Яценко, Таміла (кандидат педагогічних наук; старший науковий співробітник Інституту педагогіки НАПН України). Символізм у світовому мистецтві : оглядова лекція у системі літературного спецкурсу "Художня література в контексті світової культури" / Таміла Яценко> // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 10. - С. 26-29. - Бібліографія : С.29 : 5 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Літературознавство Литературоведение Кл.слова (ненормовані): литература и искусство -- литературные направления -- література і мистецтво -- літературні напрямки -- методика викладання літератури -- методика преподавания литературы -- модернизм -- модернізм -- символизм -- символические образы -- символізм -- символічні образи -- спецкурси -- спецкурсы -- украинская литература -- українська література Анотація: Матеріали для ознайомлення учнів з таким напрямком світового мистецтва та літератури, як символізм. Символізм є естетико-філософською основою світового модерного мистецтва, типом художньої творчості, що відображає дійсність у символічних формах та образах. Специфіка українського символізму розглядається на матеріалі творчості О. Олеся. Дод.точки доступу: Олесь, Олександр \о нем\ |
Логвіненко, Наталія (кандидат педагогічних наук; старший науковий співробітник лабораторії літературної освіти). Факультативи як форма організації диференціації та індивідуалізації навчання старшокласників / Н. Логвіненко> // Українська література в загальноосвітній школі. - 2011. - № 9. - С. 43-48. - Бібліографія : С.48 : 19 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Літературознавство Литературоведение Кл.слова (ненормовані): диференціація навчання -- дифференциация обучения -- индивидуализация обучения -- індивідуалізація навчання -- методика викладання літератури -- методика викладання української літератури -- методика преподавания литературы -- методика преподавания украинской литературы -- мотивация обучения -- мотивация учебной деятельности -- мотивація навчальної діяльності -- развитие творческих способностей -- розвиток творчих здібностей -- спецкурси -- спецкурсы -- старшеклассники -- старшокласники -- украинская литература -- українська література -- факультативні курси -- факультативные курсы -- фантастическая проза -- фантастична проза Анотація: Стаття є спробою узагальнити досвід впровадження курсів за вибором у навчально-виховний процес загальноосвітньої школи в різні періоди її становлення і розвитку, розкрити основні підходи до вивчення факультативного курсу "Українська фантастична проза" під час поглибленого вивчення українськоїлітератури. |
Яценко, Таміла (кандидат педагогічних наук; завідувач лабораторії Інституту педагогіки НАПН України). Неоромантизм як стильова течія модернізму (Методичні рекомендації щодо викладання спецкурсу "Художня література в контексті світової культури") / Т. Яценко> // Українська література в загальноосвітній школі. - 2011. - № 9. - С. 39-42. - Примітки посторінкові : 5 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Літературознавство Литературоведение Кл.слова (ненормовані): литература и живопись -- литература и искусство -- література і живопис -- література і мистецтво -- методика викладання літератури -- методика преподавания литературы -- неоромантизм -- персоналии писателей -- спецкурси -- спецкурсы -- стилевые течения -- стили в искусстве -- стилі в мистецтві -- стильові течії -- украинская литература -- українська література -- художественные стили -- художні стилі Анотація: У статті окреслено специфіку проведення заняття, що передбачає розкриття стильових особливостей неоромантизму в контексті різних видів мистецтва. |
Семеног, Олена (доктор педагогічних наук; професор Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України). Університетська лекція крізь призму традицій і сьогодення / О. Семеног> // Українська мова і література в школі. - 2011. - № 7. - С. 47-50. - Бібліографія : С.50 : 6 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Літературознавство Литературоведение Кл.слова (ненормовані): вища школа -- высшая школа -- лекции -- лекция как жанр научного стиля -- лекції -- методика викладання літератури -- методика преподавания литературы Анотація: Розглядаються особливості лекційного заняття у традиціях університетської освіти і сучасних підходів, акцентується увага на функціях, особливостях усного і писемного науково-педагогічного тексту. |
