Г 77 Грандов, Зорька (професор кафедри економіки та управління машинобудуванням Університету "Бізнес-Академія"; м.Нові-Сад; Сербія; PhD). Захист прав споживачів в Сербії і країнах Західних Балкан у порівнянні з іншими країнами ЄС / З. Грандов, М. Вуїчіч, В. Сеніч> // Актуальні проблеми економіки : науковий економічний журнал. - 2012. - № 8. - С. 382-393 : табл. - Бібліогр. в кінці ст. - Стаття англійською мовою. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ Рубрики: Право Административное право Адміністративне право Сербия Сербія Босния Боснія Герцеговина Герцеговина Македония Македонія Хорватия Хорватія Черногория Черногорія Западные Балканы Західні Балкани Кл.слова (ненормовані): государственное регулирование -- державне регулювання -- защита прав потребителей -- захист прав споживачів -- инвестиционная привлекательность -- інвестиційна привабливість -- институционная среда -- інституційне середовище -- конкуреноспособность -- конкурентоспоможність -- международные стандарты -- міжнародні стандарти -- национальные экономики -- національні економіки -- общие рынки -- спільні ринки -- отечественные производители -- вітчизняні виробники -- отечестенные поставщики услуг -- вітчизняні постачальники послуг -- потребительская политика -- споживча політика -- прямые иностранные инвестиции -- прямі іноземні інвестиції -- рыночная экономика -- ринкова економіка Анотація: Показано, що Європейський Союз має відкритий ринок, який охоплює 27 країн і більше 450 мільйонів споживачів. Права і добробут споживачів глибоко укорінилися в основних цінностях ЄС, що підтверджено чисельними правовими актами, які регулюють цю область. Враховуючи, що стандарти захисту прав споживачів є одним із стовпів європейського ринку, а їх реалізація - одна з вимог для здобуття членства, країни Західних Балкан повинні привести своє законодавство в області захисту прав споживачів у відповідність до законодавства ЄС. Республіка Сербія, в даний час країна-кандидат, вже проводить цей процес. Такі зміни приводять до створення сучасного інституційного середовища ринкової економіки і підвищують привабливість національних ринків для прямих іноземних інвестицій, а також конкурентоспроможність місцевих виробників і постачальників послуг. Надано уявлення про стан і прогрес щодо захисту прав споживачів в Сербії, в порівнянні з деякими країнами ЄС та іншими країнами Західних Балкан. Утримувачі документа: Днепропетровская ЦГБ : г.Днепропетровск, ул. Ленина, 23 Дод.точки доступу: Вуїчіч, Міліца (професор кафедри економіки Державного університету м.Нові-Пазар; Сербія); Сеніч, Володимир (старший викладач економічного факультету Університету м.Крагуєвац; Сербія); Европейский Союз, международная организация \о нем\; Європейський Союз, міжнародна організація \о нем\ |
Мойсоска-Блазєвскі, Нкікца (доцент Американського коледжу; м.Скоп'є; Македонія; PhD (економіка)). Торгівля Західних Балкан із країнами ЄС та СЕFТА-2006 : за даними Македонії / Мойсоска-Блазєвскі Н., М. Петрескі> // Актуальні проблеми економіки : Науковий економічний журнал. - 2013. - № 8. - С. 339-350 : табл., граф. - Бібліогр. в кінці ст. - Стаття англійською мовою. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ Рубрики: Экономика Економіка Экономика внешней торговли, 2004-2010 гг. Економіка зовнішньої торгівлі, 2004-2010 рр. Македония Македонія Европа Європа Кл.слова (ненормовані): ВВП -- внешнеэкономическая деятельность -- зовнішньоекономічна діяльність -- внутиренние доходы -- внутрішні доходи -- ВЭД -- ЗЕД -- двусторонняя торговля -- двостороння торгівля -- гравитационные модели -- гравітаційні моделі -- международные соглашения -- міжнародні угоди -- нетарифные барьеры -- нетарифні бар'єри -- свободная торговля -- вільна торгівля Анотація: Емпірично вивчено фактори, які визначають двосторонню торгівлю Македонії, з акцентом на торгівлю з країнами ЄС та CEFTA-2006. Побудовано стандартну гравітаційну модель для оцінювання двосторонньої торгівлі. Результати показують, що рівень ВВП на душу населення як у Македонії, так і в інших досліджуваних країнах відіграє важливу роль у двосторонній торгівлі. Коли досліджується торгівля Македонії з ЄС, то рівень внутрішнього доходу виявляється вищим у порівнянні із загальною вибіркою. Ніякої додаткової вигоди від Угоди про вільну торгівлю і від CEFTA-2006 не простежується. Можливо, це пояснюється існуванням нетарифних бар'єрів у Південно-Східній Європі, у вигляді технічних, санітарних та фітосанітарних обмежень торгівлі, часу і витрат на експорт та імпорт, покращення інфраструктури, пов'язаної з торгівлею, і т.