Білоус, Надія (аспірантка; Вінниця). Використання історичного матеріалу на уроках української літератури. 10 - 11 класи / Надія Білоус> // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 3. - С. 13-17. - Бібліографія : С.20 : 7 назв. - В БИБЛИОТЕКЕ ДНУ
Рубрики: Литературоведение Літературознавство Кл.слова (ненормовані): дидактические методы -- дидактичні методи -- исторические материалы на уроках литературы -- история педагогики -- історичні матеріали на уроках літератури -- історія педагогіки -- межпредметные связи -- методи навчання -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы в вузе -- методы обучения -- міжпредметні зв'язки -- персоналии педагогов -- персоналии писателей украинских -- персоналії педагогів -- персоналії письменників українських -- украинская литература -- українська література -- урок украинской литературы -- урок української літератури Анотація: Проблема міжпредметних зв'язків в історії педагогічної думки. Методи і прийоми навчання, необхідні для залучення історичного матеріалу при вивченні української літератури, зокрема на уроках з вивчення драми Лесі Українки "Бояриня", новели В. Стефаника "Камінний хрест" та творчості П. Тичини Дод.точки доступу: Ушинский, Константин Дмитриевич \о нем\; Тичина, Павло \о нем\; Стефаник, Василь \о нем\; Українка, Леся \о нем\; Песталоцці, Йоган Генріх \о нем\; Бояриня \о произв.\; Камінний хрест \о произв.\ |
Кожуховська, А. І. Від національного до загальнолюдського: національна гідність у педагогічних поглядах О.П. Довженка / А. І. Кожуховська> // Педагогіка і психологія : Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - 2009. - № 2. - С. 130-140. - Бібліографія : С.140 : 13 назв
Рубрики: Освіта. Педагогіка Образование. Педагогика Кл.слова (ненормовані): история образования -- історія освіти -- моральні цінності -- моральные ценности -- национальное воспитание -- национальное достоинство -- национальное и общечеловеческое -- национальное самосознание -- національна гідність -- національна самосвідомість -- національне виховання -- національне і загальнолюдське -- персоналии педагогов -- персоналії педагогів -- украинское национальное сознание -- українська національна свідомість Анотація: Автор розглядає поняття національної гідності як моральної цінності в системі національної самосвідомості у педагогічних поглядах О.П. Довженка. Дод.точки доступу: Довженко, Олександр \о нем\ Є примірники у відділах: ЧЗНЛ (17.09.2009р. Інв.2806ж - Б.ц.) (вільний) |
Гоштанар, І. В. Філософсько-педагогічні ідеї Й.Ф. Гербарта / І. В. Гоштанар> // Педагогіка і психологія : Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - 2009. - № 2. - С. 124-130. - Бібліографія : С.129-130 : 12 назв
Рубрики: Освіта. Педагогіка Образование. Педагогика Германия Німеччина Кл.слова (ненормовані): история образования -- история философии -- історія освіти -- історія філософії -- персоналии педагогов -- персоналії педагогів Анотація: Автор розглядає філософсько-пелагогічні ідеї видатного німецького філософа, педагога, психолога Йоганна Фридриха Гербарта (1776-1841). Дод.точки доступу: Гербарт, Иоганн Фридрих (педагог ; 1776-1841) \о нем\ Є примірники у відділах: ЧЗНЛ (17.09.2009р. Інв.2806ж - Б.ц.) (вільний) |
Абібуллаєва, Е. Е. "Рехбер муалімін які муалімлере йолдаш" І. Гаспринського як методичне керівництво для вчителів "новометодних" шкіл / Е. Е. Абібуллаєва> // Педагогіка і психологія : Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - 2009. - № 2. - С. 118-123. - Бібліографія : С.123 : 3 назви
Рубрики: Освіта. Педагогіка Образование. Педагогика Кл.слова (ненормовані): история образования -- історія освіти -- кримські татари -- крымские татары -- персоналии педагогов -- персоналії педагогів Анотація: Розглядається педагогічно-методична спадщина видатного педагога ісламського світу Ісмаїла Гаспринського, зокрема його навчального посібника "Керівництво вчителеві, або Путівник учителя" (1898 р.), який відіграв величезну роль у справі навчання кримськ их татар рідній мові. Дод.точки доступу: Гаспринский, Исмаил \о нем\; Гаспринський, Ісмаїл \о нем\; Керівництво вчителеві, або Путівник учителя, навчальний посібник \о произв.\ Є примірники у відділах: ЧЗНЛ (17.09.2009р. Інв.2806ж - Б.ц.) (вільний) |
