Дмитренко, Микола. На батьківщині епосу "Манас" і Чінгіза Айтматова / М.Дмитренко> // Слово і час : Науково-теоретичний журнал. - 2011. - № 12. - С. 115-116. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Літературознавство Литературоведение Кл.слова (ненормовані): епічні жанри -- фольклор зарубежных стран -- фольклор зарубіжних країн -- фольклорні фестивалі -- фольклорные фестивали -- эпические жанры фольклора Анотація: 6 - 11 вересня в столиці Киргизії Бішкеку відбувся всесвітній фестиваль епосів народів світу. Зібралися представники двадцяти країн - понад сто виконавців національних епосів, дослідники традиційної фольклорної спадщини. Дод.точки доступу: Манас, епос \о произв.\ |
Бондаренко, А. І. (кандидат філологічних наук; доцент Ніжинського державного університету ім. Миколи Гоголя). Мова українських народних дум як джерело наукового пізнання : рецензия / А. І. Бондаренко> // Українська література в загальноосвітній школі : науково-методичний журнал. - 2012. - № 11. - С. 46-47. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ Рец. на Беценко Т. П. Текстово-образні універсалії думового епосу: структура, семантика, функції : монографія / Т. П. Беценко. - Суми : Видавництво СумДПУ ім. А.С. Макаренка, 2008. - 400 с.
Рубрики: Літературознавство Литературоведение Кл.слова (ненормовані): епічні жанри -- мова фольклору -- рецензии на монографии -- рецензії на монографії -- украинская литература -- украинские думы -- украинский фольклор -- українська література -- український фольклор -- українські думи -- универсалии -- універсалії -- эпические жанры фольклора -- язык фольклора |
Пономаренко, Олеся. Жанрові ознаки дум та колядок у "Слові о полку Ігоревім" як джерела образотворення третьої глави "Книги Лева" Б. - І. Антонича / О. Пономаренко> // Слово і час : Науково-теоретичний журнал. - 2012. - № 9. - С. 36-46. - Література : С.45-46 : 17 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Літературознавство Литературоведение Кл.слова (ненормовані): епічні жанри -- исторические песни -- историческое прошлое -- історичне минуле -- історичні пісні -- колядки -- образотворення -- образотворчі засоби -- образ-символ -- персоналии писателей -- персоналії письменників -- символ в художественном тексте -- символ в художньому тексті -- символи фольклору -- символы фольклора -- староукраинская литература -- украинская литература -- украинские думы -- українська література -- українські думи -- фольклор и литература -- фольклор і література -- щедрівки -- эпические жанры фольклора Анотація: У статті, присвяченій 825-річчю від часу створення "Слова ополку Ігоревім", уперше проаналізовано провідні образи-символи, спільні для українських народних дум та "Слова", які прийшли з найархаїчніших жанрів українського календарно-обрядового фольклор у - колядок та щедрівок. "Слово" розглядається як найдавніша з відомих українських дум, основні жанрові ознаки яких простежуються в тих поетиничх творах "Книги Лева" (1936), жанр яких Богдан-Ігор Антонич визначив як "Слово". Утримувачі документа: НБ ДНУ Дод.точки доступу: Антонич, Богдан-Ігор (письменник ; 1900-1937) \о нем\; Слово о полку Игореве \о произв.\Слово о полку Ігоревім \о произв.\; Книга Лева \о произв.\ |
Насибли, Тагир. Историко-духовные особенности происхождения мотива коня в фольклоре урало-алтайских народов, его отражение и единство в эпосах "Гесер" и "Короглу" / Т. Насибли> // Народна творчість та етнологія. - 2014. - № 1. - С. 73-76. - Литература : С.76 : 9 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Етнологія Этнография Россия Алтай Урал Кл.слова (ненормовані): алтайские народы -- героический эпос как жанр фольклора -- героїчний епос -- епічні жанри -- етнологія зарубіжних країн -- мифологические образы -- міфологічні образи -- мотивы и образы фольклора -- мотив коня -- образи фольклору -- образы фольклора -- тюрки -- тюркские народы -- тюркский эпос -- уральские народы -- фольклор зарубежных стран -- фольклор зарубіжних країн -- эпические жанры фольклора -- этнография народов мира Анотація: Исследуется происхождение мотива коня в фольклоре урало-алтайских народов, а также его сходство и даже тождество в темах, сюжетах эпосов "Гесер" и "Короглу". Утримувачі документа: НБ ДНУ Дод.точки доступу: Гесер, епос \о произв.\; Короглу, епос \о произв.\ Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене) |
