Бабійчук, Тамара (кандидат педагогічних наук; Бердичів). Треба любити людину : заняття з української літератури у педагогічному коледжі, присвячене Остапові Вишні / Тамара Бабійчук> // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 4. - С. 18-21. - Бібліографія : С.21 : 5 назв. - В обл. библиотеке
Рубрики: Літературознавство Литературоведение Кл.слова (ненормовані): биография писателя -- біографія письменника -- вивчення біографії письменника -- литературное образование -- літературна освіта -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- персоналии писателей -- персоналії письменників -- украинская литература -- українська література -- урок украинской литературы -- урок української літератури Анотація: Вивчення життєвого шляху і творчості Остапа Вишні. Дод.точки доступу: Вишня, Остап (письменник) \о нем\ |
Шуляр, Василь (кандидат педагогічних наук; заслужений учитель України; Миколаїв). Компендіум понять у просторі методики викладання літераури на компетентністній основі / Василь Шуляр> // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 4. - С. 48. - В обл. библиотеке
Рубрики: Освіта. Педагогіка Образование. Педагогика Кл.слова (ненормовані): компендиум -- компендіум -- компетентнісне навчання -- компетентностное обучение -- литературное образование -- літературна освіта -- методи навчання -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- методы обучения -- синергетика -- синергетический подход в образовании -- синергетичний підхід в освіті Анотація: Розглянуто поняття "синергетика" (синергетично-філософська парадигма) в системі літературної освіти. |
Ситченко, Анатолій (доктор педагогічних наук; Миколаїв). У чому справжня краса і сила людини : урок за оповідінням С. Черкасенка "Маленький горбань", 6 клас / Анатолій Ситченко, Надія Огренич> // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 4. - С. 34-36. - В обл. библиотеке
Рубрики: Літературознавство Литературоведение Кл.слова (ненормовані): гуманистические ценности в литературе -- гуманістичні цінності в літературі -- детская литература -- детские образы в литературе -- дитічя образи в літературі -- дитяча література -- литературное образование -- літературна освіта -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- персоналии писателей -- персоналії письменників -- украинская литература -- українська література -- урок украинской литературы -- урок української літератури Анотація: Урок за оповіданням "Маленький горбань" має розкрити гуманістиний сенс цього твору. Дод.точки доступу: Огренич, Надія; Черкасенко, Спиридон (письменник) \о нем\ |
Ситченко, Анатолій (доктор педагогічних наук; Миколаїв). Формування української ментальності в процесі вивчення творів С. Черкасенка / Анатолій Ситченко> // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 4. - С. 28-33. - Бібліографія : С.33 : 7 назв. - В обл. библиотеке на уроках літератури рідного краю
Рубрики: Літературознавство Литературоведение Кл.слова (ненормовані): биография писателя -- біографія письменника -- вивчення біографії письменника -- литература родного края -- литературное краеведение -- литературное образование -- література рідного краю -- літературна освіта -- літературне краєзнавство -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- национальное воспитание на уроках -- національне виховання -- персоналии писателей -- персоналії письменників -- украинская литература -- украинская ментальность -- українська література -- українська ментальність -- формирование ментальности -- формування ментальності Анотація: На прикладі вивчення життя і творчості Спиридона Черкасенка (1876-1940) в ракурсі літературного краєзнавства демонструються можливості виховання в учнів уявлення про українську ментальність - національний характер, моральні цінності, любов до батьківщ ини тощо. Дод.точки доступу: Черкасенко, Спиридон (письменник) \о нем\ |
Дятленко, Тетяна (кандидат педагогічних наук; Глухів). Вивчення української літератури в профільних філологічних класах / Тетяна Дятленко> // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 4. - С. 22-27. - Бібліографія : С.27 : 5 назв. - В обл. библиотеке на прикладі монографічної теми "Григір Тютюнник". 11 клас
Рубрики: Літературознавство Литературоведение Кл.слова (ненормовані): литературное образование -- литературные задания -- літературна освіта -- літературні завдання -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- монографическая тема -- монографічна тема -- персоналии писателей -- персоналії письменників -- підготовка вчителів-словесників -- подготовка учителей-словесников -- профильное обучение -- профильные классы -- профільне навчання -- профільні класи -- украинская литература -- українська література -- учитель украинского языка и литературы -- учитель української мови і літератури Анотація: Вивчається фахова підготовка майбутнього вчителя-словесника у ВНЗ для подальшої роботи вчителя в умовах профільного навчання. Один з видів фахової підготовки вчителя-словесника - це система літературних завдань для вивчення монографічних тем за програ мами для профільної школи. Дод.точки доступу: Тютюнник, Григір (письменник) \о нем\ |
