Фока, Марія (аспірантка; Кіровоград).
    "...У танці я, ритмічний рух..." : Хореографічний компонент у поетичній творчості Павла Тичини / Марія Фока // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 3. - С. 6-9. - Бібліографія : С.9 : 11 назв. - В БИБЛИОТЕКЕ ДНУ
УДК
ББК 83.3(4Укр)6
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
литература и музыка -- литература и хореография -- литературные образы -- література і музика -- література і хореографія -- літературні образи -- мова поезії -- образ танца в литературе -- образ танцю в літературі -- образные средства -- образотворчі засоби -- перекодировка образов -- перекодування образів -- персоналии писателей украинских -- персоналії письменників українських -- синтез искусств -- синтез мистецтв -- танец -- танець -- украинская литература -- українська література -- язык поэзии
Анотація: Досліджується синтез слова й хореографічних елементів в поезії Павла Тичини (особливо в його ранньому творі "Балетна студія" (1920-1922 р.) та в поемі "Подорож до Іхтіману" (1950-1967): перекодовуючи хореографічні образи на літературні, поет створює в ізію танцю, передає виражальний характер рухів і жестів, вербалізує танець.


Дод.точки доступу:
Тичина, Павло (поет) \о нем\; Балетна студія \о произв.\Подорож до іхтіману \о произв.\




    Ільницький, Микола
    Українська сецесія: етос болю (новела М. Яцкова "Діточа грудь в скрипці") / Микола Ільницький // Слово і час : Науково-теоретичний журнл. - 2009. - № 7. - С. 19-23. - Бібліографія : С.23 : 14 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
етос -- литература и музыка -- література і музика -- модернизм -- модернізм -- персоналии писателей -- персоналії письменників -- Сецесія -- Сецессион -- синтез искусств -- синтез мистецтв -- украинская литература -- украинская новелла -- українська література -- українська новела -- этос
Анотація: На основі аналізу новели Михайла Яцкова розкрито філософські та естетичні засади раннього українського модернізму як мистецтва сецесії. Увага зосереджена на етосі болю і страждання та на синтезі мистецтв.


Дод.точки доступу:
Яцків, Михайло \о нем\




    Григорян, Крістіна (учениця 10 класу).
    Ідейно-художнє та естетичне значення образу скрипки в повісті Яреми Гояна "Таємниця Лесикової скрипки" / Крістіна Григорян, Валентина Мирончук, Лариса Шарапа // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 7/8. - С. 56-59. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
дети и детство в литературе -- детские образы в литературе -- дитячі образи в літературі -- діти і дитинство в літературі -- литература и музыка -- литературные образы -- література і музика -- літературні образи -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- музичні образи в літературі -- музыкальные образы в литературе -- наукова робота учнів -- научная работа учащихся -- образ-символ -- персоналии писателей -- персоналії письменників -- украинская литература -- українська література
Анотація: Пропонуються тези та один з розділів наукового дослідження, виконаного ученицею 10 класу Немішаївської школи Бородянського району Київської області, присвяченого аналізу повісті Яреми Гояна "Таємниця Лесикової скрипки".


Дод.точки доступу:
Мирончук, Валентина; Шарапа, Лариса; Гоян, Ярема \о нем\




    Салига, Тарас
    Богдан-Ігор Антонич: сецесія і контекст... / Тарас Салига // Слово і час : Науково-теоретичний журнал. - 2010. - № 2. - С. 3-15. - Бібліографія : С.15 : 11 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
Рубрики: Літературознавство, 20 ст. поч.
   Литературоведение

   Україна
    Західна Україна

Кл.слова (ненормовані):
анализ поэтического текста -- аналіз поетичного тексту -- асоціації -- ассоциации -- кольороназви -- литература Западной Украины -- литература и живопись -- литература и музыка -- литературная колористика -- литературные объединения -- література Західної України -- література і живопис -- література і музика -- літературна кольористика -- літературні об'єднання -- модернизм -- модернізм -- образність -- образность -- поезія -- поэзия -- Сецесія -- Сецессион -- символика цвета -- символіка кольорів -- синтез искусств -- синтез мистецтв -- украинская литература -- українська література -- цветообозначения
Анотація: Досліджується західноукраїнська поетична сецесія початку 20 ст., а саме шлях сецесійного дискурсу в літературному процесі від "Молодої музи" до творчої практики Богдана-Ігоря Антонича. Вивчається семантика кольорів і музики в доантоничівський період в зіставленні з відповідною асоціативною навантаженістю образів самого поета.


