Дороз, Вікторія (докторант; Національний педагогічний університет ім. М.П. Драгоманова). Авторська програма факультативного курсу "Українська мова в діалозу культур" : для учнів 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів / Вікторія Дороз> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 3. - С. 49-55. - Бібліографія : С.55 : 21 назва. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Языкознание Кл.слова (ненормовані): авторские программы -- авторські програми -- диалог культур -- діалог культур -- лингвокультурология -- лінгвокультурологія -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- програми і стандарти з української мови -- украинский язык -- українська мова -- факультативні курси -- факультативные курсы Анотація: Пояснювальна записка та зміст авторської програми факультативного курсу "Українська мова в діалозі культур". Дод.точки доступу: Українська мова в діалозу культур, факультативний курс \о произв.\ |
Дороз, Вікторія (докторант Національного педагогічного університету ім. М.П. Драгоманова). Актуальні напрямки світового мовознавства з огляду на сучасний парадигмальний простір гуманітарного знання, їх роль і значення для крос-культурного навчання учнів-білінгвів української мови / Вікторія Дороз> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 6. - С. 2-5. - Бібліографія : С.5 : 8 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Языкознание Кл.слова (ненормовані): антропоцентрический фактор в языке -- антропоцентричний фактор в мові -- билингвальное обучение -- білінгвальне навчання -- гуманитарное знание -- гуманітарне знання -- двомовне навчання -- двуязычное обучение -- дискурс -- етнолінгвістика -- крос-культурна лінгводидактика -- крос-культурне навчання -- кросс-культурная лингводидактика -- кросс-культурное обучение -- лингвокультурология -- лінгвокультурологія -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- направления в языкознании -- направления лингвистических исследований -- напрямки в мовознавстві -- напрямки лінгвістичних досліджень -- национально-культурная специфика языка -- національно-культурна специфіка мови -- украинский язык в школах национальных меньшинств -- українська мова в школах національних меншин -- этнолингвистика Анотація: Викладено методологічні основи (які спираються на такі сучасні мовознавчі напрямки, як крос-культурний аналіз, антропоцентризм, дискурсивну та когнітивну лінгвістику, етнолінгвістику та лінгвокультурологію) викладання української мови як другої в школ ах з багатонаціональним контингентом учнів. |
Дороз, Вікторія (кандидат педагогічних наук; доцент кафедри теорії та навчання мов Інституту філології Бердянського державного педагогічного університету; докторант Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова). Філософія гуманізму, крос-культуралізму та синергетики як теоретико-методологічна основа полікультурної освіти / В. Дороз> // Рідна школа : щомісячний науково-педагогічний журнал. - 2009. - № 2/3. - С. 21-25. - Библиогр. в конце ст. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Організація освіти Организация образования Кл.слова (ненормовані): філософія освіти -- крос-культуралізм -- гуманістична освіта -- політкультурний простір -- педагогічна підтримка особистості -- політкультурна особистість -- гуманізм -- планетарна свідомість -- гуманітарне мислення -- синергетика -- философия образования -- гуманистическое образование -- политкультурное пространство -- педагогическая поддержка личности -- политкультурная личность -- гуманизм -- гуманитарное мышление -- планетарная сознательность Анотація: Про необхідність створення методології формування гуманістичної культури особистості в політкультурній освіті, заснованій на принципах філософії гуманізму, крос-культуризму та синергетики. Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене) |
Дороз, Вікторія (кандидат педагогічних наук; доцент; докторант Національного педагогічного університету). Прецедентні феномени - базове ядро стереотипних знань учнів національних спільнот / Вікторія Дороз> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 1. - С. 6-11. - Бібліографія : С.11 : 4 назви. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Языкознание Кл.слова (ненормовані): билингвальное обучение -- білінгвальне навчання -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка в школах национальных меньшинств -- прецедентні висловлювання -- прецедентні імена -- прецедентні тексти -- прецедентные высказывания -- прецедентные имена -- прецедентные тексты -- социокультурная линия содержания образования -- соціокультурна змістова лінія освіти -- стереотипні знання -- стереотипные знания -- українська мова в школах національних меншин -- ученики-билингвы -- учні-білінгви Анотація: Стаття присвячена мовній освіті учнів-білінгвів, соціокультурній лінії змісту філологічної освіти, а саме - належній репрезентації прецедетних феноменів мовленнєвого спілкування. Аналізуються поняття "прецедентний феномен", "прецедентне ім'я", "прецед ентний текст" тощо. |
Дороз, Вікторія (кандидат педагогічних наук; доцент; докторант НПУ ім. М.П. Драгоманова). Переосмислення процесу навчання і виховання національно свідомої мовної особистості на уроках української мови з ціннісних позицій / Вікторія Дороз> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 2. - С. 2-5. - Примітки посторінкові : 24 назви. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): вторинна мовна особистість -- вторичная языковая личность -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- мовна особистість -- национально-языковая личность -- національно-мовна особистість -- ценностный подход в лингвистике -- ціннісний підхід в мовознавстві -- языковая личность Анотація: Мета статті - розглянути дефініції понять "мовна особистість", "національно свідома мовна особистість", "вторинна мовна особистість", охарактеризувати методологічні засади формування вторинної національно свідомої мовної особистості на уроках українсь кої мови з ціннісних позицій. Перейти к внешнему ресурсу: Переосмислення процесу навчання |
Дороз, Вікторія (докторант Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова). Мовленнєвий акт і текст як комунікативне вираження крос-культурного дискурсу на уроці української мови / Вікторія Дороз> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 8. - С. 37-45. - Бібліографія : С.44-45 : 20 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): билингвальное образование -- билингвальное обучение -- білінгвальне навчання -- близкородственный билингвизм -- близькоспоріднений білінгвізм -- крос-культурна лінгводидактика -- крос-культурне навчання -- крос-культурний дискурс -- кросс-культурная лингводидактика -- кросс-культурное обучение -- кросс-культурный дискурс -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- мовленнєві акти -- речевые акты -- російсько-український білінгвізм -- русско-украинский билингвизм -- украинский язык -- українська мова -- урок украинского языка -- урок української мови -- ученики-билингвы -- учні-білінгви Анотація: У статті зосереджено увагу на особливостях і значенні мовленнєвого акту й тексту як комунікативному вираженні крос-культурного дискурсу на уроці української мови; розглянуто типологію текстів за метою їх використання під час навчання учнів-білінгвів у країнської мови як спорідненої. |
Дороз, Вікторія (кандидат педагогічних наук; доцент; Бердянський державний педагогічний університет). Мудрість, народжена багатством серця / В. Дороз> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2011. - № 1. - С. 63-64. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ Рец. на Потапенко О. І. Лінгвоконцептологія : монографія / О. І. Потапенко. - К. : Освіта України, 2010. - 336 с.
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): концепт -- лингвоконцептология -- лінгвоконцептологія -- персоналии филологов -- персоналії філологів -- рецензии на монографии -- рецензії на монографії |