Греб, Марія (кандидат філологічних наук; доцент Бердянського державного педагогічного університету).
    Особливості функціонування зіставних конструкцій зі сполучником чим...тим у сучасній українській мові / Марія Греб // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 1. - С. 39-42. - Бібліографія : С.42 : 4 назви. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
зіставні конструкції -- класифікація речень -- классификация предложений -- порівняльні конструкції -- порівняльні сполучники -- предложения соответствия -- речення відповідності -- синтаксис -- синтаксическая семантика -- синтаксические конструкции -- синтаксична семантика -- синтаксичні конструкції -- складне речення -- складнопідрядні речення -- сложное предложение -- сложноподчиненные предложения -- сопоставительные конструкции -- союзы сравнительные -- сравнительные конструкции -- украинский язык -- українська мова
Анотація: У статті досліджуються компаративні конструкції зі смішаним типом зв'язку (вони мають риси і розчленованих, і нерозчленованих конструкцій), а саме - речення зі сполучником чим...тим; ці речення називають реченнями відповідності. Вивчаються семантичні о знаки таких конструкцій, засоби вираження семантики зіставлення.





    Христіанінова, Раїса (кандидат філологічних наук; доцент; докторант Інституту української мови НАНУ).
    Традиційні й нові класифікації складнопідрядних речень / Раїса Христіанінова // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 1. - С. 35-38. - Бібліографія : С.38 : 27 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
класифікація речень -- классификация предложений -- синтаксис -- складне речення -- складнопідрядні речення -- сложное предложение -- сложноподчиненные предложения -- типология предложений -- типологія речень -- украинский язык -- українська мова
Анотація: Метою статті є аналіз традиційних і нових класифікацій складнопідрядних речень і визначення перспективних напрямків їх типології.





    Кулик, Олена (кандидат педагогічних наук; старший викладач ДВНЗ "Переяслав-Хмельницький ДПУ ім. Г. Сковороди").
    Вивчення складних комбінованих речень / Олена Кулик // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 3. - С. 8-13. - Бібліографія : С.12-13 : 6 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 81.411.1
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- навчання синтаксису -- обучение синтаксису -- синтаксическая связь -- синтаксические конструкции -- синтаксичний зв'язок -- синтаксичні конструкції -- складне комбіноване речення -- складне речення -- сложное комбинированное предложение -- сложное предложение -- стилистические функции языковых единиц -- стилистический анализ -- стилістичний аналіз -- стилістичні функції мовних одиниць
Анотація: Пропонуються вправи, що допоможуть учням краще усвідомити стилістичну виразність складних комбінованих речень.





    Цінько, Світлана (кандидат педагогічних наук; доцент Глухівського національного педагогічного ун-ту ім. О.Довженка).
    Уроки вивчення синтаксису складного (складносурядного) речення. 9 клас / С. Цінько // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2011. - № 2. - С. 18-21. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 81.411.1
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- навчання синтаксису -- обучение синтаксису -- синтаксис украинского языка -- синтаксис української мови -- складне речення -- складносурядні речення -- сложное предложение -- сложносочиненное предложение -- украинский язык -- українська мова
Анотація: У статті висвітлюється методика вивчення складносурядного речення на уроці рідної мови у 9 класі на основі використання текстів краєзнавчої і природоохоронної тематики.





    Комаренко, Надія (учитель української мови та літератури; вчитель-методист Демидівської спеціалізованої школи).
    Неймовірні пригоди хороброго речення в країні Мовландії (урок - казкова подорож) / Н. Комаренко // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2011. - № 2. - С. 34-36. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 81.411.1
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- навчання синтаксису -- обучение синтаксису -- синтаксис украинского языка -- синтаксис української мови -- складне речення -- сложное предложение -- украинский язык -- українська мова -- урок украинского языка -- урок української мови
Анотація: Пропонується розробка уроку української мови з вивчення речення - його видів, засобів синтаксичного зв'язку між частинами складного речення тощо.





    Цінько, Світлана (кандидат педагогічних наук; доцент Глухівського національного педагогічного університету імені О. Довженка).
    Уроки вивчення синтаксису складного (складносурядного) речення. 9 клас / С. Цінько // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2011. - № 3. - С. 21-25, Олена (Ковальова). - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 81.411.1
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- навчання синтаксису -- обучение синтаксису -- синтаксис украинского языка -- синтаксис української мови -- складне речення -- складносурядні речення -- сложное предложение -- сложносочиненное предложение -- украинский язык -- українська мова -- урок украинского языка -- урок української мови
Анотація: У статті висвітлюється методика вивчення складносурядного речення на уроках рідної мови у 9 класі на основі використання текстів краєзнавчої та природоохоронної тематики.





    Матвіяс, І. Г.
    Взаємодія східноукраїнського й західноукраїнського варіантів літературної мови в усталенні норм у галузі синтаксису / І. Г. Матвіяс // Мовознавство : Науково-теор. журнал Ін-ту мовознавства ім.О.О.Потебні. - 2013. - № 1. - С. 3-8. - Примітки посторінкові : 2 назви
УДК
ББК 81.411.1
Рубрики: Языкознание
   Мовознавство

Кл.слова (ненормовані):
варианты украинского языка -- восточноукраинский вариант украинского языка -- западноукраинский вариант украинского языка -- західноукраїнський варіант української мови -- мовні норми -- просте речення -- простое предложение -- синтаксис украинского языка -- синтаксис української мови -- синтаксические нормы -- синтаксичні норми -- складне речення -- сложное предложение -- східний варіант української мови -- східноукраїнський варіант української мови -- украинский язык -- українська мова -- языковые нормы
Анотація: Розглядаються особливості синтаксису, які були спільними для східноукраїнського й західноукраїнського варіантів літературної мови і якими вони різнилися. Відзначається більша роль східноукраїнського варіанта порівняно із західноукраїнським в усталенні синтаксичних норм.

Утримувачі документа:
НБ ДНУ

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗНЛ (1)
Вільні: ЧЗНЛ (1)




    Греб, Володимир (учитель української мови і літератури; Бердянськ).
    Складне речення. Інтонування різних видів складних речень. Синтаксичний аналіз в обрамленні теми "Люблю вишиванку твою, Україно!" (Урок-залікова гра, 11 клас) [Текст] / Володимир Греб // Українська мова і література в школах України : щомісячний науково-методичний та літературно-мистецький журнал. - 2016. - № 2. - С. 35-41. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 81.411.1
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
интонация украинского языка -- інтонація української мови -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- навчання синтаксису -- обучение синтаксису -- синтаксис украинского языка -- синтаксис української мови -- складне речення -- сложное предложение -- украинский язык -- українська мова -- урок украинского языка -- урок української мови
Анотація: Урок української мови в 11 класі, присвячений вивченню синтаксису складного речення.





    Ярмолюк, Алла (кандидат педагогічних наук; старший науковий співробітник Інституту педагогіки НАПН України).
    Шляхи реалізації сучасних підходів до навчання синтаксису скадного речення у 9 класі / Алла Ярмолюк // Українська мова і література в школі. - 2015. - № 5/6. - С. 7-11. - Література : 9 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 81.411.1
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- навчання синтаксису -- обучение синтаксису -- синтаксис украинского языка -- синтаксис української мови -- складне речення -- сложное предложение -- украинский язык -- українська мова -- 9 класс -- 9 клас
Анотація: Проаналізовано сучасні підходи до навчання: компетентнісний, особистісно орієнтований і діяльнісний; схарактеризовано основні ознаки їх та обґрунтовано доцільність застосування на уроках української мови комплексно й с истемно; з'ясовано особливості ргалізації означених підходів під час навчання синтаксису складного речення у 9 класі; визначено методичні умови, методи й форми роботи для створення інноваційної методики.

Перейти к внешнему ресурсу: \\tower-2008\textlok\Адвокат\\Укр_мова_і_літ_в_шк_2015_5-6\2.pdf




    Голуб, Ніна (доктор педагогічних наук; професор; завідувач відділу навчання української ови і літератури).
    Синтаксис простого і складного речння: тренувальні вправи / Ніна Голуб // Українська мова і література в школі. - 2016. - № 2. - С. 2-7. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 81.411.1
Рубрики: Языкознание
   Мовознавство

Кл.слова (ненормовані):
методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- навчання синтаксису -- обучение синтаксису -- просте речення -- простое предложение -- синтаксис украинского языка -- синтаксис української мови -- складне речення -- сложное предложение -- украинский язык -- українська мова
Анотація: Стаття практичного спрямування, не містить теоретичного компонента; підготовлена з урахуванням побажань учителів, які готують учнів до складання ЗНО. Речення згруповано таким чином: прості неускладнені, прості ускладнені речення , складносурядні, складнопідрядні, складнопідрядні речення з кількома підрядними, безсполучникові, складні речення з різними видами сполучникового й безсполучникового зв'язку.

Перейти к внешнему ресурсу: \\tower-2008\textlok\Адвокат\Укр_мова_і_літ_в_шк_2016_2\3.pdf




    Караман, Ольга (кандидат педагогічних наук; професор).
    Речення. Речення прості й складні, двоскладні та односкладні : дидактичний матеріал до уроків української мови у 8 класі / Ольга Караман // Українська мова і література в школах України. - 2016. - № 9. - С. 35-36. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- навчання синтаксису -- обучение синтаксису -- односкладні речення -- односоставные предложения -- просте речення -- простое двусоставное предложение -- синтаксис украинского языка -- синтаксис української мови -- складне речення -- сложное предложение -- украинский язык -- українська мова -- 8 клас -- дидактичні матеріали -- дидактические материалы
Анотація: Автор пропонує дидактичні матеріали до вивчення типів речень у 8 класі.

Перейти к внешнему ресурсу: \\tower-2008\textlok\Адвокат\\Укр_мова_і_літ_в_шк_Укр_2016_9\7.pdf




    Ярмолюк, Алла (кандидат педагогічних наук; старший науковий співробітник відділу навчання української мови та літератури ).
    Робота з текстом під час вивчення складного речення / А. Ярмолюк // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2017. - № 3. - С. 36-39. - Література : 8 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕКІ
УДК
ББК 81.411.1
Рубрики: Языкознание
   Мовознавство

Кл.слова (ненормовані):
лингводидактика -- лінгводидактика -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- навчання синтаксису -- обучение синтаксису -- работа с текстом -- робота з текстом -- синтаксис украинского языка -- синтаксис української мови -- складне речення -- сложное предложение -- текстоцентрический подход -- текстоцентричний підхід -- украинский язык -- українська мова -- 9 клас
Анотація: Автор наголошує на необхідності застосування текстоцентричного підходу під час вивчення синтаксису складного речення у 9 класі. Визначено функції тексту щодо розвитку компетентної мовної особистості. Презентовано зразки вправ і завдань.





    Минько, Надія (учитель української мови та літератури).
    Складне речення зі сполучниковим і безсполучниковим зв'язком (Українська мова, 9 клас) / Н. Минько, Л. Очеретна // Українська мова і література в школах України : щомісячний науково-методичний та літературно-мистецький журнал. - 2018. - № 1. - С. 55. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕКІ
УДК
ББК 81.411.1
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
безсполучникові складні речення -- бессоюзные сложные предложения -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- навчання синтаксису -- обучение синтаксису -- синтаксис украинского языка -- синтаксис української мови -- складне речення -- сложное предложение -- украинский язык -- українська мова -- 9 клас -- розробка уроків -- разработка уроков
Анотація: Розробка уроку української мови у 9 класі з вивчення складного речення із сполучниковим і безсполучниковим зв'язком.


Дод.точки доступу:
Очеретна, Лариса (учитель ліцею української мови та літератури)




    Ярмолюк, Алла (кандидат педагогічних наук; старший науковий співробітник Інституту педагогіки НАПН України).
    Інтеріоризація загальнокультурних цінностей під час вивчення складного речення / А. Ярмолюк // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2017. - № 2. - С. 15-19. - Література : 11 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕКІ
УДК
ББК 81.411.1
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
интериоризация -- інтеріоризація -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- навчання синтаксису -- обучение синтаксису -- синтаксис украинского языка -- синтаксис української мови -- складне речення -- сложное предложение -- социокультурная линия содержания образования -- социокультурный подход -- соціокультурна змістова лінія освіти -- соціокультурний підхід -- украинский язык -- українська мова -- общекультурные ценности -- загалонокультурні цінності
Анотація: З'ясовано сутність таких понять, як цінність, ціннісна картина світу, ціннісні орієнтації, інтеріоризація. Виділено типологію цінностей для комплексних вправ, розроблених на основі текстів соціокультурної тематики для вивчення синтаксису складного речення.