Таранець, С. В. Благодійність купців-старообрядців у сфері освіти (друга половина ХІХ - початок ХХ ст.) / С. В. Таранець> // Український історичний журнал : Науковий журнал. - 2010. - № 2. - С. 86-95. - Бібліографія : С.93-95 : 53 назви. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
История, 20 ст., поч. Російська імперія Российская империя Кл.слова (ненормовані): благодійність -- благотворительность -- история благотворительности -- история образования в России -- історія благодійності -- історія освіти -- купці-старообрядці -- купцы-старообрядцы -- меценати -- меценатство -- меценаты -- образование -- освіта -- російське купецтво -- российское купечество -- старообрядці -- старообрядцы Анотація: У статті досліджено питання вищої освіти старообрядців у Російській імперії. Акцентовано на благодійності купців-старообрядців у цій сфері, популярності серед них окресленого кола дисциплін, розвитку гуманітарних і точних наук. Перейти к внешнему ресурсу: Благодійність купців-старообрядців у сфері освіти |
Мешковая, С. И. (доцент Национального технического университета "Харьковский политехнический институт"). Российская православная церковная школа во второй половине 20-х - первой половине 60-х гг. ХІХ в. (по воспоминаниям выпускников и современников) / С. И. Мешковая> // Грані : Науково-теоретичний і громадсько-політичний альманах. - 2010. - № 6. - С. 8-12. - Бібліографія: С.12 : 12 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Історія, 19 ст. История, 19 ст. Російська імперія Российская империя Кл.слова (ненормовані): воспоминания как исторический источник -- духовні академії -- духовні семінарії -- духовное образование -- духовные академии -- духовные семинарии -- история образования в России -- история школы -- історія освіти -- історія шкіл -- історія школи -- мемуари -- мемуары как исторический источник -- навчальний процес -- православна освіта -- православні школи -- православное образование -- православные школы -- спогади як історичне джерело -- учбові програми -- учебные программы -- учебный процес -- церковні школи -- церковные школы -- шкільний навчальний процес -- школьный учебный процесс Анотація: У статті, на підставі історичних джерел, головним чином мемуарів випускників православних духовних училищ, семінарій та академій, аналізуються особливості навчального процесу в церковній школі Російської імперії другої половини 20-х - першої половини 6 0-х рр. ХІХ ст., розкриваються характерні недоліки його організації. |
Бондар, Л. С. Особливості диференційованого підходу до навчального процесу в державній початковій школі (з кінця ХІХ ст. до 1917 р.) / Л. С. Бондар> // Педагогіка і психологія. - 2011. - № 3. - С. 121-128. - Бібліографія : С.127-128 : 7 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Освіта. Педагогіка--19 ст. кін.-20 ст. поч. Образование. Педагогика, 19 ст. кон.-20 ст. нач. Кл.слова (ненормовані): воскресные школы -- диференційований підхід у навчанні -- дифференцированный подход в обучении -- земские школы -- земські школи -- история образования -- история образования в России -- історія освіти -- історія освіти в Росії -- министерские начальные школы -- міністерські початкові школи -- навчальний процес -- начальное образование -- недільні школи -- початкова освіта -- Російська імперія -- Российская империя -- учебный процесс -- церковнопарафіяльна школа -- церковноприходская школа -- школи грамоти -- школы грамоты Анотація: В статті розглянуто типи державних початкових шкіл різного підпорядкування - одно- і двокласних міністерських, синодальних церковнопарафіяльних шкіл і шкіл грамоти, недільних шкіл - та особливості їхніх навчальних планів як засіб диференційованого під ходу до навчального процесу. |
Шаравара, Т. О. Історіографія освітніх реформ у Російській імперії другої половини ХІХ - початку ХХ ст. / Т. О. Шаравара> // Український історичний журнал : Науковий журнал. - 2011. - № 5. - С. 147-161. - Бібліографія : Примітки посторінкові : 66 назв
Рубрики: Історія, 19-20ст. поч. История, 19-20 ст. нач. Російська імперія Российская империя Россия Росія Кл.слова (ненормовані): вища освіта -- высшее образование -- зарубежная историография -- зарубіжна історіографія -- история высшего образования -- история образования в России -- історіографія -- історія вищої освіти -- історія освіти в Росії -- начальное образование -- образовательные реформы -- освітні реформи -- початкова освіта -- радянська історіографія -- середня освіта -- советская историография -- современная историография -- среднее образование -- сучасна історіографія Анотація: Проаналізовано радянську, зарубіжну та сучасну історіографію реформ вищої, середньої й початкової освіти в Російській імперії. Визначено чинники, що вплинули на характер публікацій, окреслено недостатньо висвітлені проблеми. Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗНЛ (1) Вільні: ЧЗНЛ (1) |