Шевченко, Зоя (кандидат педагогічних наук; старший науковий співробітник Інституту педагогіки НАПН України). Літературний символізм і мистецько-художня концепція О. Скрябіна (матеріали до літературного спецкурсу "Художня література в контексті світової культури") / З. Шевченко> // Українська мова і література в школі. - 2011. - № 7. - С. 32-37. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Літературознавство Литературоведение Кл.слова (ненормовані): литература и искусство -- література і мистецтво -- методика викладання літератури -- методика преподавания литературы -- персоналии композиторов -- персоналії композиторів -- символизм в искусстве -- символизм в литературе -- символізм -- синестезия -- синестезія -- синтез искусств -- синтез мистецтв -- спецкурси -- спецкурсы -- цветомузыка Анотація: У статті розкривається проблема спільності літературного символізму і мистецько-художньої концепції у творчості видатного композитора Олександра Скрябіна - основоположника світломузики. Дод.точки доступу: Скрябін, Олександр Миколайович (композитор ; 1872-1915) \про нього\; Скрябин, Александр Николаевич (композитор ; 1872- 1915) \о нем\ |
Ходорич, Оксана (вчителька світової літератури школи-гімназії №323 м. Києва). Формування життєвих компетентностей учнів на уроках зарубіжної літератури (на прикладі школи-гімназії №323 м. Києва) [Текст] / О.Ходорич> // Українознавство : науковий громадсько-політичний культурно-мистецький релігіфно-філософський журнал. - 2011. - № 4. - С. 202-207 : табл. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ Рубрики: Методика викладання зарубіжної літератури Методика преподавания зарубежной литературы Україна Украина Кл.слова (ненормовані): компетентнісний підхід -- життєві компетентності -- методика викладання літератури -- творчість учителя -- педагогічні технології -- проектні технології -- метод проектів -- інтерактивні методи навчання -- розвиваюче навчання -- компетентностный подход -- жизненные компетентности -- методика преподавания литературы -- творчество учителя -- педагогические технологии -- проектные технологии -- метод проектов -- интерактивные методы обучения -- развивающее обучение Анотація: Використання компетентнісного підходу на уроках зарубіжної літератури на прикладі школи-гімназії №323 м. Києва Утримувачі документа: ОБМ ім. М. Свєтлова Дод.точки доступу: Школа-гімназія №323 \про неї\ Є примірники у відділах: ЧЗ (15.01.2012р. - Б.ц.) (вільний) |
Грицик, Людмила (професор Київського національного університету ім. Т. Шевченка). У річищі гуманістичних цінностей [Текст] : рецензия / Л. Грицик> // Дивослово : науково-методичний журнал Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України. - 2012. - № 3. - С. 62-63 Рец. на : Українська література (профільний рівень) : підручник для 11 класів загальноосвітніх навчальних закладів / Г. Ф. Семенюк, М. П. Ткачук, О. В. Слоновська. - Київ: Освіта, 2011. - 528 с.; Українська література (рівень стандарту, академічний рівень) : підручник для 11 класів загальноосвітніх навчальних закладів / Г. Ф. Семенюк, М. П. Ткачук, О. В. Слоновська. - Київ: Освіта, 2011. - 410 с. . - ISSN 0130-5263 Рубрики: Методика викладання української літератури Методика преподавания украинской литературы Україна Украина Кл.слова (ненормовані): українська література -- методика викладання літератури -- підручники з української літратури -- українські письменники -- напрями розвитку української літератури -- украинская литература -- методика преподавания литературы -- учебники по украинской литературе Анотація: Рецензія на підручники для 11 класу з української літератури (укладачі Г. Ф. Семенюк, М. П. Ткачук, О. В. Слоновська) Утримувачі документа: ОБМ ім. М. Свєтлова Є примірники у відділах: ЧЗ (30.03.2012р. - Б.ц.) (вільний) |
Ращенко, Анна. Українська література в системі гуманітарної освіти: викладання і вивчення [Текст] / А. Ращенко> // Дивослово : науково-методичний журнал Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України. - 2012. - № 4. - С. 63-64 : фото . - ISSN 0130-5263 Рубрики: Методика викладання української літератури Методика преподавания украинской литературы Україна Украина Кл.слова (ненормовані): українська література -- методика викладання літератури -- педагогічні заходи -- наукові заходи -- украинская литература -- методика преподавания литературы -- педагогические мероприятия -- научные мероприятия Анотація: Репортаж з круглого столу "Українська література в системі гуманітарної освіти: викладання і вивчення", проведеного на кафедрі новітньої української літератури інституту філології Київського національного університету ім. Тараса Шевченка. Утримувачі документа: ОБМ ім. М. Свєтлова Дод.точки доступу: Українська література в системі гуманітарної освіти: викладання і вивчення, круглий стіл \о нем\; Інститут філології Київського національного університету ім. Тараса Шевченка \о нем\ Є примірники у відділах: ЧЗ (08.05.2012р. - Б.ц.) (вільний) |
