Громов, В. Е. (доцент кафедры философии Национльного гоного университета; кандидат философских наук).
    Так что же такое духовность? / В. Е. Громов // Грані : Науково-теоретичний і громадсько-політичний альманах. - 2009. - № 6. - С. 64-69. - Бібліографія : С.69 : 9 назв
Часть 2
УДК
Рубрики: Соціальна філософія
   Социальная философия

Кл.слова (ненормовані):
духовна трансформація -- духовная трансформация -- духовність -- духовность -- моральна практика -- моральна свідомість -- моральная практика -- моральне самовдосконалення -- моральное сознание -- нравственное самоусовершенствование -- рефлексия -- рефлексія -- самосвідомість особистості -- самосознание -- трансцендентне -- трансцендентное
Анотація: Автор рассматривает духовность как как качество сознания, свободного от эгоистической привязанности. Духовность мотивирует жизненную реализацию индивидов не антропоцентрическим служением самим себе, а миссией, которая осознается их служением Творцу.





    Білоусова, Наталія (асистент кафедри педагогіки та педагогічної майстерності Ніжинського державного універсітету імені Миколи Гоголя).
    Педагогічні умови формування потреби у самовдосконаленні учнів молодшого підліткового віку / Н. Білоусова // Рідна школа : щомісячний науково-педагогічний журнал. - 2010. - № 6. - С. 45-49. - Библиогр. в конце ст. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 74.204
Рубрики: Школознавство
   Школоведение

Кл.слова (ненормовані):
потреба у самовдосконаленні -- учні молодшого підліткового віку -- педагогічні умови -- виховна методика -- самовдосконалення -- виховний процес -- ситуація успіху -- педагогічний колектив -- педагогічна культура батьків -- потребность в самоусовершенствовании -- ученики младшего подрасткового возраста -- педагогические условия -- воспитательная методика -- самоусовершенствование -- воспитательный процесс -- ситуация успеха -- педагогический коллектив -- педагогическая культура родителей
Анотація: Розглянуто педагогічні умови формування потреби у самовдосконаленні в учнів молодшого підліткового віку.


Дод.точки доступу:
Бех, І.Д. \о нем\
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Алфімов, Валентин (доктор педагогічних наук; професор; завідувач кафедри управління освітою Донецького національного університету; заслужений працівник народної освіти України; відмінник освіти України; дійсний член Міжнародної академії наук педагогічної освіти).
    Формування акмеологічної культури керівників загальноосвітніх шкіл / В. Алфімов // Рідна школа : щомісячний науково-педагогічний журнал. - 2011. - № 4/5. - С. 57-58 : фот. - Библиогр. в конце ст. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 74.2
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Образование. Педагогика

   Загальноосвітня школа

   Общеобразовательная школа

Кл.слова (ненормовані):
підвищення кваліфікації -- повышение квалификации -- професійне самовдосконалення -- профессиональное самоусовершенствование -- акмеологічний підхід до управління -- акмеологический подход к управлению -- акмеологічна культура -- акмеологическая культура -- керівникі загальноосвітніх шкіл -- руководители общеобразовательных школ
Анотація: Розглядається діяльність кафедри управління освітою Донецького національного університету. Аналізуються її напрями і завдання, насамперед щодо підготовки та підвищення кваліфікації керівників загальноосвітніх закладів.


Дод.точки доступу:
Донецький національний університет \о нем\
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Денісова, Н. С. (кандидат соціологічних наук; доцент; кандидат соціологічних анук).
    Соціальний аспект формування "нової медицини" / Н. С. Денісова // Грані : Науково-теоретичний і громадсько-політичний альманах. - 2011. - № 3. - С. 95-98. - Бібліографія : С.97-98 : 5 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 60.561.6
Рубрики: Соціологія
   Социология

Кл.слова (ненормовані):
квазимедицина -- квазирелигия -- квазімедицина -- квазірелігійна ідеологія -- медицинская социология -- медична соціологія -- нова медицина -- новая медицина -- самовдосконалення -- самоидентичность -- самоідентифікація -- самоусовершенствование -- тело человека -- тіло людини
Анотація: Аналізуються фактори формування "нової медицини" ("квазімедицини"), котра має справу з практично здоровим тілом, але з якихось причин недосконалим. Розглядаються соціологічні пояснення цьому новому явищу.