Бондар, Л. С. Внесок М.О. Корфа у вітчизняну педагогіку (до 175-річчя з дня народження) / Л. С. Бондар> // Педагогіка і психологія : Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - 2009. - № 2. - С. 5-12. - Бібліографія : С.12 : 19 назв
Рубрики: Освіта. Педагогіка Образование. Педагогика Кл.слова (ненормовані): земские школы -- земські школи -- история образования -- історія освіти -- народні школи -- народные школы -- начальная школа -- организация образования -- організація освіти -- персоналии педагогов -- персоналії педагогів -- початкова школа Анотація: Розглядається діяльність та науково-педагогічна спадщина барона Миколи Олександровича Корфа (1834-1883) - видатного діяча народної освіти, педагога й методиста початкової школи. Дод.точки доступу: Корф, Микола Олександрович (педагог ; 1834-1883) \о нем\; Корф, Николай Александрович (педагог ; 1834-1883) \о нем\ Є примірники у відділах: ЧЗНЛ (17.09.2009р. Інв.2806ж - Б.ц.) (вільний) |
Міхно, Олександр (провідний науковий співробітник Педагогічного музею АПН України; Київ). Педагогічна і просвітницька діяльність Пантелеймона Куліша / Олександр Міхно> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 4. - С. 59-60. - Бібліографія : С.60 : 7 назв. - В БИБЛИОТЕКЕ ДНУ
Рубрики: Освіта. Педагогіка Образование. Педагогика Кл.слова (ненормовані): история образования -- история педагогики -- история украинской орфографии -- історія освіти -- історія педагогіки -- історія українського правопису -- кулішівка -- персоналии педагогов -- персоналії педагогів -- фонетичний правопис Анотація: Окреслено головні віхи педагогічно-просвітницької діяльності П. Куліша, зокрема створені ним фонетичний правопис української мови ("кулішівка"), "Грамотка" - український буквар і читанка для дітей тощо. Дод.точки доступу: Куліш, Пантелеймон \о нем\ |
Сяо, Су В.О.Сухомлинський у Китаї / Су Сяо> // Педагогіка і психологія : Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - 2009. - № 3. - С. 5-13. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ Рубрики: Освіта. Педагогіка Образование. Педагогика Китай Кл.слова (ненормовані): зарубежная педагогика -- зарубіжна педагогіка -- история педагогики -- історія педагогіки -- керування школою -- класний керівник -- классный руководитель -- моральне виховання -- моральное воспитание -- навчання -- образование в Китае -- обучение -- освіта в Китаї -- педагогика Китая -- педагогические идеи -- педагогический опыт -- педагогическое наследие -- педагогіка Китаю -- педагогічна спадщина -- педагогічний досвід -- педагогічні ідеї -- персоналии педагогов -- персоналії педагогів -- руководство школой -- шкільна педагогіка -- школьная педагогика Анотація: Для 11 млн. китайських учителів немає більш відомого іноземного педагога, ніж В.О.Сухомлинський. Починаючи з 1999 р. в Китаї було оприлюднено майже 4767 статей про творчість В.О.Сухомлинського. Активно досліджувати й упроваджувати педагогічні ідеї В.О .Сухомлинського почали у 80-ті рр. минулого століття після публікацій перекладів і масового поширення його праць. Найплідніше досліджувати праці В.О.Сухомлинського стали останнім часом. Цьому сприяло видання його творів в 5 томах "Вибрані твори" та ін ших книг. Про те, як китайські вчителі творчо впроваджують ідеї українського педагога, вони пишуть і статті, і навіть цілі книги. Велика кількість учителів почала творчо застосовувати нові методи, що грунтуються на педагогіці В.О.Сухомлинського, й діл итися цим досвідом у публікаціях. Дод.точки доступу: Сухомлинский, Василий Александрович (1918-1970) \о нем\; Сухомлинський, Василь Олександрович (1918-1970) \о нем\ |