Дод.точки доступу:
Молода Муза \о ней\




    Кочерга, Світлана.
    Семіотична партитура драматичної поеми Лесі Українка "Оргія" / Світлана Кочерга // Слово і час : Науково-теоретичний журнал. - 2010. - № 4. - С. 3-12. - Бібліографія : С.12 : 12 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 83.3(4Укр)5
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
античні образи -- античные образы -- драматическая поэма -- драматична поема -- интертекстуальность -- інтертекстуальність -- литература и музыка -- література і музика -- мифологические образы -- міфологічні образи -- персоналии писателей -- персоналії письменників -- семиотика художественного текста -- семіотика художнього тексту -- украинская литература -- українська література
Анотація: У статті подано тлумачення поняття "партитура" в контексті семіотики тексту. Розглядаються особливості семіотичної партитури драматичної пеоми Лесі Українки "Оргія". Основну увагу приділено коду оргії та його трансформації. Розкривається структурний з в'язок персонажів з образами міфічних богів.


Дод.точки доступу:
Українка, Леся \о ней\




    Щукіна, Ірина
    Вірш Лесі Українки "У путь! (На мотив Шумана)" - твір відомий і незнаний / Ірина Щукіна // Слово і час : Науково-теоретичний журнал. - 2010. - № 6. - С. 61-76. - Бібліографія : С.69-70 : 30 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 83.3(4Укр)5
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
композитори -- литература и музыка -- література і музика -- персоналии композиторов -- персоналии писателей -- персоналії письменників -- украинская литература -- українська література
Анотація: Розглянуто передумови написання поезії, проаналізовано відповідність її тексту музиці "Wanderfield" Роберта Шумана, пропонується музична версія твору "У путь!" (музика Р. Шумана, слова Лесі Українки).


Дод.точки доступу:
Українка, Леся (поет) \о нем\; Шуман, Роберт \о нем\; У путь! \о произв.\; Wanderfield \о произв.\




    Дмитренко, Наталія.
    Музика в художньому полі Ярослава Івашкевича / Наталія Дмитренко // Київська старовина : Науковий історико-філологічний журнал. - 2009. - № 5/6. - С. 234-249. - Бібліографія : С.248-249 : 10 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 83.3(4)
Рубрики: Літературознавство, 20 ст.
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
естетизм -- история литературы -- Івашкевич Ярослав -- історія літератури -- литература и музыка -- література і музика -- музика -- музыка -- персоналии писателей -- персоналії письменників -- польская литература -- польська література -- синтез искусств -- синтез мистецтв -- художественная литература -- художественный образ -- художній образ -- художня література -- эстетизм
Анотація: Незважаючи на значну кількість досліджень творчості Ярослава Івашкевича, вона залишається відкритою для нових інтерпретацій та прочитань з огляду на нові тенденції літературознавчої науки. Треба відзначити, що музика супроводжувала Івашкевича від поча тку його життя. Диспропорція між музикою та літературою в його житті утримувалась досить довго. Кілька десятків років Я.Івашкевич серйозно мріяв про музикальну кар'єру. На грунті романтичної концепції музики стає можливою інтерпретація залежності між м овою музики та мовою літератури. У творчості Івашкевича віднайдемо прізвища усіх композиторів. Він небезпідставно звертався до музики тоді, коли писав про великі пристрасті і демонізм людської природи. Занурюючись у музичну стихію, проводячи виразні п аралелі між буттям музики та екзистенційними станами, Я.Івашкевич у своїй творчості окреслює декілька виразних мотивів - мотив втрати дому та мотив повернення до домівки часів молодості. В його оповіданнях музиці завжди відводиться особлива роль власн е тому, що вона відкриває далекий і часом незрозумілий світ, іноді ворожий, проте завжди жаданий.