Шуляр, Василь (кандидат педагогічних наук; доцент; заступник директора з наукової роботи Миколаївського ОІППО). Вивчаємо новочасну літературу [Текст] / В. Шуляр> // Дивослово : українська мова й література в навчальних закладах; науково-методичний журнал Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України. - 2012. - № 2. - С. 8-12. - Библиогр.: с. 12
Рубрики: Методика викладання української літератури Методика преподавания украинской литературы Україна Украина Кл.слова (ненормовані): викладання літератури -- українська література -- культурна компетентність -- методика викладання літератури -- українські письменники -- українська поезія -- інтерпретація літературних творів -- сучасна література -- актуальна література -- використання сучасної літератури на уроках -- преподавание литературы -- украинская литература -- культурная компетентность -- методика преподавания литературы -- украинские писатели -- украинская поэзия -- интерпретация литературных произведений -- современная литература -- актуальная литература -- использование современной литературы на уроках -- навчальні завдання -- творчі завдання -- учебные задания -- творческие задания Анотація: Творчі завдання на уроки літератури за творами з поетичної збірки О. Лозової "Очі дерев" Утримувачі документа: ОБМ ім. М. Свєтлова Дод.точки доступу: Лозова, Оксана (письменниця) \про неї\; Очі дерев, поетична збірка \о произв.\ Є примірники у відділах: ЧЗ (29.02.2012р. - Б.ц.) (вільний) |
Паливода, Тетяна (викладач Гірничого технікуму Криворізького національного університету). "Стодумна дума" Миколи Вінграновського [Текст] / Т. Паливода, І. Ус> // Дивослово : науково-методичний журнал Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України. - 2012. - № 7. - С. 18-24 : ил. - Библиогр.: с. 24. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ . - ISSN 0130-5263 Рубрики: Українська література Украинская литература Україна Украина Кл.слова (ненормовані): українська література -- методика викладання літератури -- позакласні заходи -- українська поезія -- біографії українських письменників -- творчість українських письменників -- твори письменників України -- українське кіномистецтво -- українські режисери-документалісти -- документальне кіно України -- українські сценаристи -- украинская литература -- методика преподавания литературы -- внекласные мероприятия -- украинская поэзия -- писатели Украины -- биографии украинских писателей -- творчество украинских писателей -- произведения писателей Украины -- украинское киноискусство -- украинские режиссеры-документалисты -- документальное кино Украины -- украиские сценаристы -- сценарии праздников -- сценарії свят Анотація: Сценарій позакласного заходу, присвяченого українському поетові М. Вінграновському. Утримувачі документа: ОБМ ім. М. Свєтлова Дод.точки доступу: Ус, Ірина (викладач Гірничого технікуму Криворізького національного університету); Вінграновський, Микола (письменник; кіносценарист; кінорежисер-документаліст. ; 1936-) \о нем\ |
Фасоля, Анатолій (кандидат педагогічних наук; Київ). Загальнонавчальні вміння в системі літературної освіти: інструмент, без якого не обійтися [Текст] / А. Фасоля> // Дивослово : Науково-методичний журнал Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України. - 2012. - № 10. - С. 2-8. - Библиогр.: с. 2, 3, 4. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ . - ISSN 0130-5263 Рубрики: Методика викладання української літератури Методика преподавания украинской литературы Кл.слова (ненормовані): методика викладання літератури -- загальнонавчальні вміння -- організаційні вміння -- загальноосвітні вміння -- история введения организационных умений -- історія введення організаційних умінь -- пізнавальні уміння -- когнітивні уміння -- інформаційні вміння -- комунікативні вміння -- організаційно-діяльнісні уміння -- вимоги до рівня розвитку загальнонавчальних умінь -- методика преподавания литературы -- общеучебные умения -- организационные умения -- общеобразовательные умения -- познавательные умения -- когнитивные умения -- информационные умения -- комуникативные умения -- организационно-деятельностные умения -- требования к уровню развития общеучебных умений Анотація: Обгрунтовано необхідність запровадження загальнонавчальних умінь до шкільної програми та вимоги до рівня розвитку загальнонавчальних умінь в учнів середньої школи. Утримувачі документа: ОБМ ім. М. Свєтлова Є примірники у відділах: ЧЗ (29.10.2012р. - Б.ц.) (вільний) |