Комашко, Оксана (учитель гімназії № 1 м. Ковеля; Волинська область). Застосування методу проектів під час вивчення особистості письменника / Оксана Комашко> // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 4. - С. 15-17. - Бібліографія : С.16 : 6 назв. - В обл. библиотеке
Рубрики: Освіта. Педагогіка Образование. Педагогика Кл.слова (ненормовані): биография писателя -- біографія письменника -- вивчення біографії письменника -- литературное образование -- літературна освіта -- метод проектів -- метод проектов -- методи навчання -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- методы обучения -- навчальне проектування -- технологии обучения -- технології навчання -- учебное проектирование Анотація: Технологія проектування в історії педагогічної думки. Можливість застосування методу проектів під час вивчення біографії письменника в школі. |
Шуляр, Василь (кандидат педагогічних наук; доцент; заслужений учитель України). Учитель-словесник і учень-читач у просторі сучасного уроку літератури / Василь Шуляр> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 5. - С. 23-28. - Бібліографія : С.28 : 7 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Литературоведение Кл.слова (ненормовані): взаємодія учня та учителя -- взаимодействие ученика и учителя -- компетентнісне навчання -- компетентнісно-діяльнісне навчання -- компетентностно-деятельностное обучение -- компетентностное обучение -- литературное образование -- літературна освіта -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- технологии обучения -- технології навчання -- урок украинской литературы -- урок української літератури -- учитель украинского языка и литературы -- учитель украинской литературы -- учитель української мови і літератури -- читатель -- читач Анотація: Мета статті - побудувать теоретичну модель співпраці учня-читача й учителя літератури в просторі сучасного уроку літератури на основі компетентнісно-діяльнісної технології навчання. |
Яценко, Таміла (кандидат педагогічних наук; старший науковий співробітник лабораторії літературної освіти). Курси за вибором і профілізація літературної освіти: діагностика проблеми / Таміла Яценко> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 5. - С. 20-23. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Литературоведение Кл.слова (ненормовані): курси за вибором -- курсы по выбору -- литературное образование -- літературна освіта -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- профильное обучение -- профільне навчання Анотація: Автор статті аналізує зарубіжний та вітчизняний досвід профільного навчання у літературній освіті, зокрема курси за вибором та їх роль у профілізації філологічного навчання у школі. |
Базиль, Людмила (кандидат педагогічних наук; доцент). Роль особистості вченого у формуванні літературознавчої компетентності словесника / Людмила Базиль> // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 1. - С. 7-10. - Бібліографія : С.10 : 7 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ Рубрики: Літературознавство Литературоведение Кл.слова (ненормовані): компетентнісне навчання -- компетентностное обучение -- литературное образование -- литературоведческая компетенция -- личность ученого -- літературна освіта -- літературознавча компетенція -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- науковий напрям в методиці літератури -- науковці-методисти -- научное направление в методике литературы -- особистість науковця -- персоналии филологов -- персоналії філологів -- підготовка вчителів-словесників -- подготовка учителей-словесников -- ученые-методисты Анотація: Аналізується поняття літературознавчої компетенції та концепція шкільної літературної освіти, запропонована Н.Й. Волошиною - доктором педагогічних наук, членом-кореспондентом АПН України. Дод.точки доступу: Волошина, Ніла Йосипівна \о ней\ |
Шкурдода, Людмила (аспірантка; Суми). Невидима присутність "благословенної" України : вивчення проблеми еміграції на уроках української літератури / Людмила Шкурдода> // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 1. - С. 23-25. - Бібліографія : С.25 : 11 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ Рубрики: Літературознавство Литературоведение Кл.слова (ненормовані): епістолярій письменницький -- епістолярна спадщина -- литература украинской диаспоры -- литературное образование -- література української діаспори -- літературна освіта -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- национальная идентичность -- національна ідентичність -- персоналии писателей -- украинская литература -- украинская эмиграция -- українська еміграція -- українська література -- урок украинской литературы -- урок української літератури -- эпистолярий писательский -- эпистолярное наследие Анотація: В статті на основі епістолярної і щоденникової спадщини українських письменників кінця 19 - першої половини 20 ст. вивчаються погляди митців (українських письменників) на явище еміграції, її сутність крізь призму ментально-психологічного сприйняття ді йсності. |
