Надибська, О. Я. (кандидат філософських наук ; доцент Одеської держ. університету внутрішніх справ).
    Суспільно-групове та особистісне знання як форма і спосіб прояву соціокультурної обумовленості пріоритетів / О. Я. Надибська // Грані : Науково-теоретичний і громадсько-політичний альманах. - 2010. - № 6. - С. 68-73. - Бібліографія: С.73 : 11 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 87
Рубрики: Соціальна філософія
   Социальная философия

Кл.слова (ненормовані):
знание социальное -- знание социума -- знання соціуму -- личность -- личность и общество -- образованность -- общественные интересы -- освіченість -- особистість і суспільство -- приватні інтереси -- приоритеты -- социальное знание -- социальные приоритеты -- соціальне знання -- соціальні пріоритети -- частные интересы
Анотація: У статті здійснюється аналіз системи знання (на яких будуються пріоритети) особливості та соціуму, що мають одне джерело походження, але різну природу та різний зміст. Спираючись на теорію відомого німецького соціолога, представника історичної соціології Норберта Еліаса, автор статті намагається довести, що жодна людина не оволодіватиме знаннями, які непотрібні їй у житті, а особливий спосіб співіснування та кооперації особистісних знань створює знання соціальне.


Дод.точки доступу:
Элиас, Норберт \о нем\; Еліас, Норберт \о нем\




    Нечитайло, И. С. (кандидат социологических наук; старший преподаватель социологии Харьковского гуманітарного университета).
    Социализирующий потенциал скрытых учебных программ вузов в процессе социально-профессионального становления личности компетентного специалиста / И. С. Нечитайло // Грані : Науково-теоретичний і громадсько-політичний альманах. - 2011. - № 3. - С. 102-105. - Бібліографія : С.105 : 13 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 60.53
Рубрики: Соціологія
   Социология

Кл.слова (ненормовані):
вища школа -- вищі навчальні заклади України -- вузы Украины -- высшая школа -- компетенции специалистов -- компетенції фахівців -- конкурентоспособность специалистов -- конкурентоспроможність спеціалістов -- конкурентоспроможність фахівців -- личность и социальные изменения -- молодые специалисты -- навчальна програма -- особистість і суспільство -- педагогическая социология -- педагогічна соціологія -- підготовка фахівців -- подготовка специалистов в высшей школе -- скрытые учебные программы -- социализация -- социально-профессиональный потенциал -- социология высшей школы -- соціалізація -- соціально-професійний потенціал -- соціологія вищої школи -- учебная программа -- фахівці
Анотація: Аналізуються проблеми соціально-професійного становлення особистості компетентного, конкурентоспроможного фахівця у вищій школі. Піднімається питання ролі прихованих навчальних програм у відношенні даного процесу. Здійснюється спроба теоретичного обміркування та обгрунтування соціалізуючого потенціалу цих програм.





    Моплевська, В. М. (аспірант кафедри соціології Класичного приватного університету; директор Центру позашкільної освіти).
    Соціальні відносини з позиції статусно-рольової взаємодії / В. М. Моплевська // Грані : Науково-теоретичний і громадсько-політичний альманах. - 2011. - № 3. - С. 98-101. - Бібліографія : С.101 : 10 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 60.53
Рубрики: Соціологія
   Социология

Кл.слова (ненормовані):
взаимодействие социальное -- личность -- личность и социальные изменения -- особистість -- особистість і суспільство -- ролевой конфликт -- рольовий конфлікт -- социальная интеракция -- социальная роль -- социальное взаимодействие -- социальные отношения -- социальный статус -- соціальна взаємодія -- соціальна інтеракція -- соціальна роль -- соціальний статус -- соціальні відносини -- статусна неузгодженість -- статусная несогласованность
Анотація: У статті аналізуються особливості статусно-рольової взаємодії в соціології, суть якої: уникнення рольових конфліктів і спроба досягти комплементарності ролей. Підкреслюється, що проблема навчання соціальних ролей молодого покоління є однією з пріорите тних у сучасній педагогіці, а її вирішення - саме в процесі взаємодії, яка являє собою сумісну діяльність і поведінку індивідів.


Дод.точки доступу:
Гофман, Ірвін \о нем\; Гофман, Ирвин \о нем\




    Токмань, Ганна.
    Іван Світличнйи і Герта Мюллер: протистояння тоталітаризму / Г. Токмань // Слово і час. - 2011. - № 11. - С. 14-28. - Бібліографія : 28 : 7 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 83.3(4Укр)6
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
екзистенційні мотиви в літературі -- личность в тоталитарном государстве -- личность и общество -- немецкая литература -- німецька література -- особистість і суспільство -- персоналии писателей -- персоналії письменників -- тоталитаризм -- тоталітаризм -- украинская литература -- українська література -- экзистенциальные мотивы в литературе
Анотація: Статтю присвячено вивченню доробків українського поета І. Світличного й німецької письменниці Герти Мюллер. Твори розглядаються в контексті проблеми тоталітарної держави та існування людини в ній. Концепція протистояння тлумачиться у зв'язку з конкрет ною історичною епохою та рисами індивідуального життя. Художнє звернення до категорій екзистенціалізму увиразнює психологічний дискомфорт персонажів, відчуження, самотність. Надано увагу мовно-стильовим аспектам текстів.