Дод.точки доступу:
Ивашкевич, Ярослав \о нем\




    Дем'яненко, Людмила.
    Імпресіонізм у музиці і літературі (Михайло Коцюбинський і Клод Дебюссі) / Людмила Дем'яненко // Слово і час : Науково-теоретичний журнал. - 2011. - № 1. - С. 78-84. - Бібліографія : С. 84 : 14 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 83.3(4Укр)5
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
взаємодія мистецтв -- взаимодействие искусств -- звукопис -- звукопись -- импрессионизм -- імпресіонізм -- контрапункт -- литература и искусство -- литература и музыка -- література і мистецтво -- література і музика -- маринистические образы -- музика -- музыка -- образ моря -- персоналии композиторов -- персоналии писателей -- персоналії письменників -- поетична мариністика -- полифонизм -- поліфонізм -- симфонизм -- симфонізм -- синтез искусств -- синтез мистецтв -- украинская литература -- українська література
Анотація: У статті порівнюється імпресіоністична манера творчості двох митців. Увагу зосереджено на розмаїтті тембрових засобів, нових прийомах фортепіанної техніки Клода Дебюссі та імпресіоністичних поліфонічних образах новели М. Коцюбинського "На острові", створених за допомогою музичних ефектів. Автор статті доводить, що обом митцям була притаманна новаторська мистецька техніка, поліфонічність, звукопис, поетизація природи.


Дод.точки доступу:
Дебюсси, Клод (композитор) \о нем\; Дебюссі, Клод \о нем\; Коцюбинський, Михайло Михайлович (письменник) \о нем\; На острові, новела \о произв.\




    Шевчук, Тетяна.
    Музичний код творчості Григорія Сковороди / Тетяна Шевчук // Слово і час : Науково-теоретичний журнал. - 2011. - № 5. - С. 24-35. - Бібліографія : С.34-35 : 31 назва. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 83.3(4Укр)4
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
духовна поезія -- духовная поэзия -- литература и музыка -- література і музика -- персоналии писателей -- персоналії письменників -- псалми -- псалмы в литературе -- симфония -- симфонія -- украинская литература -- українська література -- философская поэзия -- філософська поезія -- хор
Анотація: У статті досліджено сучасний стан і перспективи студіювання наукової проблеми "Г. Сковорода і музика". Подано історіографію питання та аналіз музичної топіки у псалмах і симфоніях Сковороди в контексті актуальних проблем інтермедіальної поетики.


Дод.точки доступу:
Сковорода, Г. С. (философ; поэт; педагог ; 1722-1749) \о нем\




    Мірошниченко, Лариса.
    "Еолова арфа" Лесі Українки (невідомий текст) / Лариса Мірошниченко // Слово і час : науково-теоретичний журнал. - 2011. - № 2. - С. 37-42. - Бібліографія : С.41-42 : 11 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 83.3(4Укр)5

Кл.слова (ненормовані):
еолова арфа -- литература и музыка -- литературные образы -- Литературоведение -- література і музика -- літературні образи -- Літературознавство -- персоналии писателей -- персоналії письменників -- рукописи -- символические образы -- символічні образи -- Украинка Леся -- украинская литература -- Українка Леся -- українська література -- эолова арфа
Анотація: У статті досліджено автограф Лесі Українки про еолову арфу, простежено символічне значення цього образу в її творчості - образ вселенської пісні, яку грає небесний геній на місячних променях.





    Семчук, Дарія (учитель української мови і літератури; вчитель-методист Чернівецького методичного ліцею № 3).
    "Симфонічна проза" Ольги Кобилянської / Д. Семчук // Українська література в загальноосвітній школі. - 2012. - № 2. - С. 14-16. - Література : С.16 : 14 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 83.3(4Укр)5
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
вивчення творчості письменників -- изучение творчества писателей -- литература и музыка -- література і мистецтво -- література і музика -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- персоналии писателей -- персоналії письменників -- украинская литература -- українська література
Анотація: Досліджуєтся роль музики у жітті та творчості Ольги Кобилянської, вплив музичного мистецтва на характер прозових творів письменниці.


Дод.точки доступу:
Кобилянська, Ольга (письменниця ; 1863-1942) \про неї\




    Остаф, Ярослав (учитель-методист української мови і літератури).
    Козацькі літописи в контексті європейського бароко (інтегрований урок української літератури й музичного мистецтва у 9 класі) / Я. Остаф // Українська мова і література в школі. - 2012. - № 2. - С. 39-46. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 83.3(4Укр)
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
барокко -- бароко -- интегрированные уроки -- история музыки -- інтегровані уроки -- історія музики -- казацкие летописи -- козацькі літописи -- литература и искусство -- литература и музыка -- література і мистецтво -- література і музика -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- старшие классы -- старші класи -- украинская литература -- українська література -- эстетика барокко
Анотація: Представлено інтегрований урок української мови й музичного мистецтва. Запропоновано систему методів і прийомів, засобів навчання, видів робіт, які забезпечують реалізацію мети уроку.


