Панкевич, О. З. (кандидат юридичних наук; доцент; старший наковий співробітник Львівської лабораторії прав людини і громадянина НДІ державного будівництва та місцевого самоврядування НАПрН України).
    Право людини на свободу : православна та католицька інтепретації / О. З. Панкевич // Право України. - 2015. - № 2. - С. 64-72. - Бібліогр. в кінці ст. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ . - ISSN 0132-1331
ББК 67.0в6
Рубрики: Право
   Общая теория права

   Загальна теорія права

Кл.слова (ненормовані):
критерии истинности -- критерії істинності -- духовная свобода -- духовна свобода -- моральная ответственность -- моральна відповідальність -- православное социальное учение -- православне соціальне вчення -- религиозные каноны -- релігійні канони -- свобода совести -- свобода совісті -- социальная доктрина католицизма -- соціальна доктрина католицизму -- социальная свобода -- соціальна свобода -- христианские ценности -- християнські цінності -- ценностные ориентиры -- ціннісні орієнтири -- церковные документы -- церковні документи -- человеческое достоинство -- людська гідність
Анотація: Розглянуто деякі аспекти свободи як прояву людської гідності в християнській (католицькій та православній) інтерпретації. Особлива увага приділяється аксіологічним критеріям істинності свободи вибору та проблемі відповідальності за нього. Наголошується на морально-ціннісній амбівалентності соціальної свободи (на відміну від духовної свободи) в розумінні християнських церков. Зазначається, що положення офіційних документів Руської Православної Церкви щодо свободи совісті мають негативну тональність. На противагу цьому, Католицька Церква після Другого Ватиканського Собору демонструє помітне наближення власного трактування релігійної свободи до світського, закріпленого на міжнародному та національному (конституційному) рівнях. Зроблено висновок про те, що ставлення Католицької Церкви й Руської Православної Церкви до свободи совісті є тим «тестом», який нині виявляє принципові розбіжності в їхніх офіційних позиціях із питання, яке розглядається.

Утримувачі документа:
Днепропетровская ЦГБ : г.Днепропетровск, ул. Ленина, 23

Дод.точки доступу:
Католическая Церковь \о ней\; Русская православная церковь \о ней\
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Лук’янов, Д. (кандидат юридичних наук; доцент кафедри теорії держави і права Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого; начальник управління планування і координації наукових досліджень Нацональної академії правових наук України).
    Ісламське віровчення і цінність прав людини : можливість співіснування / Д. Лук’янов // Право України. - 2015. - № 2. - С. 73-80. - Бібліогр. в кінці ст. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ . - ISSN 0132-1331
ББК 67.0в6
Рубрики: Право
   Общая теория права

   Загальна теорія права

Кл.слова (ненормовані):
исламское вероучение -- ісламсье віровчення -- ісламська концепція прав людини -- исламская концепция прав человека -- мировоззренческие ценности -- світоглядні цінності -- права и свободы человека -- права і свободи людини -- правовое регулирование -- правове регулювання -- принцип нейтральности -- принцип нейтральності -- религиозные правовые системы -- релігійна правова система -- религиозные каноны -- релігійні канони -- релігійні правові традиції -- религиозные правовые традиции -- светское право -- світське право
Анотація: Розглянуто можливі моделі правового регулювання, які потенційно можуть забезпечити баланс між визнаними європейськими цінностями і релігійними переконаннями, що засновані на ісламському віровченні. Первісно регулювання суспільних відносин у західних суспільствах сформовано на нерелігійних, секулярних засадах. У сучасних умовах все більш очевидною стає неприйнятність обох крайнощів: як тієї, що полягає у веденні розмови тільки «мовою релігії» (типова теократична модель), так і тієї, що пропонує виключно нерелігійну, офіційну мову (світська модель). Обидві моделі однаково ігнорують плюралізм, який характеризує мультикультурні суспільства. По-справжньому вільна політична комунікація передбачає, що всі релігії та світогляди (за умови їх несуперечності базовим правам людини) повинні мати можливість представити свої переконання у публічних дебатах. В іншому разі суспільство втрачає здатність бути мультикультирним, оскільки воно позбавлене можливості відкритого і рівного обговорення найбільш гострих проблем, і це, в свою чергу, призводить до зниження цінності самої деліберативної демократії.

Утримувачі документа:
Днепропетровская ЦГБ : г.Днепропетровск, ул. Ленина, 23

Дод.точки доступу:
Коран, главная священная книга мусульман \о произв.\; Сунна, сборник адаптов, традиций \о произв.\
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)