Святненко, Анна.
    Греко-католицька й Римо-католицька церкви в освітянській політиці самодержавства на Правобережній Україні (кінець ХVIII - перша половина ХІХ ст.) / Анна Святненко // Київська старовина : Науковий історико-філологічний журнал. - 2009. - № 5/6. - С. 48-60. - Бібліографія : С.59-60 : 26 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 63.3(4 Укр)5
Рубрики: Історія, 18-19стст.
   История

   Україна
    Украина

    Правобережна Україна

    Правобережная Украина

    Російська імперія

    Российская империя

Кл.слова (ненормовані):
внутренняя политика -- внутрішня політика -- государство и образование -- греко-католицька церква -- греко-католическая церковь -- держава і освіта -- духовенство -- иноверческие церкви -- история образования -- история образования в Украине -- история церкви -- іновірні церкви -- історія освіти -- історія освіти в Україні -- історія церкви -- образовательная политика -- освітянська політика -- парафиальные школы -- парафіяльні школи -- религиозная политика в Российской империи -- релігійна політика в Російській імперії -- римо-католицька церква -- римско-католическая церковь -- російська освітянська реформа 1803-1804 рр. -- російське самодержавство -- Российская империя -- российская образовательная реформа 1803-1804 гг. -- самодержавие российское -- церковна освіта -- церковное образование
Анотація: Предметом історичного аналізу є закони, устави, розпорядження російського самодержавства щодо регламентації діяльності іновірних церков в освітянській сфері на Правобережній Україні. Розпочинаючи загальноосвітню реформу, уряд переслідував політичні ц ілі - використати навчальні заклади як знаряддя для поширення свого впливу й авторитету серед населення. Дієвість заходу мала забезпечити мережа освітніх шкіл, якими на Правобережжі опікувалося іновірне духовенство. Через відсутність інших навчальних з акладів у краї й нестачу світських викладачів влада була змушена залучати до виховного процесу духовенство, при цьому підпорядкувавши монастирські й церковні школи державному відомству. Політичні події 1830-1831 рр. зумовили радикальність дій владних с труктур щодо діяльності церков. Оголошення навчальних закладів, опікуваних духовенством, "осередками польської пропаганди" було підставою для їх закриття й відсторонення духовенства від освітянської діяльності. Запровадженням цього заходу реалізовувал ася державна політика щодо зменшення впливу й ваги іновірних церков в Російській імперії.





    Кислашко, Олександр (протоієрей; кандидат богослов'я; академік міжнародної академії козацтва; відмінник народної освіти).
    Духовно-моральне виховання особистості в Руси-Україні (988-1686) : після прийняття християнства і до приєднання Київської митрополії до Московського патріархату / Олександр Кислашко // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 9. - С. 38-41. - Бібліографія : С.41 : 28 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 83.3(4Укр)4
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
братские школы -- братські школи -- давня українська драма -- духовно-моральне виховання -- духовно-моральное воспитание -- история церкви -- історія церкви -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- моральне виховання -- педагогическая литература -- педагогічна література -- староукраинская литература -- церква і освіта -- церковна освіта -- церковное образование -- церковь и образование
Анотація: Висвітлюється розвиток педагогічної літератури у 15-17 ст., творчість Павла Русина, Петра Могили, розвиток освіти у братських школах, роль монастирів і православної церкви взагалі у розвитку освіти та культури.


Дод.точки доступу:
Могила, Петро (1597-1647) \о нем\; Русин, Павло з Кросна \о нем\