Хомич, Тетяна (аспірантка; Ніжин). Інтенсивний і параметричний компоненти - модифікатори семантики лексичних одиниць (на матеріалі повісті Василя Барки "Жовтий князь") / Тетяна Хомич> // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 3. - С. 43-47. - Бібліографія : С.47 : 10 назв. - В БИБЛИОТЕКЕ ДНУ
Рубрики: Літературознавство Литературоведение Україна Кл.слова (ненормовані): денотативне значення -- денотативное значение -- експресивність -- интенсивные компоненты значения -- інтенсивні компоненти значення -- коннотативное значение -- коннотация -- конотативне значення -- конотація -- лексические единицы -- лексическое значение -- лексична семантика -- лексичне значення -- лексичні одиниці -- мова художньої літератури -- параметрические компоненты значения -- параметричні компоненти значення -- персоналии писателей украинских -- персоналії письменників українських -- семантика лексическая -- семантическая структура -- семантические изменения -- семантические микрокомпоненты -- семантические модификаторы -- семантична структура -- семантичні зміни -- семантичні мікрокомпоненти -- семантичні модифікатори -- стилистическая семасиология -- стилістична семасіологія -- украинская литература -- українська література -- функционально-семантические категории -- функціонально-семантичні категорії -- экспрессивность -- язык художественной литературы Анотація: Досліджено, як Василь Барка в своїй повісті вдається до використання конотативних лексичних одиниць, які утворені на основі денотативів шляхом додавання до останніх інтенсивного та параметричного компонентів. Експресивність тексту твориться всіма без в инятку конотативними лексемами. Дод.точки доступу: Барка, Василь (письменник) \о нем\; Жовтий князь \о произв.\ |
Яремко, Я. П. Стратифікація концепту / Я. П. Яремко> // Мовознавство : Науково-теор. журнал Ін-ту мовознавства ім.О.О.Потебні. - 2009. - № 1. - С. 60-69. - Бібліографія посторінкова : 43 назви. - В библиотеке ДНУ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): адоративний компонент концепту -- аксиологический компонент концепта -- аксіологічний компонент концепту -- когнитивная лингвистика -- когнитивно-коммуникативная деятельность -- когнітивна лінгвістика -- коммуникативная личность -- комунікативна особистість -- концепт -- лексическое значение -- лексичне значення -- мовна особистість -- образний компонент концепту -- образный компонент концепта -- политические реалии -- политонимы -- політичні реалії -- політоніми -- понятие -- поняття -- природа термина -- природа терміну -- психолингвистические вопросы семантики -- психолінгвістичні питання семантики -- семантика -- семантика термина -- стратификация концепта -- стратифікація концепту -- структура концепта -- языковая личность Анотація: У статті проводиться стратифікація концепту (ключового поняття когнітивної лінгвістики) у зв'язку зі структурою комунікативної (мовної) особистості. Структура концепту складається з образного, поняттевого, аксіологічного та адоративного компонентів. З 'ясовуються особливості вербалізації концепту, причини її відсутності. Розглянуто особливості мовної реакції на оцінку політичних реалій (політонімів), специфіка понять, що позначаються термінами, психолінгвістичні особливості сприйняття значення тощо . |
Деменчук, О. В. Динамічні моделі семантичного опису лексики / О. В. Деменчук> // Мовознавство : Науково-теор. журнал Ін-ту мовознавства ім. О. О. Потебні. - 2011. - № 1. - С. 13-28. - Примітки посторінкові : 105 назв;. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): динамическая модель семантики -- динамічна модель семантики -- концепт -- лексическая семантика -- лексическое значение -- лексична семантика -- лексичне значення -- метамова -- метаязык лингвистики -- предикатно-актантная структура -- семантика -- семантические модели -- семантическое описание лексики -- семантичний опис лексики -- семантичні моделі Анотація: Стаття присвячена огляду моделей семантичного опису лексики як динамічного явища, яке представляє концепт ситуації, що моделюється за зразком комплексу ієрархічно упорядкованих семантичних репрезентацій різних мовних вимірів. |
Фурманська, Ольга (учитель української мови та літератури Малинського ЗНВК "Школа-ліцей № 1"; м. Малин; Житомирська область). Використання багатозначних слів у прямому й переносному значеннях. Лексична помилка / О. Фурманська> // Українська мова і література в школах України. - 2017. - № 12. - С. 47-48. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Языкознание Кл.слова (ненормовані): багатозначні слова -- лексические ошибки -- лексическое значение -- лексичне значення -- лексичні помилки -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- многозначные слова -- навчання лексиці -- обучение лексике -- переносне значення слова -- переносное значение слов -- полисемия -- полісемія -- украинский язык -- українська мова -- урок украинского языка -- урок української мови -- розробка уроків -- разработка уроков Анотація: Представлено розробку уроку української мови з вивчення прямого і переносного значення багатозначних слів, ознайомлення з поняттям "лексична помилка", розвитку в учнів уміння відрізняти помилкове вживання слова від правильного. Перейти к внешнему ресурсу: \\new\textlok\Укр_мова_і_літ_в_шк_Укр_2017_12/11.pdf |