Степанова, Олександра (учитель Авторської школи М. П. Гузика м. Южного; Одеська область). Сміливі завжди мають щастя [Текст] / О. Степанова> // Дивослово : науково-методичний журнал Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України. - 2012. - № 12. - С. 8-12. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ . - ISSN 0130-5263 Рубрики: Методика викладання літератури Методика преподавания литературы Кл.слова (ненормовані): методика викладання літератури -- творчість українських письменників -- типи уроків -- критика на роман -- образи героїв роману -- історія написання роману -- масові репресії -- побут і традиції українців переселенців на Далекому Сході -- методика преподавания литературы -- творчество украинских писателей -- типы уроков -- критика на роман -- образы героев романа -- история написания романа -- массовые репрессии -- быт и традиции украинских переселенцев на Дальном Востоке Анотація: Урок за романом Івана Багряного "Тигролови". Утримувачі документа: ОБМ ім М. Свєтлова Дод.точки доступу: Багряний, Іван Павлович (поет; письменник ; 1909-1963) \о нем\; Многогрішний, Дем`ян (гетьман Лівобережної України ; 1631-1703) \о нем\; Тигролови, роман \о произв.\ Є примірники у відділах: ЧЗ (08.01.2013р. - Б.ц.) (вільний) |
Поезія кольору і слова [Текст] / Л. Кириленко [та інші]> // Дивослово : науково-методичний журнал Міністерства освіти і науки , молоді та спорту України. - 2012. - № 12. - С. 17-21 : ил. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ . - ISSN 0130-5263 Рубрики: Методика викладання літератури Методика преподавания литературы Кл.слова (ненормовані): методика викладання літератури -- творчість українських художників -- творчість українських письменників -- біографії художників -- біографії письменників -- методика преподавания литературы -- творчество украинских художников -- творчество украинских писателей -- биографии художников -- биографии писателей -- презентации литературно-художественных альбомов -- презентації літературно-мистецьких альбомів Анотація: Презентація літературно-мистецького альбому художника Георгія Бабійчука та поета Миколи Сингаївського. Утримувачі документа: ОБМ ім М. Свєтлова Дод.точки доступу: Івахненко , Олена (Бородянська СЗШ І-ІІІ ступенів №2 Київської обл); Міхеєва, Світлана (Бородянська СЗШ І-ІІІ ступенів №2 Київської обл.); Молодцева, Тетяна (Бородянська СЗШ І-ІІІ ступенів №2 Київської обл); Слеб, Ольга (Бородянська СЗШ І-ІІІ ступенів №2 Київської обл.); Кириленко, Людмила (методист Бородянського відділу освіти); Сингаївський, Микола Федорович (письменник ; 1936-) \о нем\; Бабійчук, Георгій Євдокимович (художник ; 1942-) \о нем\; Поезія Кольору і Слова, художньо-мистецький альбом \о произв.\ Є примірники у відділах: ЧЗ (08.01.2013р. - Б.ц.) (вільний) |
Павлів, Ірина (учитель Тужилівського НВК Калуського району Івано-Франківської області). Календарно-тематичне планування з української літератури для 5 класу [Текст] / І. Павлів> // Дивослово : щомісячний науково-методичний журнал Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України. - 2013. - № 6. - С. 9-12 : табл. . - ISSN 0130-5263 Рубрики: Методика викладання української літератури Методика преподавания украинской литературы Кл.слова (ненормовані): шкільна освіта -- викладання літератури -- календарно-тематичне планування -- школьное образование -- методика преподавания литературы -- календарно-тематическое планирование -- 5 клас -- 5 класс -- українська література -- украинская литература Анотація: Календарно-тематичний план занять з української літератури для 5 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Утримувачі документа: Дніпропетровська обласна бібліотека для молоді імені М. Свєтлова Є примірники у відділах: ЧЗ (10.07.2013р. - Б.ц.) (вільний) |
Орлова, О. В. (кандидат педагогічних наук; доцент Полтавського національного педагогічного університетуту ім. В.Г. Короленка). Рец. на кн. : Султанов Юрій. Актуальні проблеми методики викладання літератури. - Івано-Франківськ : Симфонія форте, 2013. - 324 с. : рецензия / О. В. Орлова> // Зарубіжна література в школах України. - 2014. - № 6. - С. 64. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ Рец. на Султанов Юрій. Актуальні проблеми методики викладання літератури / Юрій Султанов. - Івано-Франківськ : Симфонія форте, 2013. - 324 с.
