Бех, Іван (доктор психологічних наук; академік АПН України; директор Інституту проблем виховання АПН України).
    Життя особистості у духовному діапазоні / І. Бех // Рідна школа : щомісячний науково-педагогічний журнал. - 2009. - № 11. - С. 7-17. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 88.37
Рубрики: Психологія
   Психологія особи

   Психология

   Психология личности

Кл.слова (ненормовані):
психологія особистості -- духовність особистості -- філософія моралі -- філософські категорії -- категорія життя -- енергетиця переживань -- життя на індивідуальному рівні -- моральна філософія -- причетність до буття -- розвівальна вчинкова система -- досконалість життя -- гідність життя -- негативні переживання особистості -- благодійне життя -- життеві невдачі особистості -- недоброзичливість -- життєві ситуації особистості -- мотиваційні відхилення -- безтурботність життя особистості -- життєва спрямованість особистості -- жизненная направленность личности -- беззаботность жизни личности -- мотивационные отклонения личности -- жизненные ситуации личности -- недоброжелательность -- жизненные неудачи личности -- благотворительность жизни -- негативные переживания личности -- достоинство жизни -- совершенство жизни -- причастность до бытия -- моральна философия -- жизнь на индивидуальном уровне -- энергетика переживаний -- категории жизни -- философские категории -- философия морали -- духовность жизни -- психология личности
Анотація: Розглядається сутність категорії "життя"; визначається місце в його структурі діяльності, вищих культурних цінностей і устремлінь. Подано концепцію суб'єктивного осмислення індивідом власного життя у його смисло-ціннісних і процесуальних характеристиках.

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Бех, Іван (доктор психологічних наук; дійсний член НАПН України; директор Інституту проблем виховання НАПН України).
    Совість: психологічна сутність та механізм виховання / І. Бех // Рідна школа : щомісячний науково-педагогічний журнал. - 2011. - № 1/2. - С. 3-7 : фот. - Библиогр. в конце ст. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 74.200
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Теорія і методика виховання

   Образование. Педагогика

   Теория и методика воспитания

Кл.слова (ненормовані):
совість -- совесть -- самоповага -- самоуважение -- духовні цінності -- духовные ценности -- моральний саморозвиток особистості -- моральное саморазвитие личности -- моральне виховання -- моральное воспитание -- цілеспрямоване виховання -- целенаправленное воспитание
Анотація: На основі теоретичного аналізу виокремлено дев'ять дефінітивних версій почуття совісті, розкрито їх зміст та сформульоване авторське ставлення. Запропоноване наукове поняття совісті як соціокультурного феномену та концептуальний механізм ії цілеспрямованого виховання.

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Бех, Іван (доктор психологічних наук; дійсний член НАПН України; директор інституту проблем виховання НАПН України).
    Рефлексія у духовному "Я" особистості / І. Бех // Рідна школа : щомісячний науково-педагогічний журнал. - 2011. - № 8/9. - С. 9-14. - Библиогр. в конце ст. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 74.04
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Організація освіти

   Образование. Педагогика

   Организация образования

Кл.слова (ненормовані):
рефлексія -- рефлексия -- особистісний розвиток -- личностное развитие -- функція самостійності -- функция самостоятельности -- емоційні переживання -- эмоциональные переживания -- породжувальна функція -- порождающая функция -- самоутверджувальна функція -- самоутверждающая функция -- самозахисна функція -- самозащитная функция -- функція самоцінності -- функция самоценности -- консолідуюча функція -- консолидирующая функция -- функція душевного умиротворення -- функция душевного удовлетворения
Анотація: Розкривається природа людського "Я" у контексті його сутнісних ознак і змістовно-структурних характеристик. Визначається роль рефлексивного процесу як механізму формування духовних складових "Я", аналізуються основні функції рефлексії.

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Бех, Іван (доктор психологічних наук; дійсний член НАПН України; директор Інституту проблем виховання НАПН України).
    Духовні цінності як надбання особистості / І. Бех // Рідна школа : щомісячний науково-педагогічний журнал. - 2012. - № 1/2. - С. 9-12. - Библиогр. в конце ст. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 74.200
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Теорія і методика виховання

   Образование. Педагогика

   Теория и методика воспитания

Кл.слова (ненормовані):
духовні цінності особистості -- духовные ценности личности -- духовність -- духовность -- Я-духовне -- я-духовное -- психологічні механізми свідомості -- психологические механизмы сознания -- особиста рефлексія -- личностная рефлексия -- типи особистої рефлексії -- типы личностной рефлексии -- рефлексівно-довільна спрямованість -- рефлексивно-произвольная направленность -- я-ти-детермінація -- я-ты-детерминация -- емоційне самопідкріплення -- эмоциональное самоподкрепление
Анотація: Розкрито сутність психологічних механізмів свідомості та самосвідомості, на основі яких формуються духовні цінності особистості. У зв'язку з цим виділено типи особистісної рефлексії: регулятивну, визначальну, синтезувальну, створювальну.