Дод.точки доступу:
Мюллер, Герта (1953-) \о ней\; Светличный, Иван \о нем\; Світличний, Іван \про нього\




    Верещак, Є. П.
    Когнітивно-духовний потенціал людини в сумлінні школярів / Є. П. Верещак // Педагогіка і психологія. - 2012. - № 1. - С. 77-81. - Бібліографія : С.81 : 6 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 74.200
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Образование. Педагогика

Кл.слова (ненормовані):
виховання школярів -- воспитание школьников -- духовне виховання -- духовное воспитание -- духовно-моральне виховання -- духовно-моральний потенціал -- духовно-моральное воспитание -- духовно-моральный потенциал -- когнитивно-духовный потенциал -- когнітивно-духовний потенціал -- личность и общество -- моральне виховання -- моральное воспитание -- образование Украины -- оздоровление -- оздоровлення -- окружение -- освіта України -- особистість і суспільство -- оточення -- развитие личности -- розвиток особистості -- совесть -- социальное сотрудничество -- соціальна співпраця -- сумління -- шкільна освіта -- школьное образование
Анотація: Розглянуто морально-психологічні й соціально-педагогічні проблеми когнітивно-духовного розвитку особистості та суспільства у свідомості молоді. Зроблено спробу розкриття та поліпшення оздоровлюючих можливостей духовно-морального потенціалу як розвивально -виховної системи памолоді в умовах сучасної освіти. Висвітлено роль психолога-педагога в діагностико-корекційній роботі.





    Бірюкова, Г. С. (аспірантка Київського університету туризму, економіки та права).
    Творчий потенціал особистості доби глобалізованого суспільства / Г. С. Бірюкова // Грані : науково-теоретичний і громадсько-політичний альманах. - 2013. - № 3. - С. 46-50. - Література : С.50 : 11 назв
УДК
ББК 60.033
Рубрики: Соціальна філософія
   Социальная философия

Кл.слова (ненормовані):
глобализация и общество -- глобализованное общество -- глобалізація і суспільство -- глобалізоване суспільство -- личность и общество -- особистість і суспільство -- творческий потенциал -- творческий потенциал личности -- творчий потенціал -- творчий потенціал особистості
Анотація: Зроблено спробу виявити динаміку розгортання проблематики творчого потенціалу особистості в епоху переходу людства в стан глобалізації суспільства, який носить загальноцивілізаційний, планетарний характер.

Утримувачі документа:
НБ ДНУ

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗНЛ (1)
Вільні: ЧЗНЛ (1)




    Костючков, Сергій Карпович (кандидат політичних наук; доцент Херсонського державного університету).
    Толерантність як соціальна детермінанта розвитку громадянського суспільства / С. К. Костючков // Грані : Науково-теоретичний і громадсько-політичний альманах. - 2012. - № 12. - С. 80-82. - Література : С.82 : 8 назв
УДК
ББК 60.52
Рубрики: Соціологія
   Социология

   Україна
    Украина

Кл.слова (ненормовані):
гражданское общество -- громадянське суспільство -- интолерантность -- інтолерантність -- личность и общество -- особистість і суспільство -- толерантність -- толерантность -- Украина в социологических исследованиях -- украинское общество -- українське суспільство
Анотація: Розглядається проблема утвердження толерантності як базової характеристики члена громадяського суспільства. Автор досліджує також комплекс чинників, які продукують інтолерантність у сучасному українському суспільстві, визначає можливі шляхи їх усунення.

Утримувачі документа:
НБ ДНУ

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗНЛ (1)
Вільні: ЧЗНЛ (1)




    Шилина, Н. Е. (Одесская национальная академия связи им. А.С. Попова; Одесса).
    Взаимодействие личности и общества: психоанализ конфликта / Н. Е. Шилина // Грані : Науково-теоретичний і громадсько-політичний альманах. - 2014. - № 2. - С. 23-28. - Література : С.28 : 5 назв
УДК
ББК 60.53
Рубрики: Соціологія
   Социология

Кл.слова (ненормовані):
виртуальное пространство -- віртуальний простір -- информационное общество -- інформаційне суспільство -- личность и общество -- особистість і суспільство -- психоанализ -- психоаналіз -- социальная психология -- социология личности -- соціальна психологія -- соціологія особистості
Анотація: Посвящено проблеме становления личноси в современном информационном обществе. Автор анализирует психоаналитический подход к рассмотрению личности З. Фрейда, К.Г. Юнга и Э. Фромма. Затрагивается проблема целостности личности и пути ее достижения . Раскрыта проблема виртуальной реальности и ее влияния на формирование самосознания личности.

Утримувачі документа:
НБ ДНУ

Дод.точки доступу:
Фрейд, З. (австрийский врач; невропатолог; психопатолог; психиатр; психолог; основоположник психоанализа и фрейдизма ; 1856-1939) \о нем\; Фромм, Э. (немецкий философ; социальный психолог; психоаналитик ; 1900-1980) \о нем\; Юнг, К. Г. (швейцарский психолог; психиатр ; 1875-1961) \о нем\
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)