Циховська, Елліна
    Синестезійна поезія Леопольда Стаффа / Елліна Циховська // Слово і час : Науково-теоретичний журнл. - 2009. - № 1. - С. 44-50. - Бібліографія : С.50 : 17 назв. - В библиотеке ДНУ
УДК
ББК 83.3(4Пол)
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение, 20 ст.

   Польша
Кл.слова (ненормовані):
антецедент -- асоціації -- ассоциации -- воображение -- зарубежная литература -- зарубіжна література -- интуитивизм -- інтуїтивізм -- колективне підсвідоме -- коллективное бессознательное -- кольоровий слух -- кольороназви -- консеквент -- литературные приемы -- літературні прийоми -- метафори -- метафоры -- поезія -- польская литература -- польська література -- поэзия -- синестезія -- синэстезия -- тропи -- тропы -- уява -- феноменология -- феноменологія -- цветной слух -- цветообозначения
Анотація: Аналізується синестезійна поезія польського автора Леопольда Стаффа, його схильність до "кольорового слуху" та "звукового кольору", упроваджується класифікація антецедента та консеквента у структурі синестезії. Розвиток синестезії як художнього прийом у, що поєднує в одному тропі різні асоціації та відчуття, розглядається на матеріалі світової поезії від давнини до 20 ст. Прийоми синестезії розглядаються крізь призму феноменології Гастона Башляра, юнгівського колективного підсвідомого, інтуїтивізму Анрі Бергсона. Особливу увагу приділено синестезійним метафорам та синестезійним асоціативним кольороназвам в поезії Стаффа.


Дод.точки доступу:
Башляр, Гастон \о нем\; Стафф, Леопольд \о нем\; Бергсон, Анри \о нем\




    Ричка, В. М.
    Чи "в руку" сон? Світ сновидінь та їх сприйняття у Давній Русі / В. М. Ричка // Український історичний журнал : Науковий журнал. - 2010. - № 3. - С. 142-153. - Бібліографія : С.151-153 : 45 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 63.3(2)4
Рубрики: Історія, 9-13 стст.
   История

   Давня Русь
    Древняя Русь

Кл.слова (ненормовані):
божественные откровения -- вещие сны -- воображение -- давньоруська література -- давньоруські спільноти -- древнерусская литература -- древнерусские общности -- житийная литература -- житійна література -- исторические источники -- історичні джерела -- литературные приемы -- літературні прийоми -- народні вірування -- народные верования -- онирические мотивы в литературе -- оніричні мотиви в літературі -- пам'ятки писемності -- памятники письменности -- перцепция -- перцепція -- пророчі сни -- середньовічна культура -- середньовічне суспільство -- середньовіччя -- сновидения -- сновидіння -- средневековая культура -- средневековое общество -- средневековье -- уява
Анотація: Здійснено спробу осягнути зміст «пророчих», віщих, снів у пам’ятках писемності Давньої Русі. Мотив сновидіння був вельми поширеним літературним прийомом, за допомогою якого маскувалися політичні вподобання автора чи маркувалася бажана для нього перспектива розвитку тих чи інших подій. Сновидіння були, як уявляється, об’єктом щоденної перцепції давньоруських спільнот. Люди шукали і знаходили у снах натяк на прийдешнє.


Дод.точки доступу:
Слово о полку Игореве \о произв.\; Слово о полку Ігоревім \о произв.\; Киево-Печерский патерик \о произв.\; Києво-Печерський патерик \о произв.\




    Йосипенко, Оксана (кандидат філософських наук; науковий співробітник відділу історії зарубіжної філософії Інституту філософії імені Г. С. Сковороди НАН України).
    Філософія і література: проблеми ідентичності / О. Йосипенко // Філософська думка : науково-теоретичний журнал. - 2011. - № 1. - С. 23-36. - Библиогр. в конце ст. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 87.8г
Рубрики: Естетика
   Історія естетики, 19-20 ст.

