Андрущенко, Віктор Петрович.
    Освіта нового століття: пріоритети розвитку : [з виступу на загальних зборах НАПН України] / В. П. Андрущенко // Вища освіта України : теоретичний та науково-методичний часопис. - 2011. - № 1. - С. 5-7. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
ББК 74.58в2
Рубрики: гуманитаризация высшего образования
   гуманітаризація вищої освіти

   мовна політика

   языковая политика

Кл.слова (ненормовані):
гуманітаризація освіти -- модернізація змісту освіти -- мовна політика України

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Андрущенко, Віктор Петрович.
    Стратегічні ініціативи / В. П. Андрущенко // Вища освіта України : теоретичний та науково-методичний часопис. - 2011. - № 4. - С. 5-7. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК

Кл.слова (ненормовані):
вища освіта -- якість підготовки -- міжнародна академічна співпраця -- університетська наука -- державне фінансування

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Андрущенко, Віктор Петрович (доктор філософських наук; професор; член-кореспондент НАН; академік НАПН України; ректор Національного педагогічного університету ім. М. П. Драгоманова; президент асоціації ректорів педагогічних університетів Європи.).
    Можливість і дійсність конституційного процесу в європейському просторі освіти / В. П. Андрущенко // Вища освіта України : теоретичний та науково-методичний часопис. - 2012. - № 4. - С. 9-12
ББК 74.58ж
Рубрики: Международные связи в высшем образовании
   Міжнародні зв'язки вищої освіти

Кл.слова (ненормовані):
підготовка вчителів -- педагогічна освіта -- європейські цінності -- педагогическое образование -- міжнародне співробітництво в освіті -- освітні системи -- подготовка учителей -- европейские ценности -- международное сотрудничество в образовании -- образовательные системы
Анотація: Про впровадження ефективних технологій підготовки нового вчителя для об'єднаної Європи XXI століття.


Дод.точки доступу:
Асоціація ректорів педагогічних університетів Європи \о ней\; Педагогічна конституція Європи \о произв.\; Педагогическая конституция Европы \о произв.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗНЛ (1)
Вільні: ЧЗНЛ (1)




    Андрущенко, Віктор Петрович (доктор філософських наук; професор; член-кореспондент НАН; академік НАПН України; ректор Національного педагогічного університету ім. М. П. Драгоманова; президент асоціації ректорів педагогічних університетів Європи.).
    Інтеграція цінностей: Педагогічний досвід Європи. Стаття перша. Велика Хартія Університетів / В. Андрущенко // Вища освіта України : теоретичний та науково-методичний часопис. - 2013. - № 1. - С. 5-10. - Бібліогр. в кінці ст. 6 назв
ББК 74.58ж
Рубрики: Вища професійна освіта
   Высшее профессиональное образование

   Европа
    Європа

Кл.слова (ненормовані):
освіта -- освітній простір -- консолідація освіти -- культура -- виховання -- педагогічний досвід -- ціннісна парадигма освіти -- образование -- образовательное пространство -- консолидация образования -- воспитание -- педагогический опыт -- ценностная парадигма образования
Анотація: Проаналізовано процес інтеграції в освітньому просторі Європи.

Утримувачі документа:
Наукова бібліотека Української інженерно-педагогічної академії

Дод.точки доступу:
Велика Хартія Університетів \о произв.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗНЛ (1)
Вільні: ЧЗНЛ (1)




    Андрущенко, Віктор Петрович (доктор філософських наук; професор; член-кореспондент НАН; академік НАПН України; ректор Національного педагогічного університету ім. М. П. Драгоманова; Президент асоціації ректорів педагогічних університетів Європи; головний редактор часопису).
    Доповідь з нагоди презентації проекту "Проблеми підготовки нового вчителя для об'єднаної Європи XXI століття (Педагогічна Конституція Європи)" / В. П. Андрущенко // Вища освіта України : теоретичний та науково-методичний часопис. - 2013. - № 2. - С. 5-7
ББК 74.58ж
Рубрики: Педагогічна освіта
   Педагогическое образование

Кл.слова (ненормовані):
доповіді -- підготовка вчителів -- сучасна освіта -- об'єднання університетів -- доклады -- подготовка учителей -- современное образование -- объединение университетов -- вища педагогічна освіта -- высшее педагогическое образование
Анотація: Про проблеми підготовки сучасного вчителя та шляхи їх вирішення.