Дод.точки доступу:
Тхай, Наталія




    Щукіна, Ірина.
    У пошуках коментаря (мелодії до "Лісової пісні" Лесі Українки) / І. Щукіна // Слово і час : науково-теоретичний журнал. - 2012. - № 7. - С. 51-64. - Література : С. 63-64 : 28 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 83.3(4Укр)5
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
литература и музыка -- література і мистецтво -- література і музика -- мелодии -- мелодія -- музичний фольклор -- музичні образи в літературі -- музыкальные образы в литературе -- музыкальный фольклор -- персоналии писателей -- персоналії письменників -- текстология -- текстологія -- украинская литература -- українська література -- фольклор и литература -- фольклор і література
Анотація: Розглядаються факти з історії музикальних текстів до драми Лесі Українки "Лісова пісня", а також з історії їх публікації. Аналізується та коментується інформація про особливості деяких мелодій. За коментарями К. Квітки подано свідчення про походження мелодій.


Дод.точки доступу:
Українка, Леся (поет ; 1871-1913) \о ней\; Квітка, Климент \о нем\; Лісова пісня, драма-феєрія \о произв.\




    Шалагінов, Борис.
    Амадей Гофман і Амадей Моцарт: іще раз про музичність романтичної прози / Б. Шалагінов // Слово і час : науково-теоретичний журнал. - 2012. - № 8. - С. 15-20. - Література : С.20 : 7 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 83.3(4)
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
романтическое двоемирие -- двосвітність -- история музыки -- історія музики -- контраст в литературе -- литература и музыка -- література і музика -- музичність -- музыкальность текста -- немецкая литература -- немецкий романтизм -- німецька література -- німецький романтизм -- опера -- персоналии композиторов -- персоналии писателей -- персоналії композиторів -- персоналії письменників -- поетика романтизму -- поэтика романтизма -- романтизм -- синтез искусств -- синтез мистецтв -- сюжет -- театральное искусство
Анотація: Досліджено тему музично-театральної основи жанровості та стилю прози Гофмана, зокрема вплив зінгшпілю Моцарта. Розглядаються контраст, різноманітність та різнохарактерність як принципи побудови дії та групування персонажів, маска та її емоційна мотори ка як спосіб розкриття психології героїв, двосвітність тощо як естетичні виміри, співзвучні з музично-сценічною естетикою передромантичної та романтичної опери.


Дод.точки доступу:
Гофман, Ернст Теодор Амадей \о нем\; Моцарт, Вольфганг Амадей (композитор ; 1756 - 1791) \о нем\




    Фока, Марія (кандидат філологічних наук; старший викладач Кіровоградського ДПУ ім. В. Винниченка).
    Поетичне слово П. Тичини на межі музики й архітектури / М. Фока // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2014. - № 1. - С. 12-14. - Література : С.14 : 5 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 83.3(4Укр)
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
литература и архитектура -- литература и искусство -- литература и музыка -- література і архітектура -- література і мистецтво -- література і музика -- украинская литература -- украинская поэзия -- українська література -- українська поезія
Анотація: Досліджуються музичні та архітектурні вияви в поетичній творчості П. Тичини на матеріалі віршів, у яких використовується музичний прийом - вертикально-рухливий контрапункт.

Утримувачі документа:
НБ ДНУ

Дод.точки доступу:
Тычина, Павел (поет ; 1891-1967) \о нем\; Тичина, Павло (поет ; 1891-1967) \о нем\




    Масаев, М. В. (Крымский университет культуры, искусств и туризма; Симферополь).
    Феномен трансформации литературных образов в музыкальные образы и парадигмальные символы соответствеющих эпох (философско-исторический анализ) / М. В. Масаев // Грані : Науково-теоретичний і громадсько-політичний альманах. - 2014. - № 2. - С. 36-41. - Література : С.39-41 : 27 назв
УДК
ББК 71
Рубрики: Культурологія
   Культурология

Кл.слова (ненормовані):
литература и искусство -- литература и музыка -- литературные образы -- література і мистецтво -- література і музика -- літературні образи -- музичні образи в літературі -- музыкальные образы в литературе -- символ в искусстве -- синтез искусств -- синтез мистецтв -- художественный образ -- художній образ -- образ войны -- образ коллективизации
Анотація: Автор на примере творчества писателя Михаила Шолохова и композитора Ивана Дзержинского показывает трансформацию литературных образов в музыкальные и парадигмальные образы гражданской войны, коллективизации и Великой Отечественной войны.