    Андріяко, Тетяна (аспірант кафедри педагогіки вищої школи і освітнього менеджменту Навчально-наукового інституту педагогічної освіти, соціальної роботи і мистецтва).
    Конкурентоспроможність як прояв акмеологічної культури особистості / Т. Андріяко // Рідна школа : щомісячний науково-педагогічний журнал. - 2011. - № 10. - С. 64-67. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 74.58
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Вища професійна освіта

   Образование. Педагогика

   Высшее профессиональное образование

Кл.слова (ненормовані):
акмеологічна культура -- акмеологическая культура -- акмеологічний підхід -- акмеологический подход -- самореалізація особистості -- самореализация личности -- самовдосконалення особистості -- самоусовершенствование личности -- конкурентоспроможність випускників -- конкурентоспособность выпускников -- теорія людського капіталу -- теория человеческого капитала -- людський капітал -- человеческий капитал
Анотація: На основі аналізу економічних, психологічних, педагогічних підходів сформульовано поняття конкурентоспроможності, обгрунтовано висновок про конкурентоспроможність як прояв акмеологічної культури особистості.

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Приходченко, К. І. (доктор педагогічних наук; професор; заслужений учитель України, Донецький національний технічний університет).
    Розвиток особистості - стратегічний напрям гуманістичного виховання / К. І. Приходченко // Шлях освіти : науково-методичний журнал . - 2012. - № 1. - С. 6-11. - Бібліогр. в кінці ст.
УДК
ББК 74.200
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Теорія і методика виховання

   Образование. Педагогика

   Теория и методика воспитания

Кл.слова (ненормовані):
гуманістичне виховання -- гуманістична педагогіка -- принципи виховання -- розвиток особистості -- соціалізація особистості -- творчий потенціал особистості -- саморозвиток особистості -- самовдосконалення особистості -- самореалізація особистості -- гуманистическое воспитание -- гуманистическая педагогика -- принципы воспитания -- развитие личности -- социализация личности -- творческий потенциал личности -- саморазвитие личности -- самоусовершенствование личности -- самореализация личности -- виховний процес -- воспитательный процесс -- процес виховання -- процесс воспитания -- структура виховного процесу -- структура воспитательного процесса
Анотація: Порушуєтся проблема соціалізації особистості як однієї з умов гуманістичного виховання, спрямованого на розкриття особистісного творчого потенціалу, самореалізації, саморозвитку, самовдосконалення, можливостей самостійно будувати життя.





    Цвєткова, Ганна (кандидат педагогічних наук; доцент кафедри педагогіки ДВНЗ "Донбаський державний педагогічний університет").
    Професійно-педагогічне самовдосконалення викладачів ВНЗ: специфіка, структура, етапи / Г. Цвєткова // Рідна школа : щомісячний науково-педагогічний журнал. - 2012. - № 12. - С. 33-38 : фот. - Библиогр. в конце ст. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 74.58
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Вища професійна освіта

   Образование. Педагогика

   Высшее профессиональное образование

Кл.слова (ненормовані):
викладачі вищої школи -- преподаватели высшей школы -- професійно-педагогічне самовдосконалення викладачів -- профессионально-педагогическое самоусовершенствование преподавателей -- самовдосконалення викладачів ВНЗ -- самоусовершенствование преподавателей ВУЗов -- професійна компетентність викладачів -- профессиональная компетентность преподавателей -- професійна педагогічна діяльність -- профессиональная педагогическая деятельность -- педагогічний ідеал -- педагогический идеал -- ознаки самовдосконалення викладача -- признаки самоусовершенствования преподавателя -- етапи процесу самовдосконалення -- этапы процесса самоусовершенствования -- вищі навчальні заклади -- высшие учебные заведения -- ВНЗ -- ВУЗы
Анотація: Висвітлено специфіку, структуру та етапи професійно-педагогічного самовдосконалення викладача вищої школи. Розглянуто зміст поняття самовдосконалення особистості, наголошено на значенні професійно-педагогічного самовдосконалення для підвищення ефективності педагогічної діяльності викладача і навчально-виховного процесу у ВНЗ в цілому.

