науково-педагогічний журнал. - 2015. - № 5/6. - С. 76-80. - Библиогр. в конце ст. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕКІ
УДК
ББК 74.1
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Дошкільна педагогіка, 1871-1907 рр.

   Образование. Педагогика

   Дошкольная педагогика, 1871-1907 гг.

   Україна
    Украина

Кл.слова (ненормовані):
дошкільне виховання -- дошкольное воспитание -- приватні дитячі садки -- частные детские сады -- виховна система Фребеля -- воспитательная система Фребеля -- Фребеля виховна система -- Фребеля воспитательная система -- ідеї діяльнісного підходу -- идеи деятельностного подхода -- суспільне дошкільне виховання -- общественное дошкольное воспитание -- аналіз наукових праць -- анализ научных трудов -- наукові джерела -- научные источники
Анотація: Схарактеризовано ідеї діяльнісного підходу, актуальні в педагогіці імперської доби на теренах підросійської України в кінці ХІХ - на початку ХХ ст. Розкрито вплив на формування педагогічної думки щодо виховання дітей дошкільного віку в діяльності народної педагогіки, філософських праць мислителів Київської Русі (Володимира Мономаха), українських філософів (Г. Сковороди, П. Юркевича) та зарубіжних педагогів (Я. Коменського, Дж Локка, Ж.-Ж. Руссо, Й.-Г Песталоцці, Ф. Фребеля). Зміст побудовано за результатами вивчення тогочасних наукових досліджень, книжок, основу яких становлять матеріали, зібрани під час поїздок вітчизняних педагогів до Німеччини з метою ознайомлення з педагогічною системою Ф. Фребеля впрактику дошкільного виховання на теренах підросійської України.





    Січкар, Алла (кандидат педагогічних наук; старший викладач кафедри педагогіки та психології).
    Діяльнісний підхід до навчання і виховання дітей дошкільного віку в теоретико-практичній спадщині Софії Русової / А. Січкар // Рідна школа : щомісячний науково-педагогічний журнал. - 2016. - № 5/6. - С. 56-60. - Библиогр. в конце ст. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕКІ
УДК
ББК 74.03
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Історія освіти

   Образование. Педагогика

   История образования

   Україна
    Украина

Кл.слова (ненормовані):
національне виховання -- национальное воспитание -- діяльнісний підхід -- деятельностный подход -- принципи самодіяльності -- принципы самодеятельности -- розвивальне середовище -- развивающая среда -- пошукова діяльність -- поисковая деятельность -- саморозвиток -- саморазвитие -- вільне самовиявлення -- свободное самоизъявление -- метод центральної ідеї -- метод центральной идеи -- теоретико-практична спадщина -- теоретико-практическое наследие -- дошкільне виховання -- дошкольное воспитание -- українська педагогічна думка -- украинская педагогическая мысль -- діти дошкільного віку -- дети дошкольного возраста
Анотація: Вичвітлено творчий доробок С. Русової з проблеми організації навчання і виховання дітей дошкільного віку, що розглядалася педагогом з урахуванням ідеї діяльності особистості як чинника її розвитку та саморозвитку в контексті педагогічних положень вільного виховання, індивідуалізації, наближення дітей до витоків культури свого народу. Обгрунтовано, що С. Русова обстоювала свої погляди на основі ідей діяльнісного підходу філософів, педагогів, психологів європейської, американської та вітчизняної системи освіти. Виокремлено та розкрито продуктивні ідеї діяльнісного підходу з метою їх адаптації в сучасний освітній простір, а саме: природна потреба дитини в діяльності та пізнанні, залучення дитини до пізнавальної активності, самостійна свідома "переробка" дитиною знань.


Дод.точки доступу:
Русова, Софія (громадський діяч; літературознавець; етнограф; засновник жіночого руху в Україні ; 1856-1940) \о ней\