д. Утримувачі документа: Днепропетровская ЦГБ : г.Днепропетровск, ул. Ленина, 23 Дод.точки доступу: Петрескі, Мар'ян (старший викладач Американського коледжу; м.Скоп'є; Македонія; PhD (економіка)); Европейский Союз, международная организация \о нем\Європейський Союз, міжнародна організація \о нем\; ЄС, міжнародна організація \о нем\; ЕС, международная организация \о нем\; Центральноевропейская ассоциация по свободной торговле \о ней\; Центральноєвропейська асоціація вільної торгівлі \о ней\ |
Станішич, Непад (станший викладач економічного факультету Університету Крагуєвацу; Сербія; PhD). Загальні риси і ознаки конвергенції структури експорту країн з перехідною економікою і країн ЄС-15 : на прикладі Сербії / Н. Станішич, Н. Янковіч> // Актуальні проблеми економіки : Науковий економічний журнал. - 2013. - № 8. - С. 432-442 : табл., граф. - Бібліогр. в кінці ст. - Стаття англійською мовою. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ Рубрики: Экономика Економіка Экономика внешней торговли, 2001-2011 гг. Економіка зовнішньої торгівлі, 2001-2011 рр. Македония Македонія Европа Європа Кл.слова (ненормовані): внешнеэкономическая деятельность -- зовнішньоекономічна діяльність -- ВЭД -- ЗЕД -- европейская интеграция -- європейська интеграция -- переходная экономика -- структурная конвергенция -- структурна конвергенция -- товарное структурирование -- товарне структурування -- экспорт -- експорт -- країни Европи -- страны Европы Анотація: Проаналізовано міру відповідності між структурою експорту 7 країн Центральної і Східної Європи (ЦСЄ) і країн ЄС-15 у період із 2001 по 2011 рік. Отримані результати показали, що процес структурної конвергенції розтягнутий в часі і що вона відбувається разом із процесом інтеграції, тобто, в основному до вступу країни в ЄС. Крім того, існує значна різниця в рівні, динаміці і тенденціях змін товарної структури експорту Сербії та інших країн ЦСЄ. Ситуація в Сербії характеризується зниженням коефіцієнта відповідності, а також відсутністю тенденцій конвергенції, що вказує на низький рівень і повільний темп структурних змін у Сербії. Утримувачі документа: Днепропетровская ЦГБ : г.Днепропетровск, ул. Ленина, 23 Дод.точки доступу: Янковіч, Непад (асистент економічного факультету Університету Крагуєвацу; Сербія); Европейский Союз, международная организация \о нем\Європейський Союз, міжнародна організація \о нем\; ЕС, международная организация \о нем\; ЄС, міжнародна організація \о нем\ |
Грубішич, Зоран (професор факультету банківської справи, страхування та фінансів Бєлградської банківської академії; Сербія; PhD (міжнародні фінанси)). Дискусія щодо впливу валютного режиму на мароекономічні показники країни : на прикладі Південно-Східної Європи / З. Грубішич, С. Каменкович> // Актуальні проблеми економіки : Науковий економічний журнал. - 2014. - № 1. - С. 397-405 : табл., граф. - Бібліогр. в кінці ст. - Стаття англійською мовою. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ Рубрики: Экономика Економіка Международные финансовые отношения, 2007-2013 гг. Міжнародні фінансові відносини, 2007-2013 рр. Болгария Болгарія Македония Македонія Сербия Сербія Хорватия Хорватія Черногория Чорногорія Кл.