Бондар, Л. С. З досвіду роботи Липецької школи ім. П.В.Щепкіна / Л. С. Бондар> // Педагогіка і психологія : Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - 2009. - № 3. - С. 142-150. - Бібліографія : С.149-150 : 19 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ Рубрики: Освіта. Педагогіка Образование. Педагогика Кл.слова (ненормовані): история школ -- історія педагогіки -- історія шкіл -- образование Украины -- освіта України -- персоналии педагогов -- персоналії педагогів -- сельская школа -- сільська школа -- шкільна освіта -- школьное образование Анотація: Розкрита діяльність Другої липецької школи (методи навчання, політико-виховна робота) під керівництвом Петра Васильовича Щепкіна (1865-1941) - першого українського радянського вчителя, нагородженого орденом Трудового Червоного Прапору. Школу було відк рито в 1864 р. в селі Липці (тепер Харківський район Харківської області). Дод.точки доступу: Щепкин, Петр Васильевич (1865-1941) \о нем\; Щепкин, Петро Васильович (1865-1941) \о нем\; Друга липецька школа \о ней\; Липецької школи ім. П.В.Щепкіна \о ней\ |
Бондарчук, О. Б. В.П.Науменко - вчитель, педагог, просвітній діяч / О. Б. Бондарчук> // Педагогіка і психологія : Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - 2009. - № 4. - С. 57-66. - Бібліографія : С.141 : 8 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Освіта. Педагогіка Образование. Педагогика Україна Кл.слова (ненормовані): история педагогики -- история педагогики Украины -- історія педагогіки -- історія педагогіки України -- персоналии педагогов -- персоналії педагогів Анотація: Розкрита діяльність і роль видатного українського педагога, просвітника, громадського діяча, літературознавця, етнографа, діяча "Старої Громади", редактора часопису "Киевская старина" Володимира Павловича Науменка (1852-1919) у розвитку освіти та педагогічної думки в Україні. Дод.точки доступу: Науменко, Володимир Павлович (1852-1919) \о нем\; Науменко, Владимир Павлович ()) \о нем\; Киевская старина, часопис \о произв.\; Киевское общество грамотности \о нем\Київське товариство грамотності \о нем\; Стара Громада \о нем\ |
Муравська, С. М. Організація навчання за принципом ненасилля в школі Саммерхілл / С. М. Муравська> // Педагогіка і психологія : Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - 2009. - № 4. - С. 126-133. - Бібліографія : С.132-133 : 10 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Освіта. Педагогіка Образование. Педагогика Велика Британія Кл.слова (ненормовані): виховання учнів -- воспитание учеников -- зарубежное образование -- зарубіжна освіта -- ненасилие -- ненасилля -- ненасильницька педагогіка -- организация учебного процесса -- організація навчального процесу -- педагогика ненасилия -- персоналии педагогов -- персоналії педагогів -- середня освіта -- среднее образование -- шкільна освіта -- школьное образование Анотація: В статті досліджено особливості організації навчання в школі Саммерхілл, засновником якої є англійський педагог О.С.Нілл (1883-1973), який був прихильником ненасильницької педагогіки. Встановлено, що навчання і виховання на основі ненасилля проходить н аступним чином: відсутність тиску на учнів, залучення школярів до самоврядування, поважання прав та інтересів кожної особистості. Дод.точки доступу: Нілл, Олександр Саттерленд (1883-1973) \о нем\; Нилл, Александр Саттерленд (1883-1973) \о нем\; Школа Саммерхилл \о ней\; Школа Саммерхілл \о ней\ |