Левицька, Надія. Університетські статути Наддніпрянської України (ХІХ - початок ХХ ст.) / Н. Левицька> // Київська старовина. - 2011. - № 5. - С. 44-55. - Література : С.55. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Історія, 19-20 ст. поч История, 19-20 ст. нач. Україна Украина Наддніпрянська Україна Надднепрянская Украина Кл.слова (ненормовані): история высшего образования -- история образования -- история образования в России -- история образования в Украине -- история Украины -- история университетов -- історія вищої освіти -- історія освіти -- історія освіти в Україні -- історія України -- історія університетів -- образовательная политика -- освітня політика -- реформа высшего образования -- реформа освіти -- университетская реформа -- университеты Украины -- університети України -- університетська реформа -- університетські статути -- управление образованием -- управління освітою Анотація: Дається історико-правовий аналіз та порівняльна характеристика університетських статутів, законодавчіх актів та відомчих нормативних документів, які регулювали навчальну та наукову роботу університетів Наддніпрянської України у ХІХ - початку Х Х ст. Дод.точки доступу: Министерство народного образования \о нем\; Министерство Народного Просвещения \о нем\; Міністерство Народної Просвіти \про нього\ |
Баженова, Г. Ю. Просопографічний портрет істориків Імператорського Варшавського університету (1869 - 1915 рр.) / Г. Ю. Баженова> // Український історичний журнал : наук. журнал. - 2012. - № 3. - С. 106-121. - Примітки посторінкові : 94 назви
Рубрики: Історія, 19 ст. 2-ша пол. - 20 ст. поч. История, 19 ст. 2-я пол. - 20 ст. 1-я пол. Російська імперія Российская империя Польща Польша Кл.слова (ненормовані): история высшего образования -- история образования -- история образования в России -- история России -- история университетов -- історія вищої освіти -- історія освіти в Росії -- історія Росії -- історія університетів -- кар'єра науковця -- карьера учёного -- науковий шлях вченого -- научный путь ученого -- персоналии историков -- персоналії істориків -- Польша в составе Российской империи -- Польща у складі Російської імперії -- просопография -- просопографія -- професорсько-викладацький склад -- профессорско-преподавательский состав -- профессоры Анотація: Проаналізовано специфіку особового складу й особливості професійних взаємовідносин між істориками - співробітниками кафедр російської та загальної історії Імператорського Варшавського університету. Дод.точки доступу: Варшавский университет \о нем\; Імператорський Варшавський університет \про нього\; Императорский Варшавский университет \о нем\ Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗНЛ (1) Вільні: ЧЗНЛ (1) |
Місечко, О. Є. Розвиток шкільної практики раннього навчання іноземних мов у царській Росії, СРСР та в сучасній Україні (XVIII-XXI ст.) [] / О. Є. Місечко> // Педагогіка і психологія. - 2012. - № 2. - С. 70-77. - Бібліографія : С.76-77 : 9 назв. - В ОБЛ.БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Освіта. Педагогіка, 18-21 стст. Образование. Педагогика СРСР СССР Росія Россия Україна Украина Кл.слова (ненормовані): гимназии -- гімназії -- детский сад -- дитячий садок -- западноевропейские языки -- західноєвропейські мови -- история образования -- история образования в России -- история образования в Украине -- история педагогики -- история педагогики в СССР -- история педагогики России -- история педагогики Украины -- історія освіти -- історія освіти в Росії -- історія освіти в Україні -- історія педагогіки -- історія педагогіки в СРСР -- історія педагогіки Росії -- історія педагогіки України -- класичні мови -- классические языки -- методика викладання іноземних мов -- методика викладання іноземних мов в дошкільному віціе -- методика преподавания иностранных языков в начальной школе -- навчання іноземних мов -- начальная школа -- обучение иностранным языкам -- початкова школа -- раннее обучение иностранным языкам -- раннє навчання іноземних мов -- шкільна освіта -- школа-интернат -- школа-інтернат -- школьное образование Анотація: На основі наукових праць розглянуто історичний розвиток раннього навчання іноземних мов у царській Росій й у сучасній Україні. Виявлено тенденції: 1) початковий вік вивчення іноземних мов визначається соціальним замовленням, суспільно-економічними пот ребами, наявністю навчально-методичного забезпечення; 2) суспільний інтерес до раннього навчання дітей іноземних мов мав хвилеподібний характер; 3) прагнення погоджувати мету навчання іноземних мов і вікові особливості дітей; 4) у сучасній Україні - намагання корелювати мету навчання іноземних мов і набутті вміння з рідної мови. |