Утримувачі документа:
КЗК ДОУНБ




    Абсалямова, Яна (кандадат педагогічних наук; доцент).
    Розвиток професіоналізму викладача іноземних мов технічного ВНЗ у процесі професійної самореалізації / Я. Абсалямова // Рідна школа : щомісячний науково-педагогічний журнал. - 2013. - № 6. - С. 13-16. - Бібліогр. в кінці ст. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 74.58
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Вища професійна освіта

   Образование. Педагогика

   Высшее профессиональное образование

Кл.слова (ненормовані):
технічні ВНЗ -- технические вузы -- вища освіта -- высшее образование -- викладачі іноземних мов -- преподаватели иностранных языков -- професіоналізм викладача іноземних мов -- профессионализм преподавателя иностранных языков -- структура професіоналізму -- структура профессионализма -- професійні знання -- профессиональные знания -- професіоналізм знань -- профессионализм знаний -- професіоналізм педагогічного спілкування -- профессионализм педагогического общения -- самовдосконалення -- самоусовершенствование
Анотація: Розкриваються сутність та важливість розвитку професіоналізму викладача іноземних мов вищого технічного навчального закладу в процесі професійної самореалізації. Обгрунтовано доводиться, що розвиток професіоналізму цієї категорії викладачів має інтенсивний перебіг на всіх етапах самореалізації.





    Цвєткова, Ганна (доктор педагогічних наук; доцент кафедри педагогіки ДВНЗ "Донбаський державний педагогічний унверситет" ).
    Професійне самовдосконалення викладачів гуманітарних спеціальностей: обгрунтування технології / Г. Цвєткова // Рідна школа : щомісячний науково-педагогічний журнал. - 2013. - № 8/9. - С. 60-66 : табл. - Библиогр. в конце ст. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕКІ
УДК
ББК 74.58
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Вища професійна освіта

   Образование. Педагогика

   Высшее профессиональное образование

   Україна
Кл.слова (ненормовані):
технології самовдосконалення -- технологии самоусовершенствования -- педагогічні технології -- педагогические технологии -- професійне самовдосконалення -- профессиональное самоусовершенствование -- індивідуальний простір самовдосконалення -- индивидуальное пространство самоусовершенствования -- викладачи гуманітарних спеціальностей -- преподаватели гуманитарных специальностей -- вищі навчальні заклади -- высшие учебные заведения -- педагогічна діяльність -- педагогическая деятельность -- успіх у педагогічної діяльності -- успех в педагогической деятельности -- педагогічне спілкування -- педагогическое общение
Анотація: Розкривається технологія професійного самовдосконалення викладачів гуманітарних спеціальностей, висвітлено її специфіку, напрями та етапи. Проаналізовано мотиваційно-стимулювальний напрям цієї технології, що базується на створенні індивідуального простору самовдосконалення, організації креативної, спрямованої на саморозвиток діяльності викладача вищої школи, насиченні змісту дисциплін у вищій школі концепціями провесійного самовдосконалення.





    Панасенко, Елліна (кандидат педагогічних наук; доцент кафедри педагогіки вищої школи).
    Професійне самовдосконалення викладачів гуманітарних спеціальностей вищих навчальних закладів: експериментальне дослідження мотивів і цінностей / Е. Панасенко, Г. Цвєткова // Рідна школа : щомісячний науково-педагогічний журнал. - 2014. - № 3. - С. 29-34 : табл. - Бібліогр. в кінці ст. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 74р
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Педагогічна освіта

   Образование. Педагогика

   Педагогическое образование

Кл.слова (ненормовані):
вищі навчальні заклади -- высшие учебные заведения -- викладачі гуманітарних спеціальностей -- преподаватели гуманитарных специальностей -- психолого-педагогічні експеріменти -- психолого-педагогические эксперименты -- етапи психолого-педагогічних експеріментів -- этапы психолого-педагогических экспериментов -- константувальний експерімент -- констатирующий эксперимент -- професійне самовдосконалення викладачів -- профессиональное самоусовершенствование преподавателей -- професійний саморозвиток викладачів -- профессиональное саморазвитие преподавателей -- мотиви професійного самовдосконалення -- мотивы профессионального самоусовершенствования -- ціннісні орієнтації професійного самовдосконалення -- ценностные ориентиры профессионального самоусовершенствования -- методи експеріментів -- методы экспериментов -- вибірковий метод -- выборочный метод -- особистісний компонент професійного самовдосконалення -- личностный компонент профессионального самоусовершенствования -- мотиваційно-ціннісний аспект -- мотивационно-ценностный аспект -- групи мотивів -- группы мотивов
Анотація: На основі результатів констатувального етапу психолого-педагогічного експерименту розкриваються основні мотиви і цінності професійного самовдосконалення викладачів гуманітарних спеціальностей вищих навчальних закладів України. Виявлено причини, що спонукають до особистісного та професійного саморозвитку. З'ясовано, що професійне самовдосконалення викладача гуманітарних спеціальностей - це процес досягнення педагогічних професійних вершин на усвідомленій аксіологічній основі, що залежить від ціннісних орієнтацій, особистісних сенсів, самооцінки, мотиваційно-вольових компонентів особистості, сформованої потреби саморозвитку.