Герасименко, Т. В. Елементи педагогічної спадщини В.О.Сухомлинського як виховні інновації у формуванні особистості студента - майбутнього сім'янина / Т. В. Герасименко> // Педагогіка і психологія : Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - 2009. - № 4. - С. 57-66. - Бібліографія : С.66 : 3 назви. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Освіта. Педагогіка Образование. Педагогика Кл.слова (ненормовані): виховання студентів -- вища освіта -- воспитание студентов -- высшее образование -- добрачные установки молодежи -- дошлюбна підготовка -- дошлюбні настанови молоді -- инновации в педагогике -- история педагогики -- история педагогики Украины -- інновації в педагогіці -- історія педагогіки -- історія педагогіки України -- образовательные инновации -- освітні інновації -- персоналии педагогов -- персоналії педагогів -- підготовка до сімейного життя -- подготовка к семейной жизни -- семейное воспитание -- сімейне виховання -- формирование личности -- формирование личности студента -- формування особистості -- формування особистості студента Анотація: В статті запропонована класифікація елементів педагогічної спадщини видатного педагога як виховних інновацій в підготовці студентської молоді до сімейного життя. Особливостями інноваційної дошлюбної підготовки з елементами педагогіки В.О.Сухомлинськог о є: людинознавча та народознавча спрямованість процесу; визначення змісту та методики інноваційної дошлюбної підготовки на засадах народної моралі, національних та загальнолюдських цінностей; формування гуманної, гармонійно розвиненої особистості м айбутнього сім'янина; становлення особистості педагога-вихователя як батька, старшого товариша і друга; конструктивна взаємодія навчального закладу та родини в процесі дошлюбної підготовки молоді. Дод.точки доступу: Сухомлинський, Василь Олександрович (1918-1970) \о нем\; Сухомлинский, Василий Александрович (1918-1970) \о нем\ |
Іващенко, В. (науковий співробітник Державної науково-педагогічної бібліотеки України ім. В.О. Сухомлинського). Педагогічна діяльність М. В. Гоголя : документи із фонду Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В. О. Сухомлинського / В. Іващенко> // Рідна школа : щомісячний науково-педагогічний журнал. - 2009. - № 10. - С. 54-56. - Библиогр. в конце ст. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Історія освіти История образования Кл.слова (ненормовані): історія педагогіки -- педагогічна діяльність письменників -- персоналії педагогів -- фонди бібліотек -- история педагогики -- педагогическая деятельность писателей -- персоналии педагогов -- фонды библиотек Анотація: Інформація з життя і дільності М.В. Гоголя як педагога. Дод.точки доступу: Державна науково-педагогічна бібліотека України ім. В.О. Сухомлинського \о ней\ Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене) |
Ничкало, Н. Г. Професійна педагогіка і педагогіка праці: проблеми взаємозв'язку в умовах ринкової економіки / Н. Г. Ничкало> // Педагогіка і психологія : Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - 2010. - № 2. - С. 33-45. - Бібліографія : С.44-45 : 18 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Освіта. Педагогіка Образование. Педагогика Кл.слова (ненормовані): вища професійна освіта -- высшее профессиональное образование -- образование и рынок труда -- освіта і ринок праці -- педагогика труда -- педагогіка праці -- персоналии педагогики -- персоналії педагогів -- професійна освіта -- професійна педагогіка -- профессиональная педагогика -- профессиональное образование -- психопедагогика -- психопедагогика труда -- психопедагогіка -- психопедагогіка праці -- ринок і освіта -- рынок и образование -- функции педагогики -- ринок праці -- рынок труда -- функції педагогіки Анотація: В статті проаналізовані теоретичні і технологічні функції педагогіки, охарактеризована систематизація педагогічних наук, викладені методологічні положення педагогіки праці (Т.Новацький, З.Вятровський, С.Качор) і професійної педагогіки (С.Батишев). Професійна педагогіка і педагогіка праці - це субдисциплини педагогіки, що мають інтегрований характер і обгрунтовують свої теорії з урахуванням результатів досліджень з інших галузей наукового знання. Педагогіка праці й професійна педагогіка обгрунтовують такі принципи професійної освіти: випереджальний характер професійної підготовки; неперервність; фундаменталізація; інтеграція професійної освіти, науки й виробництва; рівний доступ до здобуття якісної професійної освіти всіма категоріями населення ; гнучкість і взаємозв'язок процесу професійного навчання з реструктуризацією й розвитком економіки, зайнятості населення та різних форм власності; диверсифікація; регіоналізація професійної освіти; поєднання загальноосвітньої й професійної підготовки ; єдність професійного навчання й виховання, варіативність, індивідуалізація й диференціація. Дод.точки доступу: Батышев, С.Я. \о нем\; Новацкий, Тадеуш \о нем\; Новацький, Тадеуш \о нем\ |