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Бех, Іван (доктор психологічних наук; дійсний член НАПН України; директор інституту проблем виховання НАПН України).
    Особистість: два наукових погляди на виховання та розвиток / І. Бех // Рідна школа : щомісячний науково-педагогічний журнал. - 2012. - № 8/9. - С. 4-7. - Библиогр. в конце ст. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕКІ
УДК
ББК 74.200
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Теорія і методика виховання

   Образование. Педагогика

   Теория и методика воспитания

Кл.слова (ненормовані):
наукові школи -- научные школы -- наукові позиції -- научные позиции -- альтернативні погляди -- альтернативные взгляды -- розвивальне виховання -- развивающее воспитание -- педагогіка підтримувального розвитку -- педагогика поддерживающего развития -- педагогіка керованого розвитку -- педагогика управляющего развития -- педагогічні ідеї -- педагогические идеи -- ідея вільної дитини -- идея свободного ребенка -- виховні стратегії -- воспитательные стратегии
Анотація: Розглядаються наукові позиції, на яких грунтується педагогіка підтримувального та педагогіка керованого виховання і розвитку підростаючої особистості.

Перейти к внешнему ресурсу: \\tower-2008\textlok\Адвокат\Рідна школа_2012_8-9\ст.2.pdf




    Бех, Іван (доктор психологічних наук; дійсний член НАПН України; директор Інституту проблем виховання НАПН України).
    Рефлексивно-експліцитний метод у вихованні особистості / І. Бех // Рідна школа : щомісячний науково-педагогічний журнал. - 2012. - № 12. - С. 3-7 : фот. - Библиогр. в конце ст. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 74.200
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Теорія і методика виховання

   Образование. Педагогика

Кл.слова (ненормовані):
педагогічне тло -- педагогический фон -- рефлексивно-експліцитний метод -- рефлексивно-эксплицитный метод -- методи виховання -- методы воспитания -- виховання особистості -- воспитание личности -- особістісні якості -- личностные качества -- довіра до вихованця -- доверие к воспитаннику -- самоповага -- самоуважение -- індивідуальне життя -- индивидуальная жизнь -- Я-ідеальне -- Я-идеальное -- операційна структура методів виховання -- операционная структура методов воспитания
Анотація: Обгрунтовується розвивальний виховний метод, який апелює до позитивного поведінкового досвіду підростаючої особистості як змістовної основи розгортання рефлексивно-експліцитного процесу породження духовних цінностей. Розкривається операційна структура реалізації запропонованого методу.

Утримувачі документа:
КЗК ДОУНБ




   
    Практичний педагогічний марафон : v Міжнародні та XIX Всеукраїнські педагогічні читання "Василь Сухомлинський у діалозі з сучасністю: здоров'я через освіту" // Рідна школа : щомісячний науково-педагогічний журнал. - 2012. - № 12. - С. 62-64 : фот. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 74.00
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Загальна педагогіка

   Образование. Педагогика

   Общая педагогика

Кл.слова (ненормовані):
педагогічні читання -- педагогические чтения -- видатні педагоги -- відающиеся педагоги -- програми читань -- программі чтений -- засідання секцій -- заседания секций
Анотація: Про програму та порядок проведення 5 Міжнародних та 19 Всеукраїнських педагогічних читань "Василь Сухомлинський у діалозі з сучасністю: здоров'я через освіту".

