Хомич, Валерій (кандидат педагогічних наук; доцент; перший проректор).
    Формування особистості вчителя: компетентнісний вимір / В. Хомич // Рідна школа : щомісячний науково-педагогічний журнал. - 2012. - № 11. - С. 18-22. - Библиогр. в конце ст. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕКІ
УДК
ББК 74р
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Педагогічна освіта

   Образование. Педагогика

   Педагогическое образование

Кл.слова (ненормовані):
особистість вчителя -- личность учителя -- професійна підготовка вчителя -- профессиональная подготовка учителя -- система педагогічної підготовки -- система педагогической подготовки -- зміст професійної підготовки -- содержание профессиональной подготовки -- компетентнісний підхід -- компетентностный подход -- компетентності -- компетентности -- компоненти професійної компетентності -- компоненты профессиональной компетентности -- мотиваційно-ціннісний компонент -- мотивационно-ценностный компонент -- змістово-евристичний компонент -- содержательно-эвристический компонент -- процесуально-діяльнісний компонент -- процессуально-деятельностный компонент -- професійна компетентність вчителя -- профессиональная компетентность учителя
Анотація: Обгрунтовується доцільність використання компетентнісного підходу у професійному становленні педагога. Визначено основні особистостісні якості сучасного вчителя, що становлять структуру його творчої особистості та характеризують професійну компетентність фахівця. Окреслено шляхи вдосконалення системи педагогічної освіти.





    Кочерга, Олександр (кандидат психологічних наук; доцент; завідувач кафедри методики та психології дошкільної і початкової освіти; Київський університет імені Бориса Грінченка).
    Розвиток психологічної компетентності вчителя початкової школи / О. Кочерга // Рідна школа : щомісячний науково-педагогічний журнал. - 2013. - № 11. - С. 52-56. - Библиогр. в конце ст. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕКІ
УДК
ББК 74.2
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Загальноосвітня школа

   Образование. Педагогика

   Общеобразовательная школа

Кл.слова (ненормовані):
педагогічна діяльність -- педагогическая деятельность -- психофізіологічні системи -- психофизиологические системы -- психологічна компетентність -- психологическая компетентность -- компетентність педагога -- компетентность педагога -- вчителя початкових класів -- учителя начальных классов -- розвивальне середовище -- развивающая среда -- професійна компетентність вчителя -- профессиональная компетентность учителя -- психологічна культура вчителя -- психологическая культура учителя -- модель розвитку психологічної культури -- модель развития психологической культуры -- змістово-психологічний вимір -- содержательно-психологическое измерение -- діяльнісний вимір -- деятельностное измерение -- генетично-віковий вимір -- генетико-возрастное измерение -- соціогенні детермінанти розвитку -- социогенные детерминанты развития -- внутрішньособистісні детермінанти розвитку -- внутриличностные детерминанты развития -- глосарії -- глоссарии
Анотація: Розглянуто поняття компетенції та компетентності педагога. Представлено аналіз психологічної комптентності вихователя дошкільного навчального закладу та вчителя початкових класів. Розроблено глосарій психологічної компетентності вчителя початкових класів з опертям на психологічні запити вчителів початкових класів під час проходження ними курсів підвищення кваліфікації в Інституті післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка. Обгрунтовано важливість психологічної компетентності вчителя початкових класів для створення умов розвивального середовища в початковій школі.