Головна
Авторизація
Прізвище
№ читательского билета
 

Бази даних


Статті, доповіді, тези- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>A=Березівська, Лариса@<.>
Загальна кількість знайдених документів : 9
Показані документи с 1 за 9
1.


    Березівська, Лариса (доктор педагогічних наук; старший науковий співробітник; доцент; провідний науковий співробітник лабораторії історії педагогіки інституту педагогіки АПН України).
    Наслідки та досвід реформування шкільної освіти в Україні у ХХ ст. / Л. Березівська // Рідна школа : щомісячний науково-педагогічний журнал. - 2010. - № 1/2. - С. 45-49. - Библиогр. в конце ст. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 74.2
Рубрики: Загальноосвітня школа, 20 ст.
   Общеобразовательная школа

   Україна
Кл.слова (ненормовані):
реформування шкільної освіти -- шкільна освіта -- історія освіти -- управління системою освіти -- модель реформування шкільної освіти -- досвід реформування шкільної освіти -- етапи реформування шкільної освіти -- реформирование школьного образования -- школьное образование -- история образования -- управление системой образования -- модель реформирования школьного образования -- опыт реформирования школьного образования -- этапы реформирования школьного образования
Анотація: Розглянуто результати (зміни в структурі, змісті шкільної освіти, організації навчально-виховного процесу, методах навчання, системі управління) та узагальнено досвід реформування шкільної освіти в Україні у ХХ ст.

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)

Знайти схожі

2.


    Березівська, Лариса (головний науковий співробітник інституту педагогіки АПН України; доктор педагогічних наук).
    Основоположні засади історико-педагогічних досліджень: теорія і методологія / Л. Березівська // Шлях освіти : науково-методичний журнал . - 2010. - № 1. - С. 37-42. - Библиогр. в конце ст. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
ББК 74.03
Рубрики: Історія освіти і педагогічної думки
   История образования и педагогической мысли

   Україна
Кл.слова (ненормовані):
історико-педагогічна наука -- теоретико-методологічний інструментарій -- реформування шкільної освіти -- методи дослідження -- історія реформування освіти -- историко-педагогическая наука -- теоретико-методологический инструментарий -- реформирование школьного образования -- методы исследований -- история реформирования образования
Анотація: Про методологію вивчення історії реформування освітньої галузі.

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)

Знайти схожі

3.


    Березівська, Лариса (доктор педагогічних наук; старшмй науковий співробітник; доцент; головний науковий співробітник лабораторії історії педагогіки Інституту педагогіки НАПН України).
    Диференціація навчання як форма індивідуального підходу до дитини у працях українських педагогів (1917 - 1920 роки) / Л. Березівська // Рідна школа : щомісячний науково-педагогічний журнал. - 2011. - № 8/9. - С. 75-. - Библиогр. в конце ст. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 74.03
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Історія освіти, 1917-1920-ті рр.

   Образование. Педагогика

   История образования, 1917-1920-е гг.

   Україна
    Украина

Кл.слова (ненормовані):
шкільна освіта -- школьное образование -- диференціація навчання -- дифференцированное обучение -- індивідуальний підхід -- индивидуальный подход -- українська педагогічна думка -- украинская педагогическая мысль
Анотація: Розкриваються ідеї українських педагогів 1917 - 1920 років щодо диференціації навчання як форми індивідуального підходу до дитини. Доведено, що що в цей період вони інтенсивно працювалинад розробленням нової гуманістичної моделі шкільної освіти, відповідно до якої в центрі навчального процесу мала перебувати особистість дитини з її здібностями, нахилами