Головна
Авторизація
Прізвище
№ читательского билета
Наукова бібліотека Українського державного університету науки і технологій
Бази даних
Статті, доповіді, тези- результати пошуку
Вид пошуку
Каталог книг
Каталог книг НМетАУ (до 2022 року)
Періодичні видання (друковані)
Статті, доповіді, тези
Рідкісні та цінні видання
Охоронні документи
Мережеві ресурси
Зона пошуку
Ключевые слова
Автор
Назва
Рік видання
Формат представлення знайдених документів:
повний
інформаційний
короткий
Відсортувати знайдені документи за:
автором
назвою
роком видання
типом документа
Пошуковий запит:
<.>A=Березівська, Лариса@<.>
Загальна кількість знайдених документів
:
9
Показані документи
с 1 за 9
>
1.
Березівська
,
Лариса
(доктор педагогічних наук; старший науковий співробітник; доцент; провідний науковий співробітник лабораторії історії педагогіки інституту педагогіки АПН України).
Наслідки та досвід реформування шкільної освіти в Україні у ХХ ст. / Л.
Березівська
> // Рідна школа : щомісячний науково-педагогічний журнал. - 2010. -
№ 1/2
. - С. 45-49. - Библиогр. в конце ст. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
373
ББК
74.2
Рубрики:
Загальноосвітня школа, 20 ст.
Общеобразовательная школа
Україна
Кл.слова (ненормовані):
реформування шкільної освіти
--
шкільна освіта
--
історія освіти
--
управління системою освіти
--
модель реформування шкільної освіти
--
досвід реформування шкільної освіти
--
етапи реформування шкільної освіти
--
реформирование школьного образования
--
школьное образование
--
история образования
--
управление системой образования
--
модель реформирования школьного образования
--
опыт реформирования школьного образования
--
этапы реформирования школьного образования
Анотація:
Розглянуто результати (зміни в структурі, змісті шкільної освіти, організації навчально-виховного процесу, методах навчання, системі управління) та узагальнено досвід реформування шкільної освіти в Україні у ХХ ст.
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)
Знайти схожі
>
2.
Березівська
,
Лариса
(головний науковий співробітник інституту педагогіки АПН України; доктор педагогічних наук).
Основоположні засади історико-педагогічних досліджень: теорія і методологія / Л.
Березівська
> // Шлях освіти : науково-методичний журнал . - 2010. -
№ 1
. - С. 37-42. - Библиогр. в конце ст. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
ББК
74.03
Рубрики:
Історія освіти і педагогічної думки
История образования и педагогической мысли
Україна
Кл.слова (ненормовані):
історико-педагогічна наука
--
теоретико-методологічний інструментарій
--
реформування шкільної освіти
--
методи дослідження
--
історія реформування освіти
--
историко-педагогическая наука
--
теоретико-методологический инструментарий
--
реформирование школьного образования
--
методы исследований
--
история реформирования образования
Анотація:
Про методологію вивчення історії реформування освітньої галузі.
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)
Знайти схожі
>
3.
Березівська
,
Лариса
(доктор педагогічних наук; старшмй науковий співробітник; доцент; головний науковий співробітник лабораторії історії педагогіки Інституту педагогіки НАПН України).
Диференціація навчання як форма індивідуального підходу до дитини у працях українських педагогів (1917 - 1920 роки) / Л.
Березівська
> // Рідна школа : щомісячний науково-педагогічний журнал. - 2011. -
№ 8/9
. - С. 75-. - Библиогр. в конце ст. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
37.015
ББК
74.03
Рубрики:
Освіта. Педагогіка
Історія освіти, 1917-1920-ті рр.
Образование. Педагогика
История образования, 1917-1920-е гг.
Україна
Украина
Кл.слова (ненормовані):
шкільна освіта
--
школьное образование
--
диференціація навчання
--
дифференцированное обучение
--
індивідуальний підхід
--
индивидуальный подход
--
українська педагогічна думка
--
украинская педагогическая мысль
Анотація:
Розкриваються ідеї українських педагогів 1917 - 1920 років щодо диференціації навчання як форми індивідуального підходу до дитини. Доведено, що що в цей період вони інтенсивно працювалинад розробленням нової гуманістичної моделі шкільної освіти, відповідно до якої в центрі навчального процесу мала перебувати особистість дитини з її здібностями, нахилами та інтересами.
