Мор'єва, Олена Ідейно-художній аналіз поеми В. Сосюри "Мазепа" / Олена Мор'єва> // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 1. - С. 17-21. - В БИБЛИОТЕКЕ ДНУ Рубрики: Литературоведение Літературознавство Україна -- 20 ст. Кл.слова (ненормовані): образ мазепи в литературе -- анализ художественного текста в школе -- аналіз художнього тексту в школі -- исторические личности -- історичні особи -- поеми -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- персоналии писателей украинских -- персоналії письменників українських -- украинская литература -- українська література -- урок украинской литературы -- урок української літератури Дод.точки доступу: Сосюра, Володимир \о нем\ |
Бабійчук, Тамара (кандидат педагогічних наук; Бердичів). Два уроки з вивчення повісті "Кайдашева сім'я" Івана Нечуя-Левицького / Тамара Бабійчук> // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 3. - С. 29-33. - Бібліографія : С.33 : 9 назв. - В БИБЛИОТЕКЕ ДНУ
Рубрики: Літературознавство Литературоведение Україна Кл.слова (ненормовані): вивчення творчості письменника -- изучение творчества писателя -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- персоналии писателей украинских -- персоналії письменників українських -- украинская литература -- українська література -- урок украинской литературы -- урок української літератури Анотація: Методичні розробки уроків з вичення біографії І. Нечуя-Левицького, його повісті "Кайдашева сім'я" та історичних романів "Князь Єремія Вишневецький" і "Гетьман Іван Виговський". Дод.точки доступу: Нечуй-Левицький, Іван (письменник) \о нем\ |
Лілик, Ольга (аспірантка; Чернігів). "Як не вигнанці, то втікачі, як не втікачі, то вигнанці..." : Урок за романом "Додому нема вороття" Романа Андріяшика. 11 клас / Ольга Лілик> // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 3. - С. 26-28. - Бібліографія : С.28 : 10 назв. - В БИБЛИОТЕКЕ ДНУ
Рубрики: Літературознавство Литературоведение Україна Кл.слова (ненормовані): анализ художественного текста в школе -- аналіз художнього тексту в школі -- архетип дому -- екзистенційні мотиви в літературі -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- образ війни в літературі -- образ войны в литературе -- персоналии писателей украинских -- персоналії письменників українських -- роман -- украинская литература -- українська література -- урок украинской литературы -- урок української літератури -- шестидесятничество -- шістдесятництво -- экзистенциальные мотивы в литературе Анотація: Вивчення роману "Додому нема вороття" Романа Андріяшика, який належав до покоління прозаїків-шістдесятників, що в їх творчості були присутні яскраві екзистенціальні риси; архетип дому та світ війни, втілені в романі. Дод.точки доступу: Андріяшик, Роман \о нем\; Додому нема вороття \о произв.\ |
Єременко, Оксана (кандидат філологічних наук; доцент кафедри української літератури Сумського ДПУ ім. А.С. Макаренка). "Це роман про кожного з нас, про наші страждання, про нашу землю, її минуле й сучасність" : матеріали до бінарного уроку за романом "Єрусалим на горах" Р. Федоріва. 10 клас / Оксана Єременко> // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 3. - С. 13-17. - Бібліографія : С.25 : 10 назв. - В БИБЛИОТЕКЕ ДНУ
Рубрики: Літературознавство Литературоведение Україна Кл.слова (ненормовані): власні назви в художньому тексті -- жанрова специфіка -- жанровая специфика -- индивидуальный стиль автора -- індивідуальний стиль автора -- литературная ономастика -- літературна ономастика -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы в вузе -- микротопонимия -- мікротопонімія -- мова художньої літератури -- персоналии писателей украинских -- персоналії письменників українських -- романи -- собственные имена в художественном тексте -- тестові завдання -- тестовые задания -- топонимия -- топонімія -- украинская литература -- українська література -- урок украинской литературы -- урок української літератури -- художественное пространство -- художній простір -- язык художественной литературы Анотація: Вивчається жанрова та індивідуально-стильова специфіка роману "Єрусалим на горах" Романа Федоріва (докладно розглянуто роль мікротопонімів і топонімів, які маркують просторові координати роману, індивідуальний стиль письменника, роман в оцінці критик и. Додаються тестові завдання за текстом роману. Дод.точки доступу: Федорів, Роман (письменник) \о нем\ |
Білоус, Надія (аспірантка; Вінниця). Використання історичного матеріалу на уроках української літератури. 10 - 11 класи / Надія Білоус> // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 3. - С. 13-17. - Бібліографія : С.20 : 7 назв. - В БИБЛИОТЕКЕ ДНУ
Рубрики: Литературоведение Літературознавство Кл.слова (ненормовані): дидактические методы -- дидактичні методи -- исторические материалы на уроках литературы -- история педагогики -- історичні матеріали на уроках літератури -- історія педагогіки -- межпредметные связи -- методи навчання -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы в вузе -- методы обучения -- міжпредметні зв'язки -- персоналии педагогов -- персоналии писателей украинских -- персоналії педагогів -- персоналії письменників українських -- украинская литература -- українська література -- урок украинской литературы -- урок української літератури Анотація: Проблема міжпредметних зв'язків в історії педагогічної думки. Методи і прийоми навчання, необхідні для залучення історичного матеріалу при вивченні української літератури, зокрема на уроках з вивчення драми Лесі Українки "Бояриня", новели В. Стефаника "Камінний хрест" та творчості П. Тичини Дод.точки доступу: Ушинский, Константин Дмитриевич \о нем\; Тичина, Павло \о нем\; Стефаник, Василь \о нем\; Українка, Леся \о нем\; Песталоцці, Йоган Генріх \о нем\; Бояриня \о произв.\; Камінний хрест \о произв.\ |
Сівицька, Галина (учитель Великоомелянської гімназії). Микола Вінграновський. Любов до дитини, батьківський заповіт у вірші "Перша колискова". Вияв патріотичних почуттів автора через художні описи природи у творах "Ходімте в сад...", "Сама собою річка ця тече..." (урок української літератури у 5 класі) / Галина Сівицька> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 1. - С. 36-37. - В обл. библиотеке
Литературоведение Кл.слова (ненормовані): вивчення творчості письменника -- изучение творчества писателя -- комбинированные уроки -- комбіновані уроки -- персоналии писателей украинских -- персоналії письменників українських -- украинская литература -- українська література -- урок украинской литературы -- урок української літератури Анотація: Комбінований урок української літератури з вивчення поезій М. Вінграновського у 5 класі. Дод.точки доступу: Вінграновський, Микола (письменник) \о нем\ |
Бабійчук, Тамара (кандидат педагогічних наук; Бердичів). Треба любити людину : заняття з української літератури у педагогічному коледжі, присвячене Остапові Вишні / Тамара Бабійчук> // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 4. - С. 18-21. - Бібліографія : С.21 : 5 назв. - В обл. библиотеке
Рубрики: Літературознавство Литературоведение Кл.слова (ненормовані): биография писателя -- біографія письменника -- вивчення біографії письменника -- литературное образование -- літературна освіта -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- персоналии писателей -- персоналії письменників -- украинская литература -- українська література -- урок украинской литературы -- урок української літератури Анотація: Вивчення життєвого шляху і творчості Остапа Вишні. Дод.точки доступу: Вишня, Остап (письменник) \о нем\ |
Ситченко, Анатолій (доктор педагогічних наук; Миколаїв). У чому справжня краса і сила людини : урок за оповідінням С. Черкасенка "Маленький горбань", 6 клас / Анатолій Ситченко, Надія Огренич> // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 4. - С. 34-36. - В обл. библиотеке
Рубрики: Літературознавство Литературоведение Кл.слова (ненормовані): гуманистические ценности в литературе -- гуманістичні цінності в літературі -- детская литература -- детские образы в литературе -- дитічя образи в літературі -- дитяча література -- литературное образование -- літературна освіта -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- персоналии писателей -- персоналії письменників -- украинская литература -- українська література -- урок украинской литературы -- урок української літератури Анотація: Урок за оповіданням "Маленький горбань" має розкрити гуманістиний сенс цього твору. Дод.точки доступу: Огренич, Надія; Черкасенко, Спиридон (письменник) \о нем\ |
Лілик, Ольга (аспірант; м. Чернігів). "Самотній на землі, як сонце на небі..." : урок-дослідження імпресіоністичних і екзистенціальних рис у новелі Михайла Коцюбинського "Intermezzo" / Ольга Лілик> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 2. - С. 22-25. - Бібліографія : С.25 : 8 назв. - В библиотеке ДНУ
Рубрики: Літературознавство, 19 ст. кін. Литературоведение, 20 ст. поч. Кл.слова (ненормовані): анализ художественного текста в школе -- аналіз художнього тексту в школі -- вивчення творчості письменника -- екзистенціалізм -- екзистенційні мотиви в літературі -- изучение творчества писателя -- импрессионизм -- імпресіонізм -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- модернизм -- модернізм -- новела -- одиночество как тема литературы -- персоналии писателей -- персоналії письменників -- самотність як тема літератури -- украинская литература -- украинская новелла -- українська література -- українська новела -- урок украинской литературы -- урок української літератури -- урок-дослідження -- урок-исследование -- художественные системы -- художественный синтез -- художні системи -- художній синтез -- экзистенциализм -- экзистенциальные мотивы в литературе Анотація: Пропонується план заняття з вивчення новели "Intermezzo" в контексті розвитку української літератури кінця 19 - початку 20 ст. і синтезу художніх систем модернізму, а саме еволюція М. Коцюбинського як митця розглядається з точки зору взаємодії рис екзистенціалізму та імпресіонізму. Дод.точки доступу: Коцюбинський, Михайло Михайлович (письменник) \о нем\ |
Левшунова, Олена (викладач-методист; Рівненська область). "Нотатник, писаний життям" : урок за повістю Бориса Шведа "Поліщуки" / Олена Левшунова> // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 5. - С. 43-45. - Бібліографія : С.45 : 5 назв. - В библиотеке ДНУ
Рубрики: Літературознавство Литературоведение Кл.слова (ненормовані): вивчення творчості письменника -- изучение творчества писателя -- литературное краеведение -- літературне краєзнавство -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- персоналии писателей -- персоналії письменників -- украинская литература -- українська література -- урок украинской литературы -- урок української літератури Анотація: Урок літературного краєзнавства з вивчення життя і творчості рівненського письменника Бориса Шведа "Поліщуки" (роман вийшов друком у Львові у 1938 р.). Дод.точки доступу: Швед, Борис (письменник) \о нем\ |
Кисленко, Леся (учитель української мови і літератури; Сумська область). З родини йде життя людини : знаки етнокультури українського народу у творі І. Нечуя-Левицького "Кайдашева сім'я", 10 клас / Леся Кисленко> // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 5. - С. 41-42. - В библиотеке ДНУ
Кл.слова (ненормовані): вивчення творчості письменника -- етнокультура -- изучение творчества писателя -- Литературоведение -- Літературознавство -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- персоналии писателей -- персоналії письменників -- семейная тема в литературе -- тема родини в літературі -- украинская литература -- українська література -- урок украинской литературы -- урок української літератури -- этнокультура Анотація: Урок з вивчення роману І.С. Нечуя-Левицького "Кайдашева сім'я". Дод.точки доступу: Нечуй-Левицький, Іван (письменник) \о нем\ |
Сокур, Анжела (учитель української мови і літератури; Черкаси). Гідний пам'ятник Матері вкраїнській / Анжела Сокур> // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 5. - С. 39-41. - Бібліографія : С.41 : 6 назв. - В библиотеке ДНУ Вивчення "Пісні про рушник" Андрія малишка, 11 клас
Рубрики: Літературознавство Литературоведение Кл.слова (ненормовані): вивчення творчості письменника -- женские образы в литературе -- жіночі образи в літературі -- изучение творчества писателя -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- образ матери -- образ матері -- персоналии писателей -- персоналії письменників -- украинская литература -- українська література -- урок украинской литературы -- урок української літератури Анотація: Урок з вивчення життя і творчості Андрія Малишка, зокрема його знаменитого твору - "Пісні про рушник". Дод.точки доступу: Малишко, Андрій (письменник) \о нем\ |
Коваленко, Сергій (член Національної спілки журналістів України; учитель української мови і літератури). "Найгірше пекло - мені Україну бачить в путах" / Сергій Коваленко> // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 5. - С. 32-38. - В библиотеке ДНУ Система особистісно зорієнтованих уроків за творчістю Людмили Старицької-Черняхівської, 10 клас
Рубрики: Літературознавство Литературоведение Кл.слова (ненормовані): вивчення біографії письменника -- вивчення творчості письменника -- изучение биографии писателя -- изучение творчества писателя -- личностно ориентированное обучение -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- особистісно орієнтоване навчання -- персоналии писателей -- персоналії письменників -- украинская литература -- українська література -- урок украинской литературы -- урок української літератури Анотація: Урок знайомить учнів з життєвою і творчою долею Людмили Старицької-Черняхівської, її родиною у світлі розвитку української літератури і історії другої половини 19-го - першої половини 20 ст. Дод.точки доступу: Старицька-Черняхівська, Людмила (письменница ; 1869-1941) \о ней\ |
Ситченко, Анатолій (доктор педагогічних наук; Миколаїв). "Я жив для добра і любові" : вивчення повісті О. Довженка "Зачарована Десна" (фрагмент уроку). 6 клас / Анатолій Ситченко> // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 6. - С. 16-18. - Бібліографія : С.18 : 8 назв. - В библиотеке ДНУ
Рубрики: Літературознавство Литературоведение Кл.слова (ненормовані): автобиографизм -- автобиографическая повесть -- автобіографізм -- автобіографічна повість -- вивчення творчості письменника -- дети и детство в литературе -- діти і дитинство в літературі -- изучение творчества писателя -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- персоналии писателей -- персоналії письменників -- украинская литература -- українська література -- урок украинской литературы -- урок української літератури Анотація: Автор статті пропонує розробку уроків з вичення автобіографічної повісті Олександра Довженка "Зачарована Десна". Дод.точки доступу: Довженко, Олександр (письменник) \о нем\; Зачарова Десна, повість \о произв.\ |
Коваленко, Сергій (член Національної спілки журналістів України; учитель української мови та літератури; Черкаська обл.). "Найгірше пекло - мені Україну бачити в путах" : система особистісно зорієнтованих уроків за творчістю Людмили Старицької-Черняхівської. 10 клас / Сергій Коваленко> // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 6. - С. 13-15. - Бібліографія : С.22 : 14 назв. - В библиотеке ДНУ
Рубрики: Літературознавство Литературоведение Кл.слова (ненормовані): вивчення творчості письменника -- изучение творчества писателя -- лирика -- личностно ориентированное обучение -- лірика -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- особистісно орієнтоване навчання -- персоналии писателей -- персоналії письменників -- украинская литература -- українська література -- урок украинской литературы -- урок української літератури Анотація: Стаття присвячена вивченню ліричного доробку Людмили Старицької-Черняхівської (поезії "Наді мною ліс шепоче", "В небі високім", "Молитва" та ін.). Дод.точки доступу: Старицька-Черняхівська, Людмила (письменник ; 1869-1941); Наді мною ліс шепоче, поезія \о произв.\В небі високім, поезія \о произв.\; Молитва, поезія \о произв.\ |
Єсипенко, Дмитро (бакалавр Київського національного університету імені Тараса Шевченка). Трагічна сторінка української історії, концепти Страшного Суду і Богоматері у новелі В. Стефаника "Марія" / Дмитро Єсипенко> // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 6. - С. 29-32. - Бібліографія : С.32 : 8 назв. - В библиотеке ДНУ Вивчення творчості у світлі християнського віровчення
Рубрики: Літературознавство Литературоведение Кл.слова (ненормовані): библейские мотивы в литературе -- біблійні мотиви в літературі -- Богоматерь -- Богоматір -- вивчення творчості письменника -- Дева Мария -- Діва Марія -- изучение творчества писателя -- историческая тема в литературе -- історична тема в літературі -- концепт -- народне бачення історії -- народное восприятие истории -- образ війни в літературі -- образ войны в литературе -- Первая мировая война в литературе -- персоналии писателей -- персоналії письменників -- Перша світова війна в літературі -- Страшний Суд -- Страшный Суд -- трагическое в литературе -- трагічне в літературі -- украинская литература -- украинская новелла -- українська література -- українська новела -- урок украинской литературы -- урок української літератури -- христианство и литература -- християнство і література Анотація: Досліджується трагічна сторінка історії українського народу - Перша світова війна, а також висвітлюються особливості націєусвідомлення українців - мешканців Австро-Угорської імперії - на матеріалі новели Стефаника "Марія". В образах пероснажів новели в тілена концепція народного бачення історії, ця історіософія наснажена християнсько-фольклорною символікою та поетикою. Дод.точки доступу: Стефаник, Василь (письменник) \о нем\; Марія, новела \о произв.\ |
Бикова, Тетяна (кандидат філологічних наук; доцент кафедри української літератури). Компаративістика як засіб розвитку читацьких інтересів учнів на уроках української літератури / Тетяна Бикова> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 4. - С. 46-49. - Бібліографія : С.49 : 8 назв. - В БИБЛИОТЕКЕ ДНУ
Рубрики: Літературознавство Литературоведение Кл.слова (ненормовані): бродячие сюжеты -- компаративне літературознаство -- компаративное литературоведение -- мандрівні сюжети -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- персоналии писателей -- персоналії письменників -- порівняльні дослідження в літературознавстві -- развитие интереса учащихся -- розвиток інтересів учнів -- сравнительные исследования в литературоведении -- украинская литература -- українська література -- урок украинской литературы -- урок української літератури -- читання -- читання на уроках літератури -- читательские интересы -- читацькі інтереси -- чтение -- чтение на уроках литературы Анотація: Поопонуються приклади використання компаративного (порівняльного) аналізу на уроках української літератури (на матеріалі аналізу поем І. Франка "Поема про білу сорочку", Лесі Українки "Віла-посестра", Б. Грінченка "Дума про княгиню-кобзаря", М. Кононе нка "Княгиня-кобзар"; автори цих творів за основу взяли "мандрівний сюжет" про ув'язнення лицаря і звільнення його переодягненою дружиною). Дод.точки доступу: Грінченко, Борис \о нем\; Франко, Іван \о нем\; Українка, Леся \о ней\; Кононенко, Мусій \о нем\ |
Мирончук, Валентина (учитель української мови і літератури; Київська область). "Я зустрічаю сьогодні весну..." : Краса і щирість людських почуттів у збірці Яреми Гояна "Ластівка" / Валентина Мирончук> // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 7/8. - С. 61-62. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Литературоведение Кл.слова (ненормовані): интимная лирика -- інтимна лірика -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- персоналии писателей -- персоналії письменників -- украинская литература -- українська література -- урок украинской литературы -- урок української літератури Анотація: Пропонується розробка уроку з вивчення інтимної лірики Яреми Гояна. Дод.точки доступу: Гоян, Ярема \о нем\; Ластівка, збірка поезії \о произв.\ |
Мисевич, Марія (учитель української мови і літератури; Тернопільська область). Оксана Лятуринська - поетка зі справжньої Божої ласки / Марія Мисевич> // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 7/8. - С. 41-45. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Литературоведение Кл.слова (ненормовані): вивчення творчості письменника -- изучение творчества писателя -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- персоналии писателей -- персоналії письменників -- украинская литература -- українська література -- урок украинской литературы -- урок української літератури Анотація: Автор пропонує урок за творчістю Оксани Лятуринської - знайомство з життєвим і творчим шляхом поетеси, вивчення її творів. Дод.точки доступу: Лятуринська, Оксана \о ней\ |
Шуляр, Василь (кандидат педагогічних наук; доцент; заслужений учитель України). Учитель-словесник і учень-читач у просторі сучасного уроку літератури / Василь Шуляр> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 5. - С. 23-28. - Бібліографія : С.28 : 7 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Литературоведение Кл.слова (ненормовані): взаємодія учня та учителя -- взаимодействие ученика и учителя -- компетентнісне навчання -- компетентнісно-діяльнісне навчання -- компетентностно-деятельностное обучение -- компетентностное обучение -- литературное образование -- літературна освіта -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- технологии обучения -- технології навчання -- урок украинской литературы -- урок української літератури -- учитель украинского языка и литературы -- учитель украинской литературы -- учитель української мови і літератури -- читатель -- читач Анотація: Мета статті - побудувать теоретичну модель співпраці учня-читача й учителя літератури в просторі сучасного уроку літератури на основі компетентнісно-діяльнісної технології навчання. |