Утримувачі документа:
КЗК ДОУНБ

Дод.точки доступу:
Цвєткова, Ганна (кандидат педагогічних наук; доцент кафедри педагогіки вищої школи)




    Ватковська, М. Г. (Дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти; Дніпропетровськ).
    Освіта як фактор становлення "суспільства знання" / М. Г. Ватковська // Грані : Науково-теоретичний і громадсько-політичний альманах. - 2014. - № 8. - С. 6-11. - Література : С. 10-11 : 12 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 74.00
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Образование. Педагогика

Кл.слова (ненормовані):
мережеве суспільство -- образование и общество -- общество знаний -- освіта і суспільство -- постиндустриальное общество -- постіндустріальне суспільство -- самовдосконалення -- самоусовершенствование -- сетевое общество -- суспільство знань -- философия образования -- філософія освіти
Анотація: Розкриваються підходи до розуміння сучасного суспільства, увага акцентується на теорії постіндустріального суспільства Д.Белла, мережного суспільства М.Кастельса та суспільства знання П.Дракера. Наголошується на тому, що їх принципова відмінність поля гає у зміні акцентів, що визначають розвиток суспільства. Обгрунтовується думка про те, що сучасний рівень суспільного розвитку передбачає іншу якість освіти, яка була б здатна забезпечити підготовку людини до життя у соціумі, побудованому на знаннях. Надається грунтовна характеристика "суспільства знання", яка включає широкі соціальні, етичні та політичні параметри. Доводиться думка, що сучасне суспільство ставить людину перед потребою постійно самовдосконалюватись, щоб відчувати себе впевнено у ш видкозмінному світі. Відтак освіта стає одним з засобів досягнення будь-яких значимих цілей, що дає можливість використовувати освіту як засіб розширення і реалізації життєвого потенціалу.

Утримувачі документа:
НБ ДНУ
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Кушнір, Іван (кандидат педагогічних наук; директор).
    Розвиток маркетингової компетентності керівників ВНЗ І-ІІ рівнів акредитації у міжкурсовий період / І. Кушнір // Рідна школа : щомісячний науково-педагогічний журнал. - 2015. - № 5/6. - С. 43-46. - Библиогр. в конце ст. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕКІ
УДК
ББК 74.58
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Вища професійна освіта

   Образование. Педагогика

   Высшее профессиональное образование

Кл.слова (ненормовані):
перманентне навчання -- перманентное обучение -- міжкурсовий період підвищення кваліфікації -- межкурсовой период повышения квалификации -- рефлексія -- рефлексия -- портфолио -- маркетингова компетентність керівників -- маркетинговая компетентность руководителей -- керівники внз -- руководители ВНЗ -- самоосвітня діяльність педагогів -- самообразовательная деятельность педагогов -- професійна самостійність -- профессиональная самостоятельность -- професійне самовдосконалення -- профессиональное самоусовершенствование -- рівні мети розвитку маркетингової компетентності -- уровни цели развития маркетинговой компетентности -- етапи розвитку маркетингової компетентності -- этапы развития маркетинговой компетентности
Анотація: Проаналізовано й виокремлено складові моделі розвитку самоосвітньої діяльності керівників вищих навчальних закладів І-ІІ рівня акредитації у міжкурсовий період підвищення кваліфікації, що охоплюють: покрокові етапи, форми організації освітнього процесу, методи, умови навчання, критерії та показники розвитку маркетингової компетентності. Вони базуються на таких компонентах, як: мотиваційний, змістовий, діяльнісний, рефлексивно-діагностичний. Розглянуто технологію "Портфоліо" у міжкурсовий період підвищення кваліфікації, показано результативність застосування цієї технології на практиці.