   Эстетика

   История эстетики

Кл.слова (ненормовані):
історія естетики -- французька філософія -- криза філософії -- стилі філософування -- науковий стиль -- літературний стиль -- філософський дискурс -- наукова раціональність -- наукова уява -- художня уява -- семіологічна філософія -- семіологічна філософія мови -- філософія пост-структуралізму -- история эстетики -- французская философия -- кризис философии -- стили философствования -- научный стиль -- литературный стиль -- философский дискурс -- научная рациональность -- научное воображение -- художественное воображение -- семиологическая философия -- семиологическая философия языка -- философия пост-структурализма
Анотація: Виявлено мотиви уподібнення філософського дискурсу літературному, встановлено обставини перетворення філософії на літературу і з'ясовано, що мають на увазі під "літературою" у французькій філософії , відомій своїми деклараціями про єдність філософії та літератури.


Дод.точки доступу:
Валери, Поль (французький філософ) \про нього\; Дерида, Ж. (французький філософ) \про нього\; Ліотар, Ж.-Ф. (французький філософ) \про нього\
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Коляда, Ігор (доктор історичних наук; професор НПУ ім. М. П. Драгоманова).
    Сучасний вчитель історії та успішність навчально-виховного процесу [Текст] / І. Коляда // Історія в школі : науково-методичний журнал для вчителів. - 2013. - № 1. - С. 22-27. - Бібліогр.: с. 22. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
ББК 74.266.3(4Укр)
Рубрики: Методика преподавания истории
   Методика викладання історії

   Україна
    Украина

Кл.слова (ненормовані):
викладання історії -- професія вчителя -- особисті якості вчителя -- роль учителя у навчально-виховному процесі -- вимоги до вчителя -- педагогічні здібності -- дидактичні здібності -- академічні здібності -- мовні здібності -- організаторські здібності -- авторитарні здібності -- комунікативні здібності -- педагогічна уява -- здібність до розподілу уяви -- проективні здібності -- гностичні здібності -- проектувальні здібності -- конструктивні зідбності -- термінальні здібності -- професійні якості вчителя -- педагогічний артистизм -- преподавание истории -- учителя -- профессия учителя -- личные качества учителя -- роль учителя в учебно-воспитательном процессе -- требования к учителю -- педагогические способности -- дидактические способности -- академические способности -- перцептивные способности -- языковые способности -- организаторские способности -- авторитарные способности -- комуникативные способности -- педагогическое воображение -- способности к распределению внимания -- проективные способности -- гностические способности -- проектировочные способности -- конструктивные способности -- терминальные способности -- профессиональные качества учителя -- педагогический артистизм
Анотація: Розглянуто найважливіші особисті та професійні якості вчителя, які впливають на ефективність навчально-виховного процесу.

Утримувачі документа:
Дніпропетровська обласна бібліотека для молоді імені М. Свєтлова




    Лаптева, Г. В. (педагог высшей квалификационной категории).
    "Игры для развития эмоций и творческих способностей". Театральные занятия для детей 5-9 лет / Г. В. Лаптева // Практична психологія та соціальна робота : науково-практичний та освітньо-методичний журнал. - 2013. - № 2. - С. 30-41. - (В картотеку практического психолога и социального работника - До картотеки практичного психолога та соціального працівника). - Библиогр. в конце ст., 14 названий. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
ДРНТІ
УДК
Рубрики: Творческая психология
   Творча психологія

Кл.слова (ненормовані):
эмоциональное развитие -- емоційний розвиток -- артикуляционная гимнастика -- артикуляційна гімнастика -- мимика -- міміка -- речевое дыхание -- мовне дихання -- сила голоса -- сила голосу -- чувство ритма -- чуття ритму -- импровизации -- імпровізації -- воображение -- уява -- культура общения -- культура спілкування
Анотація: Представлен блок упражнений на учебный год, направленный на эмоциональное развитие и развитие творческих способностей.