Утримувачі документа:
КЗК ДОУНБ

Дод.точки доступу:
Сухомлинський, Василь Олександрович (видатний педагог ; 1918-1970) \о нем\; Чернишов, Олексій (ректор Донецького ОІППО) \о нем\; Соловйов, Юрій (начальник управління освіти і науки Донецької ОДА) \о нем\; Савченко, Олександр (академік НАПН України) \о нем\; Сухомлинська, Ольга (академік-секретар) \о ней\; Бех, Іван (академік НАПН України) \о нем\; Василь Сухомлинський у діалозі з сучасністю: здоров'я через освіту, міжнародні педагогічні читання \о них\; Василь Сухомлинський у діалозі з сучасністю: здоров'я через освіту, всеукраїнські педагогічні читання \о них\




    Бех, Іван (доктор психологічних наук; дійсний член НАПН України; директор).
    Ідентифікація у вихованні особистості / І. Бех // Рідна школа : щомісячний науково-педагогічний журнал. - 2013. - № 4/5. - С. 20-25. - Библиогр. в конце ст. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕКІ
УДК
ББК 74.200
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Теорія і методика виховання

   Образование. Педагогика

   Теория и методика воспитания

Кл.слова (ненормовані):
виховний процес -- воспитательный процесс -- процес ідентифікації -- процесс идентификации -- уподібнення -- уподобление -- лідерство -- лидерство -- референтна група -- референтная группа -- соціальна інтеграція -- социальная интеграция -- особиста ідентичність -- личная идентичность -- "Я"особистості -- "Я" личности -- Его-ідентичність -- Эго-идентичность -- самоідентифікація -- самоидентификация
Анотація: Розглядається процес ідентифікації як один із центральних механізмів особистісного становлення суб'єкта. Прстежується її змістовий зв'язок з ідентичністю та самоідентифікацією.





    Бех, Іван Дмитрович (доктор психологічних наук; дійсний член НАПН України; директор Інституту проблем виховання НАПН України).
    Рефлексивно-експліцитний метод у формуванні морально стійкої особистості / І. Д. Бех // Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія : щоквартальний науково-практичний журнал. - 2013. - № 2. - С. 54-60. - Бібліогр. в кінці ст. 8 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕКІ
ББК 74.200
Рубрики: Теория воспитания
   Теорія виховання

Кл.слова (ненормовані):
рефлексивно-експліцитний метод -- педагогічний фон -- самоповага -- індивідуальне життя -- Я-ідеальне -- наслідки морального діяння -- розвивально-виховний метод -- духовні цінності -- рефлексивно-эксплицитный метод -- педагогический фон -- самоуважение -- индивидуальная жизнь -- Я-идеальное -- последствия морального деяния -- развивающие-воспитательный метод -- духовные ценности -- виховний процес -- воспитательный процесс
Анотація: Про створення розвивального виховного методу, який апелює до позитивного поведінкового досвіду особистості як змістовної основи розгортання рефлексивно-експліцитного процесу породження духовних цінностей.

Утримувачі документа:
НБ УИПА




    Бех, Іван (доктор психологічних наук; дійсний член НАПН України; директор Інституту проблем виховання НАПН України).
    Проблема життєдіяльності особливості у наукових пошуках В. О. Сухомлинського / І. Бех // Рідна школа : щомісячний науково-педагогічний журнал. - 2013. - № 8/9. - С. 9-11. - Библиогр. в конце ст. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕКІ
УДК
ББК 74.03
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Історія освіти

   Образование. Педагогика

   История образования

Кл.слова (ненормовані):
життєтворчість особистості -- жизнетворчество личности -- повнота духовного життя -- полнота духовной жизни -- почуттєві утворення -- чувственные образования -- духовна діяльність -- духовная деятельность -- духовне життя -- духовная жизнь -- емоційно-почуттєвий світ -- эмоционально-чувственный мир -- видатні педагоги -- выдающиеся педагоги -- наукова діяльність -- научная деятельность -- педагогічна діяльність -- педагогическая деятельность -- людське життя -- человеческая жизнь -- життєва творчість -- жизненное творчество
Анотація: Розглядаються погляди В. О. Сухомлинського на проблему життєдіяльності підростаючої особистості, яку великий педагог пов'язував з особливим душевним станом людини.


Дод.точки доступу:
Сухомлинський, Василь Олександрович (видатний педагог-гуманіст ; 1918-1970) \о нем\




    Бех, Іван (доктор психологічних наук; дійсний член НАПН УКраїни; директор).
    Методологічні засади всеукраїнського науково-педагогічного проекту "Інтелект України" / І. Бех // Рідна школа : щомісячний науково-педагогічний журнал. - 2013. - № 10. - С. 9-12 : портр. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕКІ
УДК
ББК 74.04
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Організація освіти

