Головна
Авторизація
Прізвище
№ читательского билета
Наукова бібліотека Українського державного університету науки і технологій
Бази даних
Статті, доповіді, тези- результати пошуку
Вид пошуку
Каталог книг
Каталог книг НМетАУ (до 2022 року)
Періодичні видання (друковані)
Статті, доповіді, тези
Рідкісні та цінні видання
Охоронні документи
Мережеві ресурси
Зона пошуку
Ключевые слова
Автор
Назва
Рік видання
Знайдено у інших БД:
Мережеві ресурси (1)
Формат представлення знайдених документів:
повний
інформаційний
короткий
Відсортувати знайдені документи за:
автором
назвою
роком видання
типом документа
Пошуковий запит:
<.>K=возрастная психология<.>
Загальна кількість знайдених документів
:
13
Показані документи
с 1 за 13
>
1.
Турба, О. О.
(аспірантка кафедри соціології та соціальної роботи Класичного приватного університету).
Міжперсональна взаємодія у групах молоді, яка навчається (Частина 1) / О. О. Турба> // Грані : Науково-теоретичний і громадсько-політичний альманах. - 2010. -
№ 4
. - С. 91-96. - Бібліографія : С.96 : 11 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
316.34/35
ББК
60.54
Рубрики:
Соціологія
Социология
Кл.слова (ненормовані):
вікова психологія
--
возрастная
психология
--
межличностное взаимодействие
--
міжособистісна взаємодія
--
молодежные группы
--
молодіжні групи
--
молодість
--
молодость
--
персоналии психологов
--
персоналії психологів
--
символически-образное поведение
--
символічно-образна поведінка
--
социология групп
--
социология молодежи
--
социология студенчества
--
социология юношества
--
соціологія груп
--
соціологія молоді
--
соціологія студентства
--
соціологія юнацтва
--
старшие школьники
--
старші школяри
--
юнацтво
--
юнацький вік
--
юношеский возраст
Анотація:
Розглядаються принципи аналізу міжособистісної взаємодії в суспільних спільнотах студентів та старших школярів. Розглянуто позитивні та негативні моменти в даній взаємодії в умовах старої командно-адміністративної системи та в умовах глобалізації. Особлива увага приділяється домінуванню середовища, що викликало розвиток у молоді символічно-образних модифікацій поведінки. Аналізуються різноманітні підходи до міжособистісної взаємодії (зокрема: три варіанти поведінки Е. Шпренгера, біогенетичний підхід А. Гезелла, фази становлення особистості Ериксона та ін.).
Дод.точки доступу:
Эриксон, Эрик \о нем\; Еріксон, Ерік \о нем\; Шпрангер, Эдуард \о нем\; Гезелл, Арнольд (один из создателей детской психологии; первый в мире "школьный психолог" ; 1880-1961 гг.) \о нем\
Знайти схожі
>
2.
Поліщук, В. М.
Вікові кризи у віковому розвитку / В. М. Поліщук> // Педагогіка і психологія. - 2011. -
№ 3
. - С. 51-60. - Бібліографія : С.59-60 : 9 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
159.923
ББК
88.37
Рубрики:
Психологія
Психология
Кл.слова (ненормовані):
вікова нормативна криза
--
вікова психологія
--
возрастная
психология
--
возрастной нормативный кризис
--
вікові кризи
--
возрастные кризисы
--
личность
--
особистість
--
педология
--
педологія
--
психическое развитие личности
--
психічний розвиток особистості
--
психология
личности
--
психология
развития
--
психологія особистості
--
психологія розвитку
--
развитие личности
--
развитие личности в онтогенезе
--
розвиток особистості
Анотація:
Об'єктивна присутність вікових криз у віковому розвитку - це показники стадійності й циклічності останнього, умова практичної реалізації диференційованого підходу в навчанні й вихованні. Вікові кризи треба відрізняти від стабільних періодів та розрізняти між собою нормативні - це відображення в розвитку особистості об'єктивних законів природи - фазовості, циклічності, до якої вона належить: ненормативні - ці спричинені винятково некомпетентними соціальними впливами. З'ясування симптомокомплексу вікових криз - одне з пріоритетних завдань у визначенні його місця в системі вікового розвитку.
Знайти схожі
>
3.
Лєпіхова, Л. А.
Соціально-психічні відмінності провідних особистісних властивостей у життєвому самоздійсненні старшокласників / Л. А. Лєпіхова> // Педагогіка і психологія. - 2011. -
№ 4
. - С. 85-97. - Література : С.96-97 : 12 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
159.9
ББК
88.8
Рубрики:
Психологія
Психология
Кл.слова (ненормовані):
адаптивність
--
адаптивность
--
вікова психологія
--
возрастная
психология
--
жизненные задания
--
жизненные проекты личности
--
жизненные стратегии
--
життєві завдання
--
життєві стратегії
--
життєві сценарії
--
индивидуальные особенности
--
індивідуальні особливості
--
психология
индивидуальных различий
--
психология
личности
--
психологія індивідуальних відмінностей
--
психологія особистості
--
самореализация личности
--
самореализация старшеклассников
--
старшеклассники
--
старшокласники
Анотація:
Представлено результати теоретичного та емпіричного дослідження провідних особистісних властивостей, що впливають на перспективне самоздійснення. Експериментально встановлено взаємозв'язки особистісних властивостей з показниками постановки життєвих за вдань та соціально-психологічною адаптивністю старшокласників.
Знайти схожі
>
4.
Тарабасова, Л. Г.
(старший викладач Дніпропетровського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти).
Теоретико-методологічне дослідження потенціалу розвитку дитини раннього віку / Л. Г. Тарабасова> // Грані : науково-теоретичний і громадсько-політичний альманах. - 2013. -
№ 3
. - С. 33-36. - Література : С.36 : 10 назв
УДК
1
ББК
87.5
Рубрики:
Філософія
Философия
Кл.слова (ненормовані):
вікова психологія
--
возрастная
психология
--
детская
психология
--
дитяча психологія
--
потенциальное развитие
--
потенційний розвиток
--
психология
развития
--
психология
развития ребенка
--
психологія розвитку
--
психологія розвитку дитини
--
развитие ребенка
--
ранний возраст
--
ранній вік
--
розвиток дитини
--
социокультурная среда
--
соціокультурне середовище
--
философская антропология
--
філософська антропологія
Анотація:
Досліджуються теоретико-методологічні засади розвитку дитини в ранньому віці, її потенційні можливості. Ранній вік визначається в онтології людини як найбільш значущий етап становлення основних нервово-психічних функцій. Це найвідповідальніший період у житті дитини, коли закладається фундамент майбутньої особистості, формуються основи фізичного та психічного здоров'я.
Утримувачі документа:
НБ ДНУ
Є примірники у відділах:
всього 1 : ЧЗНЛ (1)
Вільні: ЧЗНЛ (1)
Знайти схожі
>
5.
Лісовецька, І. М.
(методист Чернігівського обласного центру практичної психології і соціальної роботи).
Програма тренінгу "Шлях до себе" (формування позитивної "я-концепції" підлітків інтернатних закладів) / І. М. Лісовецька> // Практична психологія та соціальна робота : науково-практичний та освітньо-методичний журнал. - 2013. -
№ 5
. - С. 33-38. - (До картотеки практичного психолога та соціального працівника). - Бібліогр.: с. 37-38. - Закінчення. Початок в № 4. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕКІ
ДРНТІ
15
УДК
159.923.2
Рубрики:
Практическая
психология
Практична психологія
Кл.слова (ненормовані):
життєві цінності
--
жизненные ценности
--
самопрезентація
--
самопрезентация
--
тренінгові заняття
--
тренинговые занятия
--
якості дитини
--
качества ребенка
--
самооцінка
--
самооценка
--
психологія підлітків
--
психология
подростков
--
педагогічна психологія
--
педагогическая
психология
--
вікова психологія
--
возрастная
психология
--
психологічні тренінги
--
психологические тренинги
--
я-концепція
--
я-концепция
Анотація:
Тренінгова програма, яка прошла апробацію. Учасники експериментальної групи - учні 8-класів м. Чернігова. Результати впровадження програми показали, що в учнів відбулися позитивні зміни в самооцінці.
Утримувачі документа:
КРУ "Универсальная научная библиотека им. И. Я. Франко" : 95017
Дод.точки доступу:
Шлях до себе, програма тренінгу \о произв.\
Знайти схожі
>
6.
Максименко, С. Д.
Психічні механізми самореалізації особистості в медіапросторі / С. Д. Максименко> // Педагогіка і психологія : Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - 2013. -
№ 2
. - С. 14-17. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕКІ
УДК
^A159.923
ББК
88.37
Рубрики:
Психологія
Психология
Кл.слова (ненормовані):
безопасность ребёнка
--
безпека дитини
--
виртуальное пространство
--
вікова психологія
--
віртуальний простір
--
возрастная
психология
--
медиаобразование
--
медиапространство
--
медіаосвіта
--
медіапростір
--
он-лайн ризики
--
он-лайн риски
--
психические механизмы
--
психічні механізми
--
психология
Интернета
--
психология
личности
--
психологія особистості
--
самореализация личности
--
самореалізація особистості
Анотація:
Розкрито психічні механізми самореалізації особистості в медіапросторі з урахуванням віку дитини. Підкреслено, що в основі розвитку особистості лежить дія нужди як генетично вихідної одиниці людського розвитку та існування. Як інформаційно-енергетичний потік нужда специфічно сполучає біологічні й соціальні детермінанти людського існування, серед них і нові можливості, зумовлені розвитком комунікативних засобів. Викладено суть застережень та больових точок, які треба враховувати медіаосвіті, внутрішню мотивацію у віртуальному світі та перелік он-лайн ризиків.
Утримувачі документа:
НБ ДНУ
Знайти схожі
>
7.
Зязюн, Іван
(доктор філософських наук; академік НАПН України; директор Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України).
Історичні витоки психологічної педагогіки / І. Зязюн> // Рідна школа : щомісячний науково-педагогічний журнал. - 2013. -
№ 11
. - С. 3-12. - Библиогр. в конце ст. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕКІ
УДК
371
ББК
74.04
Рубрики:
Освіта. Педагогіка
Організація освіти
Образование. Педагогика
Организация образования
Кл.слова (ненормовані):
вікова психологія
--
возрастная
психология
--
педагогічна психологія
--
педагогическая
психология
--
психологічна педагогіка
--
психологическая педагогика
--
психопедагогіка
--
психопедагогика
--
психологічні теорії
--
психологические теории
--
біхевіористська теорія
--
бихевиористическая теория
--
гуманістична психологія
--
гуманистическая
психология
--
теорія трансцендентальності
--
теория трансцендентальности
--
когнітивні теорії
--
когнитивные теории
--
моделі особистісного виховання
--
модели личностного воспитания
--
діяльнісна теорія учіня
--
деятельная теория ученика
--
суб'єкти педагогічної дії
--
субъекты педагогической деятельности
--
учителі
--
учителя
--
учні
--
ученики
Анотація:
Наголошується, що об'єктом науково-практичного осмислення психологічної педагогіки є психолого-педагогічна взаємодія двох домінантних суб'єктів педагогічної дії в освітній системі - учителя й учня. Ця наукова галузь виникла разом із педагогічною психологією й розвивалася в її змістово-практичній парадигмі. Як самостійну науку її передбачив І. Песталоцці. Без психопедагогіки, знання її законів, правил, тенденцій розвитку та специфічної дидактики неможливо досягти високих стандартів якості учня-виховання в сучасних освітніх закладах усіх рівнів.
Дод.точки доступу:
Песталоцці, Йоган Генріх (педагог ; 1746-1827) \о нем\; Маслоу, А. (американский психолог ; 1908-1970) \о нем\; Роджерс, К. (американский психолог ; 1902-1987) \о нем\; Гальперин, П. Я. (психолог ; 1902-1988) \о нем\; Дистервег, А. (1790-1866) \о нем\; Каптерев, П. Ф. (российский педагог-психолог ; 1849-1922) \о нем\
Знайти схожі
>
8.
Литовченко, О. В.
(кандидат педагогічних наук; старший науковий співробітник лабораторії діяльності позашкільних закладів Інституту проблем виховання НАПН України).
Програма соціально-психологічного тренінгу «соціальне становлення особистості» / О. В. Литовченко> // Практична психологія та соціальна робота : науково-практичний та освітньо-методичний журнал. - 2014. -
№ 2
. - С. 28-34. - (До картотеки практичного психолога та соціального працівника). - Далі буде. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
ДРНТІ
15.31
УДК
159.922
Рубрики:
Психология
развития
Психологія розвитку
Кл.слова (ненормовані):
возрастная
психология
--
вікова психологія
--
тренинги
--
тренінги
--
личностное развитие
--
особистісний розвиток
--
социальное развитие
--
соціальний розвиток
--
підлітки
--
подростки
--
старшеклассники
--
старшокласники
Анотація:
Представлення програми соціально-психологічного тренінгу, який має на меті створити сприятливі умови для соціального становлення старших підлітків, старшокласників, попередити відхилення в соціальному розвитку і поведінці особистості.
Перейти к внешнему ресурсу:
\\tower-2008\textlok\Адвокат\Практ_псих_соц_роб_2014_2\5.pdf
Утримувачі документа:
КРУ "Универсальная научная библиотека им. И. Я. Франко" : 95017
Дод.точки доступу:
Соціальне становлення особистості, тренінг \о нем\
Знайти схожі
>
9.
Поліщук, В. М.
(доктор психологічних наук; завідувач кафедри практичної психології Глухівського національного педагогічного університету імені О. Довженка).
Вікові кризи: феноменологія, проблеми / В. М. Поліщук> // Практична психологія та соціальна робота : науково-практичний та освітньо-методичний журнал. - 2014. -
№ 2
. - С. 1-5 : табл. - (Вікова психологія). - Бібліогр. наприкінці ст., 5 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
ДРНТІ
15.31
УДК
159.922.6
Рубрики:
Психология
развития
Психологія розвитку
Кл.слова (ненормовані):
віковий розвиток особистості
--
возрастное развитие личности
--
розвиток особистості
--
развитие личности
--
вікова психологія
--
возрастная
психология
--
вікові кризи
--
возрастные кризисы
--
симптоми вікових криз
--
симптомы возрастных кризисов
Анотація:
Продемонстровані результати емпіричного визначення базових симптомів вікових криз як: пізнавальні показники кризового місця особистості у віковому розвитку (на прикладі підліткового і юнацького віку), характеристики феномена «вікова норма кризового розвитку».
Перейти к внешнему ресурсу:
\\tower-2008\textlok\Адвокат\Практ_псих_соц_роб_2014_2\1.pdf
Утримувачі документа:
КРУ "Универсальная научная библиотека им. И. Я. Франко" : 95017
Знайти схожі
>
10.
Заика, Е. В.
(кандидат психологических наук; профессор кафедры психологии Харьковского Национального университета имени В. Н. Каразина).
Комплекс коррекционно-развивающих упражнений для развития у школьников внутреннего плана действий, внимания, памяти и самоконтроля / Е. В. Заика> // Практична психологія та соціальна робота : науково-практичний та освітньо-методичний журнал. - 2014. -
№ 2
. - С. 22-28. - (В картотеку практического психолога и социального работника - До картотеки практичного психолога та соціального працівника). - Библиогр. в конце ст., 4 названий. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
ДРНТІ
15.31
УДК
159.922
Рубрики:
Психология
развития
Психологія розвитку
Кл.слова (ненормовані):
словесные циклы
--
словесні цикли
--
двигательная память
--
рухова пам'ять
--
возрастная
психология
--
вікова психологія
--
тренинги
--
тренінги
--
игровые тренинги
--
ігрові тренінги
--
развитие психики
--
розвиток психіки
--
дети
--
діти
--
вправи
--
упражнения
Анотація:
Упражнения со словесными циклами для развития внутреннего плана действий (для учащихся 7-11 классов). Комплекс упражнений для развития двигательной памяти (для детей 6-9 лет).
Перейти к внешнему ресурсу:
\\tower-2008\textlok\Адвокат\Практ_псих_соц_роб_2014_2\4.pdf
Утримувачі документа:
КРУ "Универсальная научная библиотека им. И. Я. Франко" : 95017
Знайти схожі
>
11.
Шамне, А. В.
Варіативно-типологічний підхід до розвитку у віковій психології / А. В. Шамне> // Педагогіка і психологія : Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - 2013. -
№ 4
. - С. 82-89. - Література : С. 89 : 11 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
159.923
ББК
88.37
Рубрики:
Психологія
Психология
Кл.слова (ненормовані):
вариативно-типологический подход
--
варіативно-типологічний підхід
--
вікова психологія
--
возрастная
психология
--
психическое развитие личности
--
психическое развитие ребенка
--
психічний розвиток особистості
--
психологические методики
--
психологические новообразования
--
психология
личности
--
психологічні методики
--
психологічні новоутворення
--
психологія особистості
--
развитие личности
--
розвиток особистості
--
суб'єктність особистості
--
субъектность личности
Анотація:
Визначено, що актуальність дослідження варіативно-типологічного аспекту вікового розвитку зумовлена гострими потребами психологічної практики. Показано, що психологія досліджує або розвиток (без належного врахування індивідуальних варіацій), або індив ідуальні особливості (поза контекстом розвитку). Проаналізовано наявні й можливі підходи до цієї проблеми. Обґрунтовано напрями уточнення змісту поняття «типологія розвитку». Проаналізовано здобутки досліджень О. Венгера та Г. В. Бурменської, визначен о методологічні обмеження використання індивідуально-типових форм новоутворень віку як основи диференційної типологізації розвитку такого використання. За основу побудови типології розвитку запропоновано використати категорії: «особистість» (як прояв я кісного ставлення людини до світу, до себе та інших, мотиваційно-потребової активації, спрямованості, соціальності) та «суб'єкт» (як прояв способів реалізації активності людини у взаємодії з середовищем). Відповідно виділено два критерії: суб'єктний - типізація за психічним рівнем і типом активності (адаптивність - надситуативність, об'єкт - суб'єкт, зовнішній - внутрішній напрями детермінації, джерело самоконтролю тощо) та особистіний -типізація за психічним змістом ставлення до себе, світу, ін ших, самооцінки, спрямованості до ціннісних орієнтацій тощо).
Перейти к внешнему ресурсу:
\\tower-2008\textlok\Адвокат\Пед_псих_2013_4\11.pdf
Знайти схожі
>
12.
Евтягина, И. В.
(Донецкий национальный технический университет; Горловка).
Возрастной терроризм: к постановке проблемы / И. В. Евтягина, Т. В. Венжик> // Грані : Науково-теоретичний і громадсько-політичний альманах. - 2014. -
№ 5
. - С. 91-97. - Литература : С.96-97 : 8 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
159.923
ББК
88.37
Рубрики:
Психологія
Психология
Кл.слова (ненормовані):
вікова психологія
--
возрастная
психология
--
класифікація тероризму
--
классификация терроризма
--
підлітковий тероризм
--
підлітки
--
подростковый терроризм
--
подростки
--
психология
подростков
--
психология
терроризма
--
психологія підлітків
--
психологія тероризму
--
тероризм
--
терористична атака
--
терористичний акт
--
терроризм
--
террористическая атака
--
террористический акт
Анотація:
В представленной статье анализируется проблема терроризма. Существующая классификация терроризма позволяет выявить различные виды и способы воздействия на людей террористами для достижения поставленных целей. Автором предложена
возрастная
классификация, а именно: взрослый и подростковый терроризм. Детально рассмотрен подростковый терроризм. Анализируются возможные причины пути решения подростками возникших проблем насильственным способом. Также в статье указаны рекомендации по предотвращению подросткового терроризма, делается акцент на необходимости проведения совместных мероприятий школьного психолога, учителей, детей и их родителей.
Дод.точки доступу:
Венжик, Т. В.
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)
Знайти схожі
>
13.
Коваленко-Кобилянська, І. Г.
Вплив актуалізації метакогнітивних здібностей на психологічне здоров'я у старості / І. Г. Коваленко-Кобилянська> // Педагогіка і психологія. - 2017. -
№ 2
. - С. 63-68. - Література : 10 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
159.923
Рубрики:
Психологія
Психология
Кл.слова (ненормовані):
вікова психологія
--
возрастная
психология
--
геронто
психология
--
геронтопсихологія
--
когнитивные способности
--
когнітивні здібності
--
психологическое здоровье
--
психология
личности
--
психология
старения
--
психологічне здоров'я
--
психологія особистості
--
психологія старіння
--
старість
--
старость
--
метакогнитивные способности
--
метакогнітивні здібності
Анотація:
З огляду на збільшення частки представників різного віку в соціумі на часі постає і проблема актуалізації метакогніцій та їх вплив на психологічне здоров'я в період геронтогенезу. Розглянуто специфічні детермінанти метакогнітивного розвитку в старості. Експериментально доведено, що складнощі під час розв'язання проблем у людей похилого віку з'являються не так через зниження когнітивних функцій у геронтогенезі, як у результаті неспроможності людини адекватно оцінити власні інтелектуальні ресурси та через фактичну відмову від їх застосування понад мінімальні, життєво необхідні інтелектуальні зусилля.
Перейти к внешнему ресурсу:
\\New\textlok\Педагогіка і психологія_2017_2\7.pdf
Знайти схожі
повний формат
короткий формат
всі знайдені
відмічені
окрім відмічених
Стандартний
Розширений
Професійний
За словником
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)