Утримувачі документа:
НБ УІПА

Дод.точки доступу:
Педагогічна Конституція Європи \о произв.\; Проблеми підготовки нового вчителя для об'єднаної Європи XXI століття (Педагогічна Конституція Європи), проект \о произв.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗНЛ (1)
Вільні: ЧЗНЛ (1)




    Андрущенко, Віктор Петрович (доктор філософських наук; професор; член-кореспондент НАН; академік НАПН України; ректор Національного педагогічного університету ім. М. П. Драгоманова; Президент асоціації ректорів педагогічних університетів Європи; головний редактор часопису).
    Конституційний процес у галузі освіти: стратегічне рішення / В. П. Андрущенко // Вища освіта України : теоретичний та науково-методичний часопис. - 2013. - № 3. - С. 5-8
ББК 74.58ж
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Образование. Педагогика

Кл.слова (ненормовані):
педагогічний простір -- педагогічний процес -- конституційний процес в освіті -- педагогическое пространство -- педагогический процесс -- конституционный процесс в образовании -- педагогічні конституції -- педагогические конституции
Анотація: Проаналізовано конституційний процес педагогічного простору Європи, який знаменує прийняття стратегічного документу - Педагогічної конституції Європи. Підкреслено значення і роль створення духовно-аксіологічної нового вчителя об'єднаної Європи XXI століття.

Утримувачі документа:
НБ УИПА

Дод.точки доступу:
Педагогічна Конституція Європи \о произв.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗНЛ (1)
Вільні: ЧЗНЛ (1)




    Андрущенко, Віктор Петрович (доктор філософських наук; професор; член-кореспондент НАН; академік НАПН України; ректор Національного педагогічного університету ім. М. П. Драгоманова; Президент асоціації ректорів педагогічних університетів Європи; головний редактор часопису).
    Філософія неформальної освіти: проблеми та перспективи розвитку / В. П. Андрущенко // Вища освіта України : теоретичний та науково-методичний часопис. - 2013. - № 4. - С. 5-9. - Бібліогр. в кінці ст. 3 назви
ББК 74.04в2 + 74.4
Рубрики: Философия образования
   Філософія освіти

   Образование взрослых

   Освіта дорослих

Кл.слова (ненормовані):
неформальна освіта -- філософія освіти -- неперервність освіти -- неформальное образование -- философия образования -- непрерывность образования
Анотація: "Неформальна освіта" проаналізована як закономірне явище в освітньому процесі XXI століття; розглянута як самоосвіта вільних особистостей, як "освіта дорослих", "освіта впродовж життя".

Утримувачі документа:
НБ УІПА

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗНЛ (1)
Вільні: ЧЗНЛ (1)




    Марченко, Наталія.
    Принципи гуманізації і гуманітаризації освіти у наукових пошуках А. Г. Погрібного та їх розвиток у працях українських учених / Н. Марченко // Вища освіта України : теорет. та наук.-метод. часоп. - 2014. - № 1. - С. 106-111. - Бібліогр.: 15 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
ББК 74.03д + 74.04в2
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Історія педагогіки

   Образование. Педагогика

   История педагогики

Кл.слова (ненормовані):
виховання -- воспитание -- розвиток особистості -- развитие личности -- антропоцентризм -- гуманізація освіти -- гуманизация образования -- гуманітаризація освіти -- гуманитаризация образования -- дитиноцентризм -- людиноцентризм -- человекоцентризм -- нормативно-правові документи -- державні національні програми -- государственные национальные программы -- педагогічна теорія -- педагогическая теория
Анотація: На основі аналізу сутності понять "гуманізація та гуманітаризація освіти", їх генези та розвитку розкривається внесок А. Г. Погрібного у теоретичне осмислення та практичну реалізацію зазначених принципів в українській системі освіти. Детально проаналізовано Державну національну програму "Освіта" ("Україна ХХІ століття"), що є першим нормативно-правовим документом, у якому зазначено шляхи реформування названої галузі відповідно до принципів демократизації, гуманізації та гуманітаризації освіти, та інші загальнонаціональні нормативні документи.