слова (ненормовані): валютный режим -- валютний режим -- внешний долг -- зовнішній борг -- двойной дефицит -- подвійний дефіцит -- KW-тест -- макроэкономические показатели страны -- макроекономічні показники країни -- фінансова політика -- финансоівая политика -- економічні кризи -- экономические кризисы Анотація: Показано, що нещодавня світова економічна криза вплинула на всі без виключення країни світу, але країни, більш стабільні до неї, менш постраждали від кризи і раніше знайшли вихід з неї. Країни Південно-Східної Європи ще до кризи були більш схильні до фінансових та реальних економічних шоків. Проаналізовано валютну політику та її вплив на макроекономічні показники 5 країн досліджуваного регіону – Сербії, Хорватії, Чорногорії, Македонії та Болгарії. Показано, що теоретичні переваги та недоліки фіксованого та плаваючого валютного режиму проявили себе у реальній практиці даних країн повною мірою. Всі досліджувані країни постраждали від відтоку капіталу і торговельних шоків, що значно підвищило їх валютні ризики. Механізми боротьби з даними шоками значною мірою визначались обраним валютним режимом, оскільки валютний режим у даній ситуації вплинув на стан балансу рахунків, структуру зовнішнього боргу тощо. Зроблено припущення про те, що докризова нестабільність у регіоні була настільки великою, а вплив самої фінансової кризи настільки потужним, що валютний режим втратив своє визначальне значення у боротьбі з макроекономічними проблемами. Утримувачі документа: Днепропетровская ЦГБ : г.Днепропетровск, ул. Ленина, 23 Дод.точки доступу: Каменкович, Сандра (фінансовий радник "Put LLC"; м.Бєлград; Сербія; PhD (макроекономіка)) |
Меліш, О. О. (Київський національний університет ім. Т.Шевченка; Київ). Зовнішня політика Болгарії щодо "македонського питання" напередодні та в період роботи Паризької мирної конференції / О. О. Меліш> // Грані : Науково-теоретичний і громадсько-політичний альманах. - 2014. - № 3. - С. 158-165. - Література : С.164-165 : 16 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Історія, 1918-1919 рр. История, 1918-1919 гг. Болгарія Болгария Греція Греция Македонія Македония Кл.слова (ненормовані): війни -- військова історія -- внешняя политика -- внешняя политика Болгарии -- военная история -- войны -- всемирная история -- всесвітня історія -- зовнішня політика -- зовнішня політика Болгарії -- македонский вопрос -- македонське питання -- международные конференции -- международные отношения -- міжнародні відносини -- міжнародні конференції -- Первая мировая война -- переговорний процес -- переговорный процесс -- Перша світова війна Анотація: У представленій статті висвітлюються основні вектори зовнішньої політики Болгарії щодо македонських земель по завершенню Першої світової війни та в період роботи Паризької мирної конференції (1918-1919). Прослідковано і оцінено відчайдушні спроби болг арського державного керівництва зменшити тяжкість мирного договору. В статті висвітлюється діяльність та боротьба за мирні відносини з балканськими державами болгарських політиків, дипломатів та громадськості в напрямку збереження мирних відносин з Юг ославією, Грецією та Румунією в час роботи Паризької мирної конференції в дуже складних для Болгарії умовах переговорного процесу, коли країни-переможниці підтримали приєднання до балканських держав низки болгарських територій. Розглядається підготовк а та підписання Нейіського мирного договору, аналізується ряд спроб болгарського уряду, спрямованих на збереження національної незалежності і територіальної цілісності країни. У статті подана характеристика становища в країні одразу після закінчення в ійни, напередодні і в час роботи Паризької мирної конференції, її складного зовнішньополітичного оточення. Дод.точки доступу: Нейіський мирний договор 1919 р. \о произв.\; Нейиский мирный договор 1919 г. \о произв.\; Паризька мирна конференція \о ней\; Парижская мирная конференция \о ней\ Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене) |