Шуляр, Василь (заслужений учитель України; кандидат педагогічних наук; доцент). Теорія і методика уроку вивчення й аналізу художнього твору : за сатиричною комедією І. Карпенка-Карого "Хазяїн" / Василь Шуляр> // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 1. - С. 19-23. - Бібліографія : С.23 : 12 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ Рубрики: Літературознавство Литературоведение Кл.слова (ненормовані): анализ художественного текста в школе -- аналіз художнього тексту в школі -- вивчення драматургії -- изучение драматургии -- комедия сатирическая -- комедія сатирична -- литературное образование -- літературна освіта -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- персоналии писателей -- персоналії письменників -- технологическая модель урока -- технологічна модель уроку -- типология уроков -- типологія уроків -- украинская литература -- українська література -- урок анализа художественного произведения -- урок аналізу художнього твору -- урок украинской литературы -- урок української літератури Анотація: У статті пропонується технологічна модель уроку літератури з вивчення й аналізу художнього твору відповідно до запропонованої автором класифікації типів уроків літератури. Надається розробка уроку з аналізу сатиричної комедії І. Карпенка-Карого "Хазяї н". Дод.точки доступу: Карпенко-Карий, Іван \о нем\; Карпенко-Карый, Иван \о нем\; Хазяїн, сатирична комедія \о произв.\ |
Слижук, Олеся (кандидат педагогічних наук; доцент Запорізького національного університету). Літературне краєзнавство Запоріжжя в системі шкільної літературної освіти / Олеся Слижук> // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 2. - С. 29-31. - Бібліографія : С.31 : 20 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Литературоведение Україна Украина Запоріжжя Запорожье Кл.слова (ненормовані): изучение творчества писателя -- литература родного края -- литературное краеведение -- литературное образование -- література рідного краю -- літературна освіта -- літературне краєзнавство -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- украинская литература -- українська література Анотація: У статті розкривається роль і місце літературного краєзнавства Запорізького краю в системі літературної освіти школярів. |
Мовчан, Наталія (учитель української мови і літератури; Хмельницька область). Урок поезії за віршами письменника Ігоря Байдака / Наталія Мовчан> // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 2. - С. 32-33. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Литературоведение Кл.слова (ненормовані): изучение творчества писателя -- литература родного края -- литературное краеведение -- література рідного краю -- літературна освіта -- літературне краєзнавство -- методика преподавания украинской литературы -- персоналии писателей -- персоналії письменників -- украинская литература -- українська література -- урок украинской литературы -- урок української літератури Анотація: Урок літератури рідного краю (вивчення поезії письменника з Хмельниччини Ігоря Миколайовича Байдака). Дод.точки доступу: Байдак, Ігор Миколайович \о нем\ |
Глущенко, Лілія (учитель української мови та літератури ліцею; спеціаліст вищої категорії; вчитель-методист; відмінник освіти України). Проблеми формування читацької компетентності ліцеїстів у контексті сучасного змісту шкільної літературної освіти / Л. Глущенко> // Рідна школа : щомісячний науково-педагогічний журнал. - 2010. - № 4/5. - С. 47-49. - Библиогр. в конце ст. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Методика викладання учбових предметів Методика преподавания учебных предметов Кл.слова (ненормовані): читацька компетентність -- мотивація уроку -- комунікативні навички -- шкільна літературна освіта -- літературна освіта -- методика викладання -- учбові предмети -- література -- аналіз художнього твору -- структурні елементи уроку -- читательская компетентность -- мотивация урока -- коммуникативные навыки -- школьное литературное образование -- литературное образование -- методика преподавания -- учебные предметы -- литература -- анализ художественного произведения -- стркутурные элементы урока Анотація: Розглянуто проблеми формування читацької компетентності ліцеїстів у процесі комплексного вирішення питань сучасного викладання української літератури. Дод.точки доступу: Ліцей при Донецькому національному університеті \о нем\ Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене) |