Дод.точки доступу:
Погрібний, Анатолій Григорович (український літературознавець; письменник; критик і публіцист; політичний, культурний і громадський діяч ; 1942-2007) \про нього\; Гончаренко, Семен Устимович (академік НАПН України; головний спеціаліст Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України ; 1928-2013) \про нього\; Мальований, Юрій Іванович (кандидат педагогічних наук; старший науковий співробітник; член-кореспондент НАПН України ; 1939-) \про нього\; Кремень, Василь Григорович (український вчений; державний, політичний та громадський діяч, президент НАПН України (з 1997) ; 1947-) \про нього\; Андрущенко, Віктор Петрович (доктор філософських наук; професор; дійсний член (академік) НАПН України; ректор НПУ ім. М. П. Драгоманова ; 1949-) \про нього\; Освіта, державна національна програма \о произв.\




    Андрущенко, Віктор Петрович (доктор філософських наук; професор; член-кореспондент НАН; академік НАПН України; ректор Національного педагогічного університету ім. М. П. Драгоманова; президент асоціації ректорів педагогічних університетів Європи.).
    Педагогіка миру: актуальність теорії та практики / Віктор Андрущенко // Вища освіта України : теорет. та наук.-метод. часоп. - 2014. - № 2. - С. 5-12. - Бібліогр.: 11 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
ББК 74.04в2
Рубрики: Философия образования
   Філософія освіти

Кл.слова (ненормовані):
миролюбство -- миролюбие -- толерантність -- толерантность -- формування миролюбства -- формирование миролюбия -- виховання миролюбства -- воспитание миролюбия -- гуманізм -- гуманизм -- формування особистості -- формирование личности -- виховання духовно-світоглядних орієнтацій -- воспитание духовно-мировозренческих ориентаций -- роль учителя -- формування європейської людини -- формирование европейского человека -- полікультурне виховання -- поликультурное воспитание -- педагогіка миру -- педагогика мира -- благоговіння перед життям -- благоговение перед жизнью -- вічний мир -- вечный мир
Анотація: Аналізується актуальність цінності миру та миролюбства, формування цих якостей засобами навчання та виховання; автор стверджує, що базовими установками щодо змістовної організації цього процесу є ідея І. Канта про "вічний мир" та А. Швейцера "благоговіння перед життям"; підкреслено, що у філософсько-освітній літературі сформульовані основні принципи та напрями виховання миролюбства, однак на перешкоді їх утілення в конкретну виховну практику стоять, насамперед, традиції авторитарної, суб'єкт-об'єктної педагогіки, яка в основі своїй встановлює статусне розшарування між різними суб'єктами навчально-виховного процесу, що не сприяє вихованню толерантного ставлення до іншого; сучасна європейська практика виховання миролюбства і толерантності ґрунтується виключно на суб'єкт-суб'єктній, гуманістичній парадигмі виховання, яка ставить у центр будь-якого педагогічного процесу розвиток комунікативно-екзистенціального потенціалу дитини як людини та особистості - найвищої суспільної цінності.


Дод.точки доступу:
Кант, Імануїл (німецький філософ ; 1724-1804) \о нем\; Франк, С. (русский философ; психолог ; 1877-1950) \о нем\




    Андрущенко, Віктор Петрович (доктор філософських наук; професор; член-кореспондент НАН; академік НАПН України; ректор Національного педагогічного університету ім. М. П. Драгоманова; Президент асоціації ректорів педагогічних університетів Європи; головний редактор часопису).
    Герменевтика освіти (спроба теоретичного аналізу) / В. Андрущенко // Вища освіта України : теорет. та наук.-метод. часопис. - 2014. - № 4. - С. 5-9. - Бібліогр. в кінці ст. 3 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕКІ
ББК 74.04в2
Рубрики: Философия образования
   Філософія освіти

Кл.слова (ненормовані):
культура особи -- культура личности -- навчально-виховний процес -- учебно-воспитательный процесс -- освітня політика -- образовательная политика
Анотація: Аналізуються проблеми та перспективи розвитку освіти в контексті нового Закону України "Про вищу освіту"; обгрунтовується, що основним питанням сьогодення для освіти є питання про зміну філософії й загальної архітектоніки освіти в системі викликів сучасного світу