   Образование. Педагогика

   Организация образования

   Україна
    Украина

Кл.слова (ненормовані):
всеукраїнські науково-педагогічні проекти -- всеукраинские научно-педагогические проекты -- методологічні основи проектів -- методологические основы проектов -- діяльний підхід -- деятельный подход -- теорія поетапного формування розумових дій -- теория поэтапного формирования умственных действий -- компетентнісний підхід -- компетентностный подход -- загальноосвітні навчальні заклади -- общеобразовательные учебные учреждения -- орієнтована основа дії -- ориентированная основа действия -- типи ООД -- типы ООД -- вміння вчитися -- умение учиться
Анотація: Охарактеризовано методологічні засади всеукраїнського науково-педагогічного проекту "Інтелект України". Розкрито основні положення діяльнісного та компетентнісного підходів як концептуальної основи конструювання й реалізації в практиці роботи загальноосвітніх навчальних закладів дидактичної моделі навчання учнів проектних класів. Визначено основні напрями удосконалення проекту.


Дод.точки доступу:
Гальперін, П. Я. (радянський психолог; експериментатор; теоретик науки; автор теорії формування розумових дій та понять ; 1902-1988) \о нем\; Інтелект України, всеукраїнський науково-педагогічний проект \о произв.\Интеллект Украины, всеукраинский научно-педагогический проект \о произв.\




    Бех, Іван (доктор психологічних наук; дійсний член НАПН УКраїни; директор Інституту проблем виховання НАПН України).
    Виховання як духовно-моральне удосконалення особистості / І. Бех // Рідна школа : щомісячний науково-педагогічний журнал. - 2014. - № 4/5. - С. 21-26. - Библиогр. в конце ст. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕКІ
УДК
ББК 74.200
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Теорія і методика виховання

   Образование. Педагогика

   Теория и методика воспитания

Кл.слова (ненормовані):
гуманістично орієнтована модель виховання -- моделі виховання -- педагогічна самопрезентація -- моральна довіра -- великодушність -- психологічне підгрунтя -- психоенергетика -- життєвий поступ особистості -- гуманистически ориентированная модель воспитания -- модели воспитания -- педагогическая самопрезентация -- моральное доверие -- великодушие -- психологическое основание -- психоэнергетика -- жизненный прогресс личности -- навчально-виховний процес -- учебно-воспитательный процесс -- особистість педагога -- личность педагога -- віра у вихователів -- вера в воспитателей
Анотація: Розкрито сутність гуманістично орієнтованої моделі виховання, яка має об'єднувати два світи - дітей у їніх розвивальних потенціях і дорослих як носіїїв високих духовних цінностей. У цьому процесі педагог як основний духовно перетворювальний фактор має бути носієм загальносвітової й національної культури, що зберігаються у ньому в формі науково-духовного світогляду, до якого він має долучати підростаючу особистість. Розкрито також цілісне психологічне підгрунтя запропонованої моделі виховання, яким є синтез розуму, почуттів і волі. Наголошується на необхідності підтримання достатньої сили психоенергетики у життєвому поступі особистості.






    Бех, Іван (доктор псхологічних наук; академік; дійсний член НАПН України; директор).
    Зростити моральну особистість - головна турбота / І. Бех // Дошкільне виховання. - 2015. - № 4. - С. 6-8. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
ББК 88.37
Рубрики: Психологія особистості
   Психология личности

Кл.слова (ненормовані):
психологія дитини -- моральне виховання -- трудове виховання -- емоції -- емоційний розвиток -- самоствердження -- самореалізація -- психология ребенка -- моральное воспитание -- трудовое воспитание -- эмоции -- эмоциональное развитие -- самоутверждение -- самореализация
Анотація: Розмова про чинники, що впливають на розвиток дитини, закономірності, які маємо враховувати.

Перейти к внешнему ресурсу: \\tower-2008\textlok\Адвокат\\Дошк_вихов_2015_4\3.pdf
Утримувачі документа:
НБ МДУ




    Бех, Іван (доктор психологічних наук; дійсний член НАПН України; директор Інституту проблем виховання НАПН України).
    Патріотизм: сучасні ознаки та орієнтири виховання / І. Бех. - Электрон. журн. // Рідна школа : щомісячний науково-педагогічний журнал. - 2015. - № 1/2. - С. 3-6. - Библиогр. в конце ст. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕКІ
УДК
ББК 74.200
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Теорія і методика виховання

   Образование. Педагогика

   Теория и методика воспитания

Кл.слова (ненормовані):
моделі виховання -- модели воспитания -- патріотизм -- патриотизм -- патріотичне виховання -- патриотическое воспитание -- виховання духовної особистості -- воспитание духовной личности -- стратегії виховання духовної особистості -- стратегии воспитания духовной личности -- підходи до патріотичного виховання -- подходы к патриотическому воспитанию -- навчально-виховний процес -- учебно-воспитательный процесс -- загальноосвітня школа -- общеобразовательная школа
Анотація: Розкрито сутність наявних виховних моделей у контексті їх можливостей щодо вирішення проблеми виховання патріотизму. Запропоновано визначення дефініції "патріотизм" та його компонентну структуру. Змістовно розкрито специфіку почуття любові до народу, Батьківщини, держави. Сформульовано положення, на які має орієнтуватися процес виховання патріотизму.