Рубрики: Літературознавство Литературоведение Кл.слова (ненормовані): литературное образование -- літературна освіта -- методика викладання зарубіжної літератури -- методика викладання літератури -- методика преподавания зарубежной литературы -- методика преподавания литературы -- персоналии филологов -- персоналії філологів -- рецензии на книги -- рецензії на книги Утримувачі документа: НБ ДНУ |
Хроменко, Ірина (керівник консультативно- тренінгового центру "Педагог"; Черкаська область). Педагогіка вчителя-новатора Є.М. Ільїна як орієнтир у використання інновацій на сучасному уроці світової літератури (Закінчення) / І. Хроменко> // Зарубіжна література в школах України. - 2014. - № 6. - С. 24-27. - Література : С.23 : 15 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Літературознавство Литературоведение Кл.слова (ненормовані): анализ художественного текста в школе -- аналіз художніх творів -- аналіз художнього тексту в школі -- инновационные методы обучения -- інновації в освіті -- інновації в педагогіці -- інноваційні методи навчання -- литературное образование -- літературна освіта -- методи навчання -- методика викладання зарубіжної літератури -- методика викладання літератури -- методика преподавания зарубежной литературы -- методика преподавания литературы -- методы обучения -- педагогическое новаторство -- підходи у навчанні -- подходы в обучении -- шкільна літературна освіта -- школьное литературное образование Анотація: Аналізується спадщина видатного російського педагога, вчителя літератури Євгена Ільїна. Розглядаються можливості використання його спадщини (особливо методики аналізу художнього твору) на сучасному уроці світової літератури. Утримувачі документа: НБ ДНУ Дод.точки доступу: Ильин, Евгений Николаевич (педагог-новатор) \о нем\; Ільїн, Євгеній Миколайович (педагог-новатор) \о нем\ |
Богосвятська, А. І. (кандидат філологічних наук; доцент; член-кореспондент НАНО; Львів). Комунікативно-діяльнісний підхід у викладанні літератури / А. І. Богосвятська> // Зарубіжна література в школах України. - 2014. - № 6. - С. 18-23. - Література : С.23 : 15 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Літературознавство Литературоведение Кл.слова (ненормовані): деятельностный подход в обучении -- діяльнісний підхід в навчанні -- коммуникативно-деятельностный подход -- коммуникативный метод обучения -- комунікативний метод навчання -- комунікативно-діяльнісний підхід -- литературное образование -- літературна освіта -- методи навчання -- методика викладання зарубіжної літератури -- методика викладання літератури -- методика преподавания зарубежной литературы -- методика преподавания литературы -- методы обучения -- підходи у навчанні -- подходы в обучении -- шкільна літературна освіта -- школьное литературное образование Анотація: Про методологічні засади комунікативно-діяльнісного підходу у викладанні літератури. Утримувачі документа: НБ ДНУ |
Богосвятська, А. І. (кандидат філологічних наук; доцент Львівського обласного інтитуту післядипломної педагогічної освіти). Особливості вивчення теоретико-літературних понять / А. І. Богосвятська> // Зарубіжна література в школах України. - 2014. - № 10. - С. 22-28. - Література : С.28 : 10 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Літературознавство Литературоведение Кл.слова (ненормовані): вивчення теоретико-літературних понять -- вивчення теоретико-літературних понять в школі -- изучение теоретико-литературных понятий в школе -- изучение теоретико-литературных понятий на уроке литературы -- теоретико-літературні поняття -- теоретико-литратурные понятия -- методика викладання зарубіжної літератури -- методика викладання літератури -- методика преподавания зарубежной литературы -- методика преподавания литературы Анотація: Досліджуються особливості вивчення теоретико-літературних понять в школі на уроках літератури. Утримувачі документа: НБ ДНУ |
Богосвятська, А. І. (кандидат філологічних наук; доцент Львівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти). Сучасні форми і методи навчання в системі формування духовно-моральної культури учнів / А. І. Богосвятська> // Зарубіжна література в школах України. - 2014. - № 11. - С. 21-25. - Література : С.25 : 10 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Літературознавство Литературоведение Кл.слова (ненормовані): виховання на уроках літератури -- воспитание на уроках литературы -- духовна культура -- духовная культура -- духовні цінності -- духовные ценности -- зарубежная детская литература -- методи навчання -- методика викладання зарубіжної літератури -- методика викладання літератури -- методика преподавания зарубежной литературы -- методика преподавания литературы -- методы обучения -- моральна культура -- моральная культура -- форми навчання -- формы обучения Анотація: Автор статті досліджує поняття духовної та моральної культури, пропонує форми і методи навчання, які сприяють формуванню моральних цінностей учнів, розвитку духовної сфери. Перейти к внешнему ресурсу: \\tower-2008\textlok\Адвокат\Зарубіж_літ_в_шк_Укр_2014_11\8.pdf |