Утримувачі документа:
НБ УІПА

Дод.точки доступу:
Про вищу освіту, закон України \о произв.\
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Андрущенко, Віктор Петрович (доктор філософських наук; професор; член-кореспондент НАН; академік НАПН України; ректор Національного педагогічного університету ім. М. П. Драгоманова; Президент асоціації ректорів педагогічних університетів Європи; головний редактор часопису).
    Філософія в педагогічному процесі: статус та функціональне визначення [Текст] / В. П. Андрущенко // Вища освіта України : теорет. та наук.-метод. часопис. - 2015. - № 1. - С. 5-11. - Бібліогр. в кінці ст. 4 назви. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
ББК 74.04в2
Рубрики: Образование. Педагогика
   Философия образования

   Освіта. Педагогіка

   Філософія освіти

Кл.слова (ненормовані):
педагогічний процес -- філософія освіти -- навчально-виховний процес -- учебно-воспитательный процесс -- учбові дисципліни -- учебные дисциплины -- філософія життя -- философия жизни -- релігійна філософія -- религиозная философия -- технократизм -- педагогический процесс -- философия образования -- мировоззрение
Анотація: Педагогічний дискурс, розпочатий прийняттям нового Закону України "Про вищу освіту", з особливою гостротою розгорнувся навколо проблеми вільного вибору студентами тих чи інших дисциплін, серед яких опинилась і така "вічна дисципліна", як філософія. Автор категорично відкидає спроби не тільки вилучення філософії з навчального процесу, але й обмеження її у змісті та годинах, відведених на її викладання.

Утримувачі документа:
НБ УІПА

Дод.точки доступу:
Про освіту, закон України \о произв.\




    Андрущенко, Віктор Петрович (доктор філософських наук; професор; член-кореспондент НАН; академік НАПН України; ректор Національного педагогічного університету ім. М. П. Драгоманова; Президент асоціації ректорів педагогічних університетів Європи; головний редактор часопису).
    Цивілізація культури / В. Андрущенко // Вища освіта України : теорет. та наук.-метод. часопис. - 2015. - № 4. - С. 5-10. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕКІ
ББК 71.05
Рубрики: Культура
Кл.слова (ненормовані):
культура -- освіта -- цивілізація -- цивілізаційні кризи -- цивилизационные кризисы -- дефіцит духовності -- дефицит духовности -- цінності -- образование -- цивилизация -- ценности
Анотація: У статті обгрунтовується актуальність пошуку шляхів подолання сучасної цивілізаційної кризи, обумовленої дефіцитом духовності в усіх сферах людського життя.

Утримувачі документа:
НБ УІПА




    Андрущенко, Віктор Петрович (доктор філософських наук; професор; дійсний член (академік) НАПН України; ректор НПУ ім. М. П. Драгоманова; Президент асоціації ректорів педагогічних університетів Європи ; 1949-).
    Ідеологічні засади сучасного законотворення в галузі освіти [Текст] / В. Андрущенко // Вища освіта України : теорет. та наук.-метод. часопис. - 2016. - № 1. - С. 5-9. - Бібліогр. в кінці ст. 4 назв
ББК 74.00
Рубрики: Організація освіти
   Организация образования

Кл.слова (ненормовані):
нормативно-правове регулювання -- нормативно-правовое регулирование -- ідеологія законотворення -- идеология законотворчества -- європейський освітній простір -- европейское образовательное пространство -- українська національна ідея -- украинская национальная идея -- миротворча спрямованість освіти -- миротворческая направленность образования -- система освіти -- система образования
Анотація: Створення нормативно-правової бази освіти є одним з ключових напрямів ії модернізації відповідно до викликів епохи, реалізацією європейського вектору розвитку; першочерговим у цьому контексті є визначення того "духу законів" - своєрідної ідеології законотворення, за якою мають конструюватись основні норми та положення; автор визначає два основних джерела, які формують цю ідеологію: 1) національна ідея українського державотворення; 2)європейський характер розвитку освіти. У їх поєднанні (через вираження в загальних нормах) має розгортатися процес законотворення в галузі освіти.