    Бех, Іван (доктор психологічних наук; дійсний член НАПН України; директор Інституту проблем виховання НАПН України).
    Педагогічна наука у контексті експериментально-виховних стратегій / І. Бех // Рідна школа. - 2016. - № 2/3. - С. 15-20. - Бібліогр. в кінці ст. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 74.200
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Теорія і методика виховання

   Образование. Педагогика

   Теория и методика воспитания

Кл.слова (ненормовані):
педагогічна наука -- педагогическая наука -- виховання особистості -- воспитание личности -- етап соціоцентризму -- этап социоцентризма -- етап людиноцентризму -- этап человекоцентризма -- формувальний експеримент -- формирующий эксперимент -- методи педагогічної науки -- методы педагогической науки -- метод формувального експерименту -- метод формирующего эксперимента -- експериментально-виховні стратегії -- экспериментально-воспитательные технологии -- етапи розвитку педагогічної науки -- этапы развития педагогической науки -- навчально-виховний процес -- учебно-воспитательный процесс -- розуміння дитини -- понимание ребенка -- піклування за дитиною -- забота о ребенке -- формувальний експеримент особистісно орієнтованого типу -- ормирующий эксперимент личностно ориентированного типа -- особистісно орієнтованні технології -- личностно ориентированные технологии -- задоволення -- удовлетворение -- інноваційно-виховні технології гуманістичного типу -- инновационно-воспитательные технологии гуманистического типа
Анотація: Розглядаються два етапи розвитку педагогічної науки етап соціоцентризму та людиноцентризму. Наголошується: педагогічна наука задається провідними методами, на основі яких створюється відповідна теорія. Найадекватніше репрезентує педагогічну науку метод формувального експерименту. Стверджується, що педагогічне оформлення традиційного формувального експерименту відбувалося як конструювання певного змісту, форм, методів, прийомів. Традиційний формувальний експеримент грунтувався на моделюванні зовнішнього аспекту виховного процесу і не охоплював власну діяльність дитини як найважливішу умову реалізації його цілей. Зазначається, що загальнонауковий принцип людиноцентризму нині об'єктивується як особистісно орієнтований педагогічний і, зокрема, виховний процес. На відміну від традиційного формульованого експерименту, у теорії особистісно орієнтованого виховного процесу ідеологія формувального експерименту є інноваційною виховною технологією гуманістичного типу і має стати провідним напрямом.

Перейти к внешнему ресурсу: \\tower-2008\textlok\Адвокат\Рідна школа_2016_2-3\4.pdf




    Бех, Іван (доктор психологічних наук; дійсний член НАПН України; директор; Інститут проблем виховання НАПН України).
    Принцип діяльності як інтегративний чнник цілісного розвитку особистості / І. Бех // Рідна школа. - 2016. - № 4. - С. 10-13. - Бібліогр. в кінці ст. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 74.200
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Образование. Педагогика

   Теорія і методика виховання

   Теория и методика воспитания

Кл.слова (ненормовані):
принципи діяльності -- принципы деятельности -- наукові знання -- научные знания -- виховання особистості -- воспитания личности -- цілісний розвиток особистості -- целостное развитие личности -- принцип задачної форми навчального змісту -- принцип задачной формы учебного содержания -- принцип інтеграції навчального знання -- принцип интеграции учебных знаний -- принцип опори на здібності -- принцип опоры на способности -- загальнодіяльнісні здібності -- общедеятельностные способности -- процесуальні здібності -- процессуальные способности -- принцип забезпечення виховної функції навчання -- принцип обеспечения воспитательной функции обучения -- цілісний навчальний зміст -- целостное учебное содержание -- педагогічна взаємодія -- педагогическое взаимодействие
Анотація: Розкрито провідний принцип діяльності у двох методологічних функціях: 1)свідомого засвоєння учнями наукових знань під час відповідної поняттєво-створювальної діяльності; 2)реалізації принципів цілісного розвитку особистості, що підпорядковані цьому принципу діяльності.