    Азатьян, Вікторія (викладач кафедри іноземних мов).
    Толерантність як складова професійного самовдосконалення майбутніх авіадиспетчерів [Текст] / В. Азатьян, Ю. Котелянець // Вища школа : науково-практичне видання. - 2016. - № 5. - С. 101-109. - Бібліогр. в кінці ст. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 74.58
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Вища професійна освіта

   Образование. Педагогика

   Высшее профессиональное образование

   Україна
    Украина

Кл.слова (ненормовані):
майбутні авіадиспетчери -- будущие авиадиспетчеры -- курсанти -- курсанты -- толерантність -- толерантность -- професійне самовдосконалення авіадиспетчерів -- профессиональное самоусовершенствование авиадиспетчеров -- терпімість -- терпимость -- толерантне середовище -- толерантная среда -- моделі фахівців -- модели специалистов -- рівні підготовки до професійної діяльності -- уровни подготовки к профессиональной деятельности -- навчально-виховний процес -- учебно-воспитательный процесс -- вища освіта -- высшее образование -- вищі навчальні заклади -- высшие учебные заведения
Анотація: Присвячено важливості формування толерантності як складової професійного самовдосконалення майбутніх авіадиспетчерів. Особливої уваги у цьому контексті потребують льотні навчальні заклади, адже від рівня підготовки авіаційних фахівців залежить безпека цивільної авіації в цілому. Висвітлено лексичне та етимологічне значення поняття "толерантність". Наголошується, що процес виховання відбувається через формування у курсантів-диспетчерів системної орієнтовної основи поведінки і діяльності особистості. Окреслено шляхи формування толерантної міжособистісної взаємодії між майбутніми авіаційними фахівцями та викладачем.


Дод.точки доступу:
Котелянець, Юлія (кандидат педагогічних наук; викладач кафедри іноземних мов)




    Подольська, Єлізавета (доктор соціологічних наук; професор; Харківський гуманітарний університет "Народна українська академія").
    Сучасний педагог: на перетині очікувань студентів і прагнень викладачів / Є. Подольська, Т. Подольська // Вища освіта України : теорет. та наук.-метод. часопис. - 2016. - № 3. - С. 64-69. - Библиогр. в конце ст.
УДК
ББК 74р
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Педагогічна освіта

   Образование. Педагогика

   Педагогическое образование

Кл.слова (ненормовані):
педагогічна культура -- педагогическая культура -- типы общения -- педагогическое мастерство -- прагнення викладачів -- стремления преподавателей -- педагогічне майстерство -- типи спілкування -- педагогічна діяльність -- педагогическая деятельность -- професійне самовдосконалення викладачів -- профессиональное самоусовершенствование преподавателей -- традиційний педагог -- традиционный педагог -- сучасний педагог -- современный педагог -- критерії педагогічної майстерності -- критерии педагогического мастерства -- ідеал викладача -- идеал преподавателя -- студентські погляди -- студенческие взгляды
Анотація: Виявлено очікування студентів і пріоритети щодо ідеалу викладача. Визначено прагнення викладачів щодо професійного самовдосконалення та ефективності педагогічної діяльності. Виявлені основні типи спілкування і надані характеристики взаємодії викладача і студента в умовах становлення інформаційного суспільства.

Утримувачі документа:
НБ УІПА

Дод.точки доступу:
Подольська, Тетяна (кандидат філософських наук; старший викладач; Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗНЛ (1)
Вільні: ЧЗНЛ (1)




    Бех, І. Д. (доктор психологічних наук; дійсний член НАПН України; директор ).
    Виховна гуманістична парадигма в освітній інновації / І. Д. Бех // Педагогіка і психологія : Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - 2016. - № 2. - С. 5-13. - Література : 7 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕКІ
УДК
ББК 74.00
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Образование. Педагогика

Кл.слова (ненормовані):
гуманистические парадигмы -- гуманистические парадигмы образования -- гуманітарні парадигми -- гуманітарні парадигми освіти -- духовна рефлексія -- духовная рефлексия -- духовність особистості -- духовность личности -- инновации в образовании -- инновации в педагогике -- інновації в освіті -- інновації в педагогіці -- личностная рефлексия -- особистісна рефлексія -- образовательные инновации -- освітні інновації -- людський образ -- человеческий образ -- бажання бути собою -- желание быть собою -- духовне самовдосконалення -- духовное самоусовершенствование -- гуманістичний діалог -- гуманистический диалог -- смислова цінність -- смысловая ценность -- емоційні переживання -- эмоциональные переживания
Анотація: Розкрито сутність виховної гуманістичної парадигми як учіння про вміння особистості "володарювати над собою". Це свідоме й вільне оволодіння підростаючою особистістю духовно-моральною цінністю. Проаналізовано особистісну рефлексію як самоперетворювальну техніку. Вводяться поняття "людський образ" та "бажання бути собою".