Утримувачі документа:
КРУ "Универсальная научная библиотека им. И. Я. Франко" : 95017




    Зінченко, Г. П. (аспірантка Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди).
    Психологічні особливості розвитку творчої уяви дітей дошкільного віку / Г. П. Зінченко // Практична психологія та соціальна робота : науково-практичний та освітньо-методичний журнал. - 2014. - № 1. - С. 68-71. - (Психологія творчості). - Бібліогр. наприкінці ст., 14 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕКІ
ДРНТІ
УДК
Рубрики: Психологія особистості
   Психология личности

Кл.слова (ненормовані):
уява -- воображение -- творча уява -- творческое воображение -- образи уяви -- образы воображения -- особливості розвитку -- особенности развития -- діти дошкільного віку -- дети дошкольного возраста -- творчі здібності дітей -- творческие способности детей
Анотація: Приділено увагу генезису творчих здібностей дітей. На основі теоретичного аналізу висвітлено канву складності процесу розвитку уяви дітей дошкільного віку.

Утримувачі документа:
КРУ "Универсальная научная библиотека им. И. Я. Франко" : 95017




    Заика, Е. В. (кандидат психологических наук; профессор кафедры психологии Харьковского национального университета им. В. Н. Каразина).
    Игры с понятиями и предметами, направленные на развитие мышления и воображения / Е. В. Заика // Практична психологія та соціальна робота : науково-практичний та освітньо-методичний журнал. - 2014. - № 1. - С. 19-24. - (К картотеке практического психолога и социального работника - До картотеки практичного психолога та соціального працівника). - Библиогр. в конце ст., 4 названия. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
ДРНТІ
УДК
Рубрики: Детская психология
   Дитяча психологія

Кл.слова (ненормовані):
развитие воображения -- розвиток уяви -- ассоциативный поток -- асоціативний потік -- индивидуальные особенности мышления -- індивідуальні особливості мислення -- ассоциативное воображение -- асоціативна уява -- интерпретация художественных образов -- інтерпретація художніх образів -- развитие художественного творчества -- розвиток художньої творчості -- техническое творчество -- технічна творчість -- развитие памяти -- розвиток пам'яті -- развитие фантазии -- розвиток фантазії -- прогнозирование результатов -- прогнозування результатів -- развитие качества мышления -- розвиток якості мислення -- тренинги
Анотація: Предлагается серия тренинговых заданий, направленных на развитие и совершенствование различных приемов воображения у школьников.

Утримувачі документа:
КРУ "Универсальная научная библиотека им. И. Я. Франко" : 95017




    Танчер, Віктор (доктор філософських наук; професор Київського національного університету культури і мистецтв).
    Актуальні проблеми соціологічної науки : вступна лекція до одноіменного курсу / В. Танчер // Соціологія: теорія, методи, маркетинг : Науково-теоретичний часопис. - 2014. - №2. - С. 180-189. - Література : С.189. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 60.50
Рубрики: Социология
   Соціологія

Кл.слова (ненормовані):
публичная социология -- публічна соціологія -- социологическое воображение -- социология и общество -- социология как наука -- соціологічна уява -- соціологія і суспільство -- соціологія як наука -- теоретическая социология -- теоретична соціологія
Анотація: У вступній лекції до курсу з актуальних проблем соціологічної науки пропонується огляд відповідей на ключове питання: в чому полягає інтелектуальна ідентичність соціології - у "чистій" науці, громадській діяльності чи фаховому мистецтві?