Дод.точки доступу:
Чепіга, Я. Ф. (педагог ; 1875-1938) \о нем\; Музиченко (педагог) \о нем\; Черкасенко, Спиридон (провідний педагог) \о нем\; Михалевич, В. (педагог) \о нем\; Сазонов, Т. (художник-педагог) \о нем\
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)
Знайти схожі
>
4.
Березівська
,
Лариса
(доктор педагогічних наук; професор; головний співробітник лабораторії історії педагогіки).
Тенденції розвитку державної політики щодо диференціації організації та змісту шкільної освіти в Україні : кінець ХІХ ст.-1932 / Л.
Березівська
> // Рідна школа : щомісячний науково-педагогічний журнал. - 2013. -
№ 1/2
. - С. 66-71. - Библиогр. в конце ст. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕКІ
УДК
^a37.015
ББК
74.03
Рубрики:
Освіта. Педагогіка
Історія освіти, 19 ст. кін. - 1932 р.
Образование. Педагогика
История образования, 19 ст. кон. - 1932 г.
Кл.слова (ненормовані):
шкільна політика
--
школьная политика
--
диференціація організації шкільної політики
--
дифференциация организации школьной политики
--
шкільна політика царату
--
школьная политика царата
--
державна політика українських урядів
--
государственная политика украинских правительств
--
державна політика радянського уряду
--
государственная политика советского правительства
--
державна освітня політика
--
государственная образовательная политика
--
формы дифференциального обучения
--
форми диференціального навчання
--
критерии дифференциального обучения
--
критерії диференціального навчання
--
нормативно-правове регулювання
Анотація:
Розкрито основні тенденції розвитку державної політики щодо диференціації організації та змісту шкільної освіти в Україні наприкінці ХІХ ст.-до 1932 р., зокрема на основі аналізу нормативно-правових документів виявлено форми та критерії диференціації навчання.
Утримувачі документа:
КЗК ДОУНБ
Знайти схожі
>
5.
Березівська
,
Лариса
(доктор педагогічних наук; професор Інституту педагогіки НАПН України).
Життєвий шлях і науково-педагогічна діяльність Олександра Мазуркевича / Л.
Березівська
> // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2013. -
№ 10
. - С. 2-4. - Література : С.4 : 4 назви. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
821.161.2
ББК
83.3(4Укр)
Рубрики:
Літературознавство
Литературоведение
Кл.слова (ненормовані):
жизненный путь ученых
--
життєвий шлях науковців
--
методика викладання української літератури
--
методика преподавания украинской литературы
--
науковці-методисти
--
научный путь ученых
--
персоналии филологов
--
персоналії філологів
--
украинская литература
--
українська література
--
ученые-методисты
Анотація:
Окреслено життєвий і науковий шлях, а також науково-педагогічну діяльність філолога-методиста Олександра Мазуркевича (1913-1995).
Утримувачі документа:
НБ ДНУ
Дод.точки доступу:
Мазуркевич, Олександр (філолог-методист ; 1913-1995) \о нем\
Знайти схожі
>
6.
Березівська
,
Лариса
(доктор педагогічних наук; професор; головний співробітник лабораторії історії педагогіки).
Державна політика щодо диференціації організації та змісту шкільної освіти в Українській Радянській Соціалістичній Республіці у період "відлиги" (друг половина 50-х років - 1964 р.) / Л.
Березівська
> // Рідна школа : щомісячний науково-педагогічний журнал. - 2014. -
№ 1/2
. - С. 54-60 : фот. - Бібліогр. в кінці ст. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
37.015
ББК
74.03
Рубрики:
Освіта. Педагогіка
Історія педагогіки, 1950-1960-і рр.
Образование. Педагогика
История педагогики, 1950-1960-е гг.
УССР
УРСР
Україна
Украина
Кл.слова (ненормовані):
шкільна політика
--
школьная политика
--
державна політика
--
государственная политика
--
державна освітня політика
--
государственная образовательная политика
--
зміст шкільної освіти
--
содержание школьного образования
--
система освіти
--
система образования
--
шкільна освіта
--
школьное образование
--
диференціація навчання
--
дифференциация обучения
--
виробниче навчання
--
производственное обучение
--
хрущовська шкільна політика
--
хрущевская школьная политика
--
професійно орієнтована диференціація
--
профессионально ориентированная дифференциация
--
аналіз законодавства
--
анализ законодательства
--
учнівські виробничі бригади
--
ученические производственные бригады
--
зовнішня диференціація
--
внешняя дифференциация
--
внутрішня диференціація
--
внутренняя дифференциация
Анотація:
Розкрито особливості державної освітньої політики радянського уряду щодо диференціації організації та змісту шкільної освіти другої половини 50-х років - 1964 рік. Особливу увагу сконцентровано на причиних актуалізації диференційованого підходу в період "хрущовської" шкільної реформи. На основі аналізу Закону про зміцнення зв'язку школи з життям та про дальший розвиток системи народної освіти в Українській Радянській Соціалістичній Республіці (1959 р.) показано, що в Україні функціонувала державна, централізована, відночас диференційована, передусім за професіонально орієнтованим, територіально-економічним, соціальним, віковим, частково національним і гендерним та іншими критеріями, система шкільної освіти.
Утримувачі документа:
КЗК ДОУНБ
Дод.точки доступу:
Закон про зміцнення зв'язку школи з життям та про дальший розвиток системи народної освіти в Українській Радянській Соціалістичній Республіці \о произв.\
Знайти схожі
>
7.
Березівська
,
Лариса
(доктор педагогічних наук; професор; директор; Державна науково-педагогічна бібліотека імені В. О. Сухомлинського).
Ідея національно-патріотичного виховання школярів у добу Української революції за матеріалами журналу "Вільна українська школа" (1917-1920) / Л.
Березівська
> // Рідна школа. - 2016. -
№ 1
. - С. 57-62. - Бібліогр. в кінці ст. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
371.4
ББК
74.200
Рубрики:
Освіта. Педагогіка
Образование. Педагогика
Теорія і методика виховання
Теория и методика воспитания
Кл.слова (ненормовані):
національне-виховання
--
национальное воспитание
--
національно-патріотичне виховання
--
национально-патриотическое воспитание
--
школярі
--
школьники
--
засоби національного виховання
--
средства национального воспитания
--
українські школи
--
украинские школы
--
педагогічні ідеї
--
педагогические идеи
--
Українська революція
--
Украинская революция
--
периодические издания
--
періодичні видання
--
журналы
--
журнали
Анотація:
Розкрито ідеї українських педагогів, освітян щодо національно-патріотичного виховання школярів на сторінках журналу "Вільна українська школа" (1917-1920) задля їх осмислення в сучасному освітньому і виховному просторі. Аналіз матеріалів журналу засвідчив, що на основі опанування зарубіжного досвіду, критичного переосмислення успадкованої денаціоналізованої системи виховання в умовах відсутності української школи в Російській імперії українські педагоги розмірковували над суттю понять "національне виховання", "національно-патріотичне виховання". Особливу увагу сконцентровано на ідеях щодо ролі та значення національно-патріотичного виховання для розвитку української дитини зокрема й української нації загалом. Виявлено, що педагоги з власного досвіду, спираючись на ідеї вітчизняних і зарубіжних дослідників, називали дієві засоби національного виховання: українська школа, українська мова навчання, зміст освіти, запровадження предметів українознавства (українська мова і література, історія і географія України); позанавчальна робота і позашкільна освіта. Аргументовано, що зі сторінок часопису постає стратегічна мета національного виховання - виховання у дітей і молоді поваги і любові до Батьківщини, українського народу задля утвердження України як авторитетної держави у світі; становлення громадянина-патріота.
Перейти к внешнему ресурсу:
\\tower-2008\textlok\Адвокат\Рідна школа_2016_1\11.pdf
Дод.точки доступу:
Вільна українська школа, журнал \о произв.\
Знайти схожі
>
8.
Березівська
,
Лариса
(доктор педагогічних наук; професор; директор; Державна науково-педагогічна бібліотека України імені В. О. Сухомлинського).
Василь Сухомлинський про джерела формування в школярів патріотичних почуттів / Л.
Березівська
> // Рідна школа : щомісячний науково-педагогічний журнал. - 2016. -
№ 7
. - С. 3-7. - Библиогр. в конце ст. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕКІ
УДК
37.015
ББК
74.03
Рубрики:
Освіта. Педагогіка
Історія освіти
Образование. Педагогика
История образования
Кл.слова (ненормовані):
патріотичне виховання школярів
--
патриотическое воспитание школьников
--
джерела патріотичного виховання
--
источники патриотического воспитания
--
українські педагогі
--
украинские педагоги
--
педагогічна спадщина
--
педагогическое наследие
--
патріотизм
--
патриотизм
--
патріотичні почуття
--
патриотичнские чувства
--
виховні заходи
--
воспитательные меры
Анотація:
На основі аналізу педагогічних праць В. О. Сухомлинського розкрито його ідеї стосовно джерел формування патріотичних почуттів у школярів. Аналіз праць засвідчив, що незмінними джерелами патріотичного виховання є батьківський дім, сім'я, праця батьків, родичів, рідна природа, зміст освіти, мова, література, історія рідного краю й Батьківщини, народні традиції, пісня, книжка, казка тощо. Аргументовано, що виховання патріотичних почуттів має бути серцевиною освітнього процесу задля формування в школярів високої патріотичної свідомості, почуття вірності й любові до Батьківщини, готовності служити їй, стати на її захист, визнання пріоритету суспільних і державних інтересів над особистими. Міркування видатного українського педагога В. О. Сухомлинського, який творив в умовах радянської ідеологеми, не втратили актуальності й нині в незалежній Україні, а саме: питання патріотизму має узгоджуватися з генотипом української дитини, з її навколишнім середовищем; велику роль у формуванні патріотизму повинна відігравати школа як осередок культури й духовності в тісній взаємодії із сім'єю; формування патріотизму має стати стратегічним завданням держави.
Дод.точки доступу:
Сухомлинський, Василь Олександрович (видатний педагог ; 1918-1970) \о нем\
Знайти схожі
>
9.
Рубан, Алла
(науковий співробітник).
Бібліотекознавчі читання пам’яті Павли Іванівни Рогової [Текст] / А. Рубан, І. Хемчян> // Бібліотечний вісник : науково-теоретичний та практичний журнал. - 2018. -
№ 1
. - С. 47-48. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
02(091)
ББК
78.33
Рубрики:
Бібліотечна справа
Библиотечное дело
История библиотечного дела
Історія бібліотечної справи
Україна
Украина
Кл.слова (ненормовані):
бібліотекознавчі читання
--
библиотековедческие чтения
--
українські бібліотекознавці
--
украинские библиотековеды
--
украинские библиографы
--
українські бібліографи
Анотація:
Представлено інформацію про виступи на бібліотекознавчих читаннях, присвячених вшануванню пам’яті кандидата істричних наук, заслуженого працівника культури України, доцента Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова, директора-організатора найбільшої педагогічної бібліотеки країни Павли Іванівни Рогової (1947–2014) з нагоди 70-річчя від дня її народження.
Дод.точки доступу:
Хемчян, Ірина (завідуючий відділу); Рогова, Павла Іванівна (директор Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В. О. Сухомлинського; кандидат історичних наук ; 1947–2014) \о ней\;
Березівська
,
Лариса
Дмитрівна (член-кореспондент НАПН України; директор Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В. О. Сухомлинського) \о ней\; Савченко, О. Я. (доктор педагогічних наук; професор; академік НАПН України) \о ней\; Добко, Т. В. (доктор наук із соціальних комунікацій; керівник Центру науково-бібліографічної інформації НБУВ; старший науковий співробітник, завідувач відділу) \о ней\; Букшина, Т. В. (головний бібліотекар відділу наукової реферативної та аналітичної інформації у сфері освіти) \о ней\; Матвійчук, О. Є. (кандидат педагогічних наук, доцент кафедри методики суспільно-гуманітарної освіти і виховання ІППО Київського університету імені Б. Грінченка) \о нем\; Штома, Л. Н. (завідувач спеціальної наукової бібліотеки Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України) \о ней\; Мацібора, Н. Г. (науковий співробітник ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського) \о ней\; Хемчян, І. І. (завідуючий відділу ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського) \о ней\
Знайти схожі
повний формат
короткий формат
всі знайдені
відмічені
окрім відмічених
Стандартний
Розширений
Професійний
За словником
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)