Утримувачі документа:
НБ УІПА

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗНЛ (1)
Вільні: ЧЗНЛ (1)




    Андрущенко, Віктор Петрович (доктор філософських наук; професор; член-кореспондент НАН; академік НАПН України; ректор Національного педагогічного університету ім. М. П. Драгоманова; Президент асоціації ректорів педагогічних університетів Європи; головний редактор часопису).
    Ціннісна невизначеність особистості та її подолання засобами освіти [Текст] / В. Андрущенко // Вища освіта України : теорет. та наук.-метод. часопис. - 2015. - № 3. - С. 5-13. - Бібліогр. в кінці ст. 27 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
ББК 74.04в2
Рубрики: Философия образования
   Філософія освіти

Кл.слова (ненормовані):
цінністна невизначеність особистості -- ценностная неопределенность личности -- криза цінностей -- кризис ценностей -- суспільство споживання -- общество потребления -- масове суспільство -- массовое общество -- освітні системи -- образовательные системы -- виховання толерантності -- воспитание толерантности
Анотація: Аналізується ситуація ціннісної невизначеності особистості, що загострилася в суспільстві під впливом глобалізації та інформаційної революції з початком ХХІ століття: найбільш гостро проявляється кризове сприйняття індивідом дійсності, яке утверджує домінування випадкових, нестійких або тимчасових чинників на формування і розвиток особистості. Обґрунтовується роль освіти та виховання в подоланні означеної ситуації.

Утримувачі документа:
НБ УІПА
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Андрущенко, Віктор Петрович (доктор філософських наук; професор; дійсний член (академік) НАПН України; ректор НПУ ім. М. П. Драгоманова; Президент асоціації ректорів педагогічних університетів Європи ; 1949-).
    Академічна мобільність в українському просторі вищої освіти: реалії, виклики та перспективи розвитку [Текст] / В. П. Андрущенко, Д. Свириденко // Вища освіта України : теорет. та наук.-метод. часопис. - 2016. - № 2. - С. 5-11. - Бібліогр. в кінці ст. 11 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
ББК 74.58ж
Рубрики: Вища професійна освіта
   Высшее профессиональное образование

   Европа
    Європа

    Україна

    Украина

Кл.слова (ненормовані):
академічна мобільність -- вища освіта -- модернізація освіти -- Європейський простір вищої освіти -- інновації в освіті -- академическая мобильность -- высшее образование -- модернизация образования -- Европейское пространство высшего образования -- инновации в образовании
Анотація: Проаналізовано проблеми імплементації академічної мобільності в українському просторі вищої освіти.З методологічних позицій філософії освіти автори діагностують чинники, що знижують кількісні та якісні показники програм академічних обмінів, і пропонують заходи, що мають сприяти процесам актуалізації академічної мобільності та, відповідно, наповнити входження до Європейського простору вищої освіти реальним змістом.

Утримувачі документа:
НБ УІПА

Дод.точки доступу:
Свириденко, Денис (доктор філософських наук; доцент; професор кафедри методології науки та міжнародної освіти; Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова); Педагогічна конституція Європи \о произв.\Педагогическая Конституция Европы \о произв.\




    Андрущенко, Віктор Петрович (доктор філософських наук; професор; член-кореспондент НАН; академік НАПН України; ректор Національного педагогічного університету ім. М. П. Драгоманова; Президент асоціації ректорів педагогічних університетів Європи; головний редактор часопису).
    Вчитель ХХІ століття: нова стратегія Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова / В. Андрущенко // Вища освіта України : теорет. та наук.-метод. часопис. - 2016. - № 4. - С. 5-14. - Библиогр. в конце ст. . - ISSN 2078-1016
ББК 74.58
Рубрики: Высшее профессиональное образование
   Вища професійна освіта

Кл.слова (ненормовані):
вищі навчальні заклади -- высшие учебные заведения -- педагогічні університети -- педагогические университеты -- національні університети -- национальные университеты -- навчально-виховний процес -- учебно-воспитательный процесс -- педагогічна освіта -- педагогическое образование -- історія університетів -- история университетов -- модернізація університетів -- модернизация университетов -- філософія освіти -- философия образования -- майбутні педагоги -- будущие педагоги -- стратегии университетов -- стратегії університетів
Анотація: Аналізуються проблеми та перспективи розвитку української освіти, суспільне значення педагогічної освіти, проблеми підготовки нового вчителя, місце та роль у цьому процесі НПУ імені М. П. Драгоманова.