Шуляр, Василь (кандидат педагогічних наук; Миколаїв). Теорія і практика сучасної літературної освіти учнів основної школи / Василь Шуляр> // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 9. - С. 18-20. - Бібліографія : С.20 : 16 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Літературознавство Литературоведение Кл.слова (ненормовані): литературная тема -- літературна освіта -- літературна тема -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- урок украинской литературы -- урок української літератури -- шкільна літературна освіта -- школьное литературное образование Анотація: Викладено методологічні засади вивчення літературної теми в основній школі та проектно-конструкторську модель уроку літератури. |
Яценок, Таміла (кандидат педагогічних наук; старший науковий співробітник Інституту педагогіки НАПН України). Імпресіонізм як стильова течія модернізму. Оглядова лекція у структурі літературного спецкурсу "Художня література в контексті світової культури" / Таміла Яценок> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2011. - № 1. - С. 24-27. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Літературознавство Литературоведение Кл.слова (ненормовані): импрессионизм -- імпресіонізм -- литература и искусство -- литературное образование -- література і мистецтво -- літературна освіта -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- модернизм как стиль -- модернізм -- синтез искусств -- синтез мистецтв -- художественно-эстетическое развитие -- художньо-естетичний розвиток -- шкільна літературна освіта -- школьное литературное образование Анотація: Автор презентує методику проведення заняття, що передбачає розкриття стильових особливостей імпресіонізму в контексті різних видів мистецтва. |
Лісовський, Антон (доцент Житомирського держаного університету імені Івана Франка). Література в системі сучасної шкільної освіти / Антон Лісовський> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2011. - № 1. - С. 21-23. - Бібліографія : С.23 : 5 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Літературознавство Литературоведение Кл.слова (ненормовані): духовний розвиток -- духовное развитие -- литературное образование -- літературна освіта -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- украинская литература -- українська література -- художественно-эстетическое развитие -- художньо-естетичний розвиток -- шкільна літературна освіта -- школьное литературное образование Анотація: У статті йдеться про те, що основою літературної освіти має бути естетичний, духовний розвиток учня. Формуванню цієї здатності мають бути підпорядковані всі види роботи на заняттях з літератури. |
Шуляр, Василь (кандидат педагогічних наук; доцент Миколаївського ОІППО). Компетентний випускник-читач: модель, система компетенцій, критерії оцінювання [Текст] / В.Шуляр> // Дивослово. - К. : ТОВ "редакція журналу "Дивослово", 2011. - № 9. - С. 2-4 : табл. Рубрики: Методика викладання української літератури Методика преподавания украинской литературы Україна Украина Кл.слова (ненормовані): українська література -- методика викладання -- інноваційні методи навчання -- компетентнісний підхід -- літературна компетентність -- випускник-читач -- компетентний випускник-читач -- літературна освіта -- модель компетентного випускника-читача -- украинская литература -- методика преподавания -- инновационные методы обучения -- компетентностный подход -- литературная компетентность -- читательская компетентность -- выпускник-читатель -- компетентный выпускник-читатель -- литературное образование -- модель компетентного выпускника-читателя -- читацька компетентність Анотація: Подається схематична модель компетентного випускника-читача і напрямки розвитку учня в процесі освіти, необхідні для досягнення цієї моделі. Утримувачі документа: ОБМ ім.М.Свєтлова Є примірники у відділах: ЧЗ (29.09.2011р. - Б.ц.) (вільний) |
Яценко, Таміла (кандидат педагогічних наук; завідувач лабораторії літературної освіти Інституту педагогіки НАПНУ). Методичні орієнтири сучасної шкільної літературної освіти / Т. Яценко> // Українська мова і література в школі. - 2011. - № 5. - С. 27-29. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Літературознавство Литературоведение Кл.слова (ненормовані): курси за вибором -- курсы по выбору -- литературное образование -- літературна освіта -- методи навчання -- методика вивчення української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- методы обучения -- профильное обучение -- профільне навчання Анотація: У статті розгялнуто актуальні проблеми методики викладання української літератури в сучасній школі, розглядаються традиційні й нові методи, прийоми і форми навчання. |