Чуткий, Андрій (кандидат історичних наук; доцент). Зміна традиції у системі вищої освіти України в першій третині ХХ ст. крізь призму біографії однієї особи / Андрій Чуткий> // Історичний журнал. - 2010. - № 1-3. - С. 263-275. - Бібліографія : С.274-275 : 50 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Історія, 1920-і рр.; 1930-ті рр. История, 1920-і рр.; 1930-ті рр. Кл.слова (ненормовані): биографический метод в истории -- біографічний метод в історії -- вища освіта -- вища освіта України -- высшее образование Украины -- идеология -- институты народного образования -- история высшего образования -- история образования в Украине -- ідеологія -- інститути народної освіти -- історія вищої освіти -- історія освіти в Україні -- історія України -- образование в СССР -- образование в Украине -- образовательная политика -- освіта в Україні -- освітня політика -- педагогические кадры -- педагогічні кадри -- персоналии педагогов -- персоналії педагогів -- радянська ідеологія -- реформи в освіті -- реформы в образовании -- система образования -- система освіти -- советская идеология -- традиции в образовании -- традиції в освіті -- украинская система образования Анотація: На прикладі біографії відомого освітнього діяча О. О. Карпека в статті реконструйовано основні напрями вищої освіти в радянській Україні протягом 20-30-х рр. ХХ ст.: починаючи з дореволюційних часів, коли ним було отримано вищу освіту і розпочато вчит ельську практику, отримання, згодом, найвищих посад в декількох вузах України, і закінчуючи 1930-ми роками - вимушеним переїздом углиб СРСР з метою уникнення репресій, та поверненням на Україну в післявоєнні роки. Автором висвітлені фундаментальні змі ни в традиціях і структурі вищої освіти в Україні в перші десятиліття радянської влади. Дод.точки доступу: Карпеко, Олександр Олександрович \о нем\; Київський інститут народного господарства ім. Є. Бош \о нем\Киевский институт народного хозяйства им. Е. Бош \о нем\ |
Іванко, А. Б. Убитий диктатурою партійного авторитаризму / А. Б. Іванко> // Педагогіка і психологія : Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - 2011. - № 1. - С. 17-31. - Бібліографія : С.30-31 : 19 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Освіта. Педагогіка Образование. Педагогика Україна Украина Кл.слова (ненормовані): авторитаризм -- виховання особистості -- воспитание личности -- гуманистическая педагогика -- гуманістична педагогіка -- жизненный путь ученого -- життєвий шлях науковця -- история педагогики -- история педагогики Украины -- історія педагогіки -- історія педагогіки України -- людиноцентризм -- науковий шлях вченого -- научный путь ученого -- персоналии педагогов -- персоналії педагогів -- человекоцентризм -- шестидесятничество -- шістдесятництво Анотація: На базі аналізу конкретних фактів життя і науково-педагогічної діяльності В.О.Сухомлинського зроблено висновок, що видатний педагог був яскравим представником шістдесятницького руху. Він пройшов складний шлях від авторитарної до демократичної, ненасил ьницької педагогіки, а тому за суттю своїх поглядів явно "випадав" з тодішньої авторитарної державної системи. Аргументовано розкрита сутність глибоких розбіжностей і , врешті решт, конфлікту педагога-гуманіста з тогочасною владою, яка методично, крок за кроком, за допомогою різноманітних методів (рецензування, відмова друкувати, тиск з боку видавництв, кампанія 1967 р. тощо) нищила його, вкорочувала йому життя. Перейти к внешнему ресурсу: Убитий диктатурою партійного авторитаризму Дод.точки доступу: Сухомлинський, Василь Олександрович (педагог ; 1918-1970) \о нем\; Сухомлинский, Василий Александрович (педагог ; 1918-1970) \о нем\ |