Меліш, О. О. (Київський національний університет ім. Т.Шевченка; Київ). Виникнення македонського питання та формування політики Болгарії щодо його розв'язання / О. О. Меліш> // Грані : Науково-теоретичний і громадсько-політичний альманах. - 2014. - № 5. - С. 123-130. - Література : С.129-130 : 17 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Історія, 19 ст. кін. История, 19 ст. кон. Європа Европа Македонія Македонія Болгарія Болгария Османська імперія Османская империя Російська імперія Российская империя Кл.слова (ненормовані): війни -- внешняя политика -- внешняя политика Болгарии -- война -- Восточный кризис -- всемирная история -- всесвітня історія -- зовнішня політика -- зовнішня політика Болгарії -- история дипломатии -- історія дипломатії -- македонский вопрос -- македонське питання -- международные договоры -- международные отношения -- міжнародні відносини -- міжнародні договори -- Російсько-турецька війна 1877-1878 рр. -- Русско-турецкая война 1877-1878 гг. -- Східна криза -- турецкие владения -- турецькі володіння Анотація: В представленій статті автором висвітлюються основні причини виникнення Східної кризи та її роль у формуванні македонського питання. Послідовно розглядаються події, що відбувалися на Балканах в ХІХ-ХХ ст., які безпосередньо ставали головними причинами виникнення Східної кризи на Балканах, під якою можна розуміти питання про долю турецьких володінь в Європі. Прослідковано і оцінено відчайдушні спроби болгарського державного керівництва вирішити та розв'язати македонське питання на свою користь. Про аналізовано, що Берлінський конгрес став рубіжним моментом в історії Балкан. В статті подана характеристика македонського питання, його виникнення та причини. Розглядається становище македонських земель, яке після Берлінського конгресу істотно ускладн илося. Дод.точки доступу: Берлинский конгресс 1878 г. \о нем\; Сан-Стефанський мирний договір 1878 р. \о произв.\; Сан-Стефанский мирный договор 1878 г. \о произв.\; Внутрішня македонська революційна організація \о ней\; Внутрення македонская революционная организация \о ней\; Берлінський трактат \о произв.\ Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене) |
Горячева, Кіра Сергіївна (кандидат економічних наук; доцент кафедри маркетингу, менеджменту та економічних досліджень Национальної академії управління; м.Київ; Україна). Впровадження гендерного бюджетування у колишній Югославській Республіці Македонія [Текст] / К. С. Горячева> // Актуальні проблеми економіки : Науковий економічний журнал. - 2015. - № 2. - С. 262-267 : табл. - Бібліогр. в кінці ст. - Стаття англійською мовою. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ Рубрики: Экономика Економіка Методология государственных финансов, 2004-2006 гг. Методологія державних фінансів, 2004-2006 рр. Македония Македонія Кл.слова (ненормовані): бюджетный процесс -- бюджетний процес -- гендерное бюджетирование -- гендерне бюджетування -- гендерное равенство -- гендерна рівність -- зарубежный опыт -- зарубіжний досвід -- комплексные подходы -- комплексні підходи Анотація: Представлено досвід впровадження гендерного бюджетування у колишній Югославській Республіці Македонія як основного інструменту реалізації комплексного підходу до гендерної рівності у бюджетному процесі. Утримувачі документа: Днепропетровская ЦГБ : г.Днепропетровск, ул. Ленина, 23 |
Васильєва, Л. П. Соціолінгвістика в південнослов'янських країнах / Л. П. Васильєва> // Мовознавство. - 2016. - № 6. - С. 37-47. - Примітки посторінкові. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Языкознание Болгарія Болгария Македонія Словения Кл.слова (ненормовані): зарубежное языкознание -- зарубіжне мовознавство -- мовна політика -- південні слов'яни -- славянское языкознание -- слов'янське мовознавство -- социолингвистика -- соціолінгвістика -- южные славяне -- языковая политика Анотація: Крізь призму історичного розвитку південнослов'янського регіону розглянуто проблеми, актуальні для більшості соціолінгвістичних досліджень Південної Славії. Особливу увагу лінгвісти приділяють нормуванню, стандартизації / рестандартизації мовній політиці та мовному плануванню, зв'язку мови та національної ідентичності. Актуальними є зв'язки соціолінгвістики регіону із соціумом, що відповідає логіці сучасної мовознавчої парадигми. Виходячи із засад сучасної європейської мовної політик и, важливого значення набуває проблема накопичення мовами соціолінгвального капіталу. Перейти к внешнему ресурсу: \\Tower-2008\textlok\Адвокат\Мовознавство_2016_6\4.pdf |