    Доценко, Світлана (кандидат педагогічних наук; докторант кафедри теорії і методики професійної освіти).
    Розвиток творчої уяви учнів початкових класів під час вивчення природничо-математичних дисциплін / С. Доценко // Рідна школа : щомісячний науково-педагогічний журнал. - 2016. - № 5/6. - С. 34-39. - Библиогр. в конце ст. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕКІ
УДК
ББК 74.2
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Загальноосвітня школа

   Образование. Педагогика

   Общеобразовательная школа

Кл.слова (ненормовані):
початкова освіта -- начальное образование -- учні початкових класів -- ученики начальных классов -- навчальні дисципліни -- учебные дисциплины -- природничо-математичні дисципліни -- естественно-математические дисциплины -- динамика розвитку уяви -- динамика развития воображения -- особливості творчої уяви -- особенности творческого воображения -- молодші школяри -- младшие школьники -- творча уява -- творческое воображение -- винахідницькі задачі -- изобретательские задачи -- методика формування творчої уяви -- методика формирования творческого воображения -- теорія поетапного формування розумових дій -- теория поэтапного формирования умственных действий
Анотація: Схарактеризовано процес розвитку творчої уяви учнів початкових класів. Проаналізовано погляди науковців щодо поняття "творча уява", розкрито проблему розвитку творчої уяви в учнів початкових класів, зважаючи на вікові особливості. Визначено, що процес уяви пов'язаний із такими психічними процесами, як увага, пам'ять, мислення, відчуття, сприйняття, мова тощо. Акцентовано увагу на теорії поетапного формування розумових дій П. Гальперіна. З'ясовано, що характерними особливостями творчої уяви учнів початкових класів є вміння перетворювати реальність в уяву; імпульсивність та емоційність настрою; відсутність яскраво вираженого прагнення до досягнення високих показників у діяльності. Охарактеризовано фактори, що впливають на розвиток творчої уяви учнів: інтелект, мислення, пізнавальна активність.



   06
   Д 54


    Громов, В. Е.
    К вопросу о социо-культурном и гносеологическом статусе идеологии в самосознании современного общества [Электронный ресурс] / В. Е. Громов // Антропологічні виміри філософських досліджень : зб. наук. пр. Дніпропетр. нац. ун-ту залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна. - Дніпропетровськ, 2015. - Вип. 8. - С. 47-54. - Библиогр. в конце ст. - Режим доступа: mpr.diit.edu.ua/article/view/55725/51902. - Полный текст. - Режим доступа: http://ampr.diit.edu.ua/issue/view/3393. - Содержание
УДК
Рубрики: Філософія
   Философия

Кл.слова (ненормовані):
самосознание -- самосвідомість -- самодетерминация -- самодетермінація -- трансцендентный проект -- трансцендентний проект -- нелинейная система -- нелінійна система -- продуктивное воображение -- продуктивна уява -- идеология -- ідеологія -- метафизическая ответственность -- метафізична відповідальність

Перейти к внешнему ресурсу: Полный текст,
Перейти к внешнему ресурсу: Содержание
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Леміжанська, Оксана (вчитель початкових класів; спеціаліст вищої категорії Дунаєвецького НВК "ЗОШ І-ІІІ ст., гімназія" Хмельницької області).
    Використання методів ейдетики у початковій школі / О. Леміжанська // Початкова школа. - 2018. - № 4. - С. 42-45. : ил. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
Рубрики: Початкова школа
   Начальная школа

Кл.слова (ненормовані):
початкова школа -- начальная школа -- ейдетика -- эйдетика -- запам’ятовування -- запоминание -- молодші школярі -- младшие школьники -- пам’ять -- память -- образне мислення -- образное мышление -- уява -- воображение -- методи ейдетики -- методы эйдетики
Анотація: Розглядаються методи ейдетики, як один з кращих шляхів покращення запам’ятовування у молодших школярів. Методи ейдетики сприяють розвитку пам’яті, образного мислення та уяви.

Перейти к внешнему ресурсу: \\new\textlok\Почат_шк\Почат_шк_2018_4\17.pdf
Утримувачі документа:
Сумська міська центральна бібліотека ім. Т. Шевченка

Дод.точки доступу:
Антощук, Євген Всеволодович (доктор педагогічних наук) \про нього\; Українська школа ейдетики \про неї\