Джамиль, Адиль. Отражение общих мотивов тюркского эпического творчества в "Манасе" / А. Джамиль> // Народна творчість та етнологія. - 2014. - № 1. - С. 38-43. - Литература : С.43 : 10 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Етнологія Этнология Киргизстан Кл.слова (ненормовані): героический эпос -- героический эпос как жанр фольклора -- героїчний епос -- міфологія -- мотивы и образы фольклора -- образи фольклору -- тюркская мифология -- тюркский эпос -- фольклор тюркских народов -- эпические жанры фольклора -- эпические произведения Анотація: Сделан анализ общих мотивов в тюркских дастанах, рассмотрены их генезис и типология, которые берут начало в родственных культурах, отмечена их схожесть с киргизским эпосом "Манас". Утримувачі документа: НБ ДНУ Дод.точки доступу: Манас, епос \о произв.\ Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене) |
Джафарсой, Илхами. Герои тюркских эпосов как сыны Бога в мифах Древнего Египта и Передней Азии / И. Джафарсой> // Народна творчість та етнологія. - 2014. - № 1. - С. 29-33. - Литература : С.32-33 : 21 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Етнологія Этнология Давній Єгипет Древний Египет Кл.слова (ненормовані): героический эпос -- героический эпос как жанр фольклора -- эпический герой -- древнеегипетский фольклор -- египетская мифология -- епічні жанри -- зіставне і порівняльне вивчення фразеологізмів -- мифология народов Азии -- міфологія народів Азії -- сравнительное и сопоставительное изучение фольклора -- сравнительное изучение фольклора -- теонимы -- теоніми -- тюркская мифология -- тюркский эпос -- фольклор тюркских народов -- шумерский эпос -- эпические жанры фольклора Анотація: Рассмотрены параллели и совпадения в топонимах, этнонимах и теонимах тюркоязычных народов Кавказа, а также мифологии Передней Азии. Утримувачі документа: НБ ДНУ Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене) |
Садыг, Ислам. Шумерское начало в тюркской эпической традиции / И. Садыг> // Народна творчість та етнологія. - 2014. - № 1. - С. 14-20. - Литература : С.20 : 25 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Етнологія Этнология Шумер Кл.слова (ненормовані): архетип в фольклоре -- бродячие сюжеты -- бродячие сюжеты и кочующие сюжеты -- епічні твори -- мифология -- міфологія -- мотивы и образы фольклора -- образи фольклору -- образы фольклора -- тюрки -- тюркская мифология -- тюркский эпос -- фольклор тюркских народов -- шумерская мифология -- шумерский эпос -- шумеры -- эпические жанры фольклора Анотація: В данной статье произведения тюркского фольклора изучены в сравнении с шумерскими эпическими текстами. В них выявлены многочисленные идентичные и сходные сюжеты, мотивы и образы. Первоисточником универсальных мотивов, широко распространенных в фолькло ре ряда народов мира, является шумерский эпос. В данном исследовании выяснено, что так называемые универсальные сюжеты, мотивы и образы попали в фольклор некоторых народов через тюркский фольклор. Утримувачі документа: НБ ДНУ Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене) |
Гуменюк, Ольга. Рекрутчина та еміграція в кримськотатарському фольклорному епосі / О. Гуменюк> // Слово і час : Науково-теоретичний журнал. - 2017. - № 5. - С. 69-78. - Література : 4 назви. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕКІ
Рубрики: Фольклор Кл.слова (ненормовані): епічні жанри фольклору -- кримські татари -- кримськотатарський фольклор -- крымские татары -- крымскотатарский фольклор -- поетика фольклору -- поэтика фольклора -- солдатские и рекрутские песни -- солдатські та рекрутські пісні -- эпические жанры фольклора -- емігранська пісня -- эмигранская песня -- тематичні мотиви -- тематические мотивы Анотація: Йдеться про малодосліджений пласт кримськотатарської поетичної та музичної народної творчості - емігрантську пісню, детально проаналізовано оказовий зразок фольклорного епосу - "Кримський дестан". У поліфонічній тематичній структурі твору простежено два провідні мотиви. Це мотив рекрутчини, набору кримських юнаків до осоружного війська, а також мотив еміграції. Обидва вони пов'язані з гірким відчуттям і переживанням розлуки із близькими людьми, з рідною землею. |