Перейти к внешнему ресурсу: \\tower-2008\textlok\Адвокат\Рідна школа_2016_4\2.pdf




    Бех, Іван (доктор псхологічних наук; академік; дійсний член НАПН України; директор).
    Патріотизм має бути дієвим : сучасний підхід до патріотичного виховання / І. Бех // Дошкільне виховання. - 2016. - № 8. - С. 2-3. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕКІ
ББК 74.100.522
Рубрики: Патріотичне виховання
   Патриотическое воспитание

Кл.слова (ненормовані):
національно-патріотичне виховання -- громадянське виховання -- патріотизм -- любов до Батьківщини -- інтерв'ю -- национально-патриотическое воспитание -- гражданское воспитание -- патриотизм -- любовь к Родине -- интервью
Анотація: У статті розглядається проблема національно-патріотчного виховання дітей.

Утримувачі документа:
НБ МДУ

Дод.точки доступу:
Чорнюк, Тетяна (вихователь) \о ней\; ДНЗ № 33, м. Київ \о нем\




    Бех, Іван (доктор психологічних наук; дійсний член НАПН України; директор).
    Зростаюча особистість у просторі духовності / І. Бех // Рідна школа : щомісячний науково-педагогічний журнал. - 2017. - № 9/10. - С. 25-29. - Библиогр. в конце ст. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕКІ
УДК
ББК 88.37
Рубрики: Психологія
   Психологія особистості

   Психология

   Психология личности

Кл.слова (ненормовані):
дух -- духовність -- духовность -- етична свідомість -- нравственное сознание -- етична рефлексія -- этическая рефлексия -- Я-система -- Я-центроване розвивальне виховання -- Я-центрированное развивающее воспитание -- суб'єкт-суб'єктні відносини -- субъект-субъективные отношения -- виховний процес -- воспитательный процесс -- зростаюча особистість -- растущая личность -- духовна стабільність -- духовная стабильность -- духовне самопіклування -- духовное самолечение
Анотація: Розкрито питання категорії «дух» у контексті виховання зростаючої особистості. У цьому плані методика стосується конструктів «духовність» і «Я-духовне». Наголошено, що кінцевою метою виховного процесу має бути духовно розвинена особистість. Кожен вихованець повинен стати суб'єктом власної духовної «Я-системи», використовуючи її у регуляції своєї поведінки, діяльності, спілкування. Доведено, що досягти цієї мети можна в організованому Я-центрованому розвивальному вихованні, що ґрунтується на етичній свідомості та етичній рефлексії. Проаналізовано суб'єкт-суб'єктні відносини, що необхідно рівнозначно утверджувати під час сходження зростаючої особистості до духовних цінностей. Запропоновано психологічні засоби підвищення стійкості духовної Я-системи.





    Бех, Іван (академік НАПН України; директор).
    Компонентна технологія сходження особистості до духовних цінностей / І. Бех // Початкова школа. - 2018. - № 1. - С. 5-10. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
Рубрики: Початкова школа
   Начальная школа

   Моральне виховання

   Моральное воспитание

Кл.слова (ненормовані):
виховання духовності -- воспитание духовности -- духовна самооцінка -- духовная самооценка -- духовна самоцінність -- духовная самоценность -- виховні технології -- технологии воспитания -- компонетно-процесуальна технологія -- компонентно-процессуальная технология -- когнітивний компонент -- когнитивный компонент -- емоційно-ціннісний компонент -- эмоционально-ценностный компонент -- чинники емоційно-ціннісного компоненту -- факторы эмоционально-ценностного компонента -- компонент довільного імпульсу -- компонент произвольного импульса -- поведінкого-праксичний компонент -- поведенческо-праксичный компонент -- самоціннісний компонент -- самоцинностный компонент
Анотація: Розглядається компонетно-процесуальна технологія, реалізація якої передбачає свідоме привласнення вихованцем певної духовної цінності. Запропонована виховна технологія сприяє усвідомленню зростаючою особистістю мети бажання, не пов’язаного з її нижчою природою, а наближає до високої духовності. Вперше розкриті умови, за яких вихованець прямуватиме до духовності, не зустрічаючи відкритого зовнішнього тиску.

Перейти к внешнему ресурсу: \\new\textlok\Почат_шк_2018_1\3.pdf
Утримувачі документа:
Сумська МЦБ ім. Т. Шевченка