Гоштанар, І. В. Й.Ф.Гербарт про виховання як естетичне зображення світу / І. В. Гоштанар> // Педагогіка і психологія : Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - 2011. - № 2. - С. 115-125. - Бібліографія : С.125 : 1 назва. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Освіта. Педагогіка Образование. Педагогика Кл.слова (ненормовані): виховуюче навчання -- воспитательное обучение -- естетичне виховання -- зарубежная педагогика -- зарубіжна педагогіка -- история образования -- история педагогики -- історія освіти -- історія педагогіки -- мировоззрение -- моральність -- нравственность -- персоналии педагогов -- персоналії педагогів -- самостійність -- самостоятельность -- світогляд -- формирование личности -- формирование мировоззрения -- формування особистості -- формування світогляду -- эстетическое воспитание Анотація: Запропоновано переклад педагогічних публікацій одного з найвидатніших представників німецької класичної педагогіки - Й.Ф.Гербарта. Це - листи-звіти про результати практичної виховної діяльності, які він під час свого перебування у Швейцарії мав надсил ати щодва місяці губернаторові Штейгеру. Ці листи-звіти розривають головну особливість гербартівської теорії виховання - формування естетичного уявлення про світ як головної мети виховання. Подан перший такий лист, датований листопадом 1797 року. Дод.точки доступу: Гербарт, Иоганн Фридрих (педагог ; 1776-1841) \о нем\; Гербарт, Йоган Фрідріх \о нем\ |
Козак, І. В. Формування гуманістичного світогляду учнів у творчій спадщині В.О.Сухомлинського / І. В. Козак> // Педагогіка і психологія : Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - 2011. - № 2. - С. 105-115. - Бібліографія : С.114-115 : 9 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Освіта. Педагогіка Образование. Педагогика Кл.слова (ненормовані): виховання учнів -- воспитание школьников -- гуманизм -- гуманистическое мировоззрение -- гуманізм -- гуманістичний світогляд -- духовність -- духовность -- история воспитания -- история образования -- история образования в Украине -- история педагогики -- история педагогики Украины -- історія виховання -- історія освіти -- історія освіти в Україні -- історія педагогіки -- історія педагогіки України -- мировоззрение -- педагогическое наследие -- педагогічна спадщина -- персоналии педагогов -- персоналії педагогів -- світогляд -- формирование личности -- формирование мировоззрения -- формування особистості -- формування світогляду -- шкільна освіта -- школьное образование Анотація: На основі праці відомих учених розкрито сутнісну характеристику поняття "гуманістичний світогляд", представлено його структуру й чинники, під впливом яких учителі Павлиської школи формували в учнів цей світогляд. Акцентовано увагу на формуванні духовн ого світу особистості, потреби тонкого проникнення в цей світ. Представлено механізми вироблення переконаності й гуманістичного світогляду, які застосовував у педагогічній практиці В.О.Сухомлинський. Дод.точки доступу: Сухомлинский, Василий Александрович (педагог ; 1918-1970) \о нем\; Сухомлинський, Василь Олександрович (педагог ; 1918-1970) \о нем\ |
Гоштанар, І. В. Й. Ф. Гербарт про виховання як естетичне відображення світу [] / І. В. Гоштанар> // Педагогіка і психологія. - 2012. - № 2. - С. 83-87. - В ОБЛ.БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Освіта. Педагогіка Образование. Педагогика Кл.слова (ненормовані): багатосторонність інтересу -- виховання -- виховуюче навчання -- воспитание -- воспитывающее обучение -- естетичне судження -- зарубежная педагогика -- зарубіжна педагогіка -- история воспитания -- история зарубежной педагогики -- история педагогики -- історія виховання -- історія зарубіжної педагогіки -- історія педагогіки -- многосторонность интереса -- моральність -- нравственность -- персоналии педагогов -- персоналії педагогів -- разум -- розум -- самостійність -- самостоятельность -- эстетическое суждение Анотація: Для об'єктивного висвітлення педагогічних ідей одного з найвидатніших представників німецької класичної педагогіки Й.Ф.Гербарта подано переклад листів-звітів ученого про результати його практичної виховної діяльності в сім'ї відомого швейцарця фон Шле йгера. На підставі аналізу листів-звітів Й.Ф.Гербарта розкрито головну особливість його теорії виховання: формування естетичного сприйняття навколишнього світу. Дод.точки доступу: Гербарт, Иоганн Фридрих (немецкий философ; психолог; педагог ; 1776-1841) \о нем\ |
Ткаченко, Л. І. Г. С. Сковорода і В. О. Сухомлинський про розвиток особистості: традиція гуманістичної педагогічної думки [] / Л. І. Ткаченко> // Педагогіка і психологія. - 2012. - № 2. - С. 77-83. - Бібліографія : С.82-83 : 7 назв. - В ОБЛ.БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Освіта. Педагогіка Образование. Педагогика Кл.слова (ненормовані): гуманистическая педагогика -- гуманістична педагогіка -- история педагогики -- история педагогики Украины -- история педагогической мысли -- історія педагогіки -- історія педагогіки України -- історія педагогічної думки -- личность -- особистість -- педагогика Украины -- педагогіка України -- персоналии педагогов -- персоналії педагогів -- развитие личности -- розвиток особистості Анотація: Зіставлено погляди видатних українських педагогів Г.С.Сковороди та В.О.Сухомлинського на особистість та розвиток особистості. Зроблено висновок про гуманістичну педагогічну традицію розвитку особистості в українській освітньо-педагогічній думці. Погляди цих педагогів мають більше спільного, ніж розбіжного. В.О.Сухомлинський творчо розвинув у теоретичних дослідженнях і застосував у практичній педагогічній діяльності гуманістичні педагогічні ідеї свого попередника. Концептуальна єдність ідей розвитк у особистості в педагогічній спадщині видатних педагогів різних епох свідчить про наявність гуманістичної педагогічної традиції в національній педагогічній думці. Дод.точки доступу: Сухомлинский, Василий Александрович (советский педагог ; 1918-1970) \о нем\; Сухомлинський, Василь Олександрович (педагог ; 1918-1970) \о нем\; Сковорода, Григорий Саввич (философ; поэт; педагог ; 1722-1749) \о нем\ |
Новікова, Олена. Євген Ківлицький про роботу Володимира Науменка в Товаристві грамотності / О. Новікова> // Київська старовина : науковий історико-філологічний журнал. - 2012. - № 3. - С. 79-85. - Література : С.84 : 14 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Історія, 19 ст. кін.-20 ст. поч. История, 19 ст. кон.-20 ст. нач. Україна Украина Кл.слова (ненормовані): громадське життя -- громадське життя в Україні -- громадські діячі -- история Украины -- історія України -- листування -- общественная жизнь -- общественная жизнь в Украине -- общественные деятели -- переписка -- персоналии историков -- персоналии педагогов -- персоналії істориків -- персоналії педагогів -- громадські організації -- общественные организации -- украинская интеллигенция -- українська інтелігенція Анотація: Розглянуто основні віхи діяльності історика, педагога, публіциста Євгена Ківлицького (1861 - 1921), коло його спілкування. У додатку подано текст виступу про роботу Володимира Науменка в Товаристві грамотності та уривки листування з Володимиром Костянтиновичем Піскорським. Дод.точки доступу: Кивлицкий, Евгений Александрович \о нем\; Піскорський, Володимир Костянтинович \о нем\; Пискорский, Владимир Константинович \о нем\; Науменко, Володимир Павлович (1852-1919) \о нем\; Науменко, Владимир Павлович (1852-1919) \о нем\; Ківлицький, Євген Олександрович \о нем\; Київське товариство грамотності \о нем\; Киевское общество грамотности \о нем\ |