Дод.точки доступу:
Національний педагогічний університет ім. М. Драгоманова \о нем\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗНЛ (1)
Вільні: ЧЗНЛ (1)




    Андрущенко, Віктор Петрович (доктор філософських наук; професор; член-кореспондент НАН; академік НАПН України; ректор Національного педагогічного університету ім. М. П. Драгоманова; Президент асоціації ректорів педагогічних університетів Європи; головний редактор часопису).
    Освітні вимірювання: наука і практична діяльність / В. Андрущенко, В. Сергієнко, І. Войтович // Вища освіта України : теорет. та наук.-метод. часопис. - 2017. - № 1. - С. 17-24. - Бібліогр. в кінці ст. 24 (9 назв). - В ОБЛ. БІБЛІОТЕКІ . - ISSN 2078-1016
УДК
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Вища професійна освіта

   Образование. Педагогика

   Высшее профессиональное образование

Кл.слова (ненормовані):
вища освіта -- высшее образование -- якість вищої освіти -- качество высшего образования -- оцінювання освіти -- оценивание образования -- освітні вимірювання -- образовательнные измерения -- педагогічні вимірювання -- педагогические измерения -- стандартизоване тестування -- стандартизированное тестирование -- засоби вимірювань -- средства измерений -- моніторинги якості освіти -- мониторинги качества образования -- магістри з освітніх вимірювань -- магистры образовательных измерений
Анотація: Доведено, що педагогічні вимірювання можна розглядати як окремий випадок освітніх вимірювань. Вимірювання якості підготовки студентів і компетентності викладачів надає організаторам навчального процесу інформацію для прийняття рішень і досягнення поставлених цілей. Викладено досвід підготовки фахівців з освітнього вимірювання з визначення рейтингу викладачів і кафедр у Національному педагогічному університеті імені М. П. Драгоманова.


Дод.точки доступу:
Сергієнко, Володимир (доктор педагогічних наук; професор; декан факультету перепідготовки та підвищення кваліфікації НПУ імені М. П. Драгоманова); Войтович, Ігор (доктор педагогічних наук; професор; завідувач кафедри компьютерної інженерії та освітніх вимірювань НПУ імені М. П. Драгоманова)




    Андрущенко, Віктор Петрович (доктор філософських наук; професор; член-кореспондент НАН; академік НАПН України; ректор Національного педагогічного університету ім. М. П. Драгоманова; Президент асоціації ректорів педагогічних університетів Європи; головний редактор часопису).
    "Школа майбутнього" для України і європейського простору / В. Андрущенко // Вища освіта України : теорет. та наук.-метод. часопис. - 2017. - № 1. - С. 5-16. - Бібліогр. в кінці ст. 16 (6 назв). - В ОБЛ. БІБЛІОТЕКІ . - ISSN 2078-1016
УДК
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Організація освіти

   Образование. Педагогика

   Организация образования

Кл.слова (ненормовані):
модернізація освіти -- модернизация образования -- чинники розвитку освіти -- факторы развития образования -- трансформаційне суспільство -- трансформационное общество -- суспільство знань -- общество знаний -- компетентності педагогів -- компетентности педагогов -- діалогічність навчального процесу -- диалогичность учебного процесса -- формування цінностей -- формирование ценностей -- українська національна їдея -- украинская национальная идея -- формування цілісної людини -- формирование целостного человека -- формування цілісного світогляду учня -- формирование целостного мировоззрения ученика -- педагогіка духовності -- педагогика духовности -- освітня політика -- образовательная политика
Анотація: Аналізуються виклики глобалізованого світу до системи підготовки людини до життя, відповіді на них засобами освіти та виховання в Україні та країнах європейського простору. Неувага до освіти обертається втратами, які "розмивають" культуру, витісняють народ зі шляхів цивілізаційного поступу. Особлива увага приділяється розгляду напрямів реалізації концепції "Нова українська школа".