Утримувачі документа:
НБ ДНУ

Дод.точки доступу:
Дзержинский, Иван Иванович (советский композитор; народный артист РСФСР (1977); лауреат Сталинской премии третьей степени (1950); член ВКП(б) с 1942 года ; 1909-1978) \о нем\; Шолохов, Михаил Александрович (русский писатель ; 1905-1984) \о нем\
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Пастушкова, І. С. (учитель зарубіжної літератури; Миколаїв).
    Використання засобів мистецтва на уроках літератури / І. С. Пастушкова // Зарубіжна література в школах України. - 2015. - № 6. - С. 31-34. - Література : 26 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 83.3(4)
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
интегрированные уроки -- інтегровані уроки -- литература и искусство -- література і мистецтво -- методика викладання зарубіжної літератури -- методика викладання літератури -- методика преподавания зарубежной литературы -- методика преподавания литературы -- урок зарубежной литератури -- урок зарубіжної літератури -- уроки литературы -- уроки літератури -- література і музика -- литература и музыка
Анотація: Автор викладає принципи, методи, функції та завдання інтегрованих уроків літератури, зокрема поєднання літератури і музики.

Перейти к внешнему ресурсу: \\tower-2008\textlok\Адвокат\\Зар_літ_в_шк_Укр_2015_6\8.pdf




    Матвійчук, Уляна.
    Перспективи інтерпретації літературних творів крізь призму музики [Текст] / Уляна Матвійчук // Слово і час : Науково-теоретичний журнал. - 2016. - № 1. - С. 80-86. - Література : 19 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 83.3(4Укр)
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
звукопис -- звукопись -- литература и искусство -- литература и музыка -- література і мистецтво -- література і музика -- музичність текстів -- музыкальность текстов -- синтез искусств -- синтез мистецтв -- украинская литература -- українська література
Анотація: Проаналізовано сучасні літературознавчі підходи до інтерпретації синтезу мистецтв, зокрема літератури та музики. Досліджено апекти функціонування музичності на ритмічному, фонічному, лексичному та структурному рівнях літературного твору.

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Маценка, Світлана.
    Констеляція "Бетховен - Леверкюн" у романі "Доктор Фаустус" Томаса Манна [Текст] / Світлана Маценка // Слово і час : Науково-теоретичний журнал. - 2016. - № 4. - С. 53-64. - Література : 13 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 83.3(4)6
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
образ Бетховена -- литература и музыка -- Леверкюн -- література і музика -- немецкая литература -- німецька література -- образ художника -- персоналии композиторов -- персоналії композиторів -- синтез искусств -- синтез мистецтв -- философия музыки -- філософія музики -- теорія пізнього стилю -- теория позднего стиля
Анотація: Запропоновано аналіз образу Бетховена в романі "Доктор Фаустус" Томаса Манна в його співвіднесенні з фіктивним образом композитора Леверкюна. Через констеляцію "Бетховен-Леверкюн" показано взаємообумовленість традиції і поступальність р озвитку мистецтва. Наголошено на теорії "пізнього стилю" Бетховена, яка належить Т. В. Адорно, і становить інтертекстуальну складову філософії музики в романі.


Дод.точки доступу:
Манн, Томас (німецький письменник ; 1875-1955) \о нем\; Адорно, Т. (философ, социолог ; 1903-1969) \о нем\; Бетховен, Л. ван (немецкий композитор ; 1770-1827) \о нем\; Доктор Фаустус, роман \о произв.\
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Щукіна, Ірина.
    "Голосні струни" Лесі Українки: музика в рядках і між ними / Ірина Щукіна // Слово і час : Науково-теоретичний журнал. - 2016. - № 12. - С. 10-17. - Література : 20 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕКІ
УДК
ББК 83.3(4Укр)5
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
автобиографизм -- автобіографізм -- литература и музыка -- література і музика -- музикальність тексту -- музичні образи в літературі -- музыкальность текста -- музыкальные образы в литературе -- украинская литература -- українська література
Анотація: Присвячена музичним особливостям нарису Лесі Українки "Голосні струни". Музика - виразник широкого спектру думок і почуттів, засіб характеристики емоційно-психологічного стану героїв, інструмент побудови сюжетної лінії та стуктури твору. В історії тексту розглядаються питання автобіографічності, становлення назви, взаємозв'язку творів, написаних у 1896-1897 рр. Аналізуються графічні зображення в рукописі Лесі Українки.


Дод.точки доступу:
Українка, Леся (письменниця; перекладач; культурний діяч ; 1871-1913) \о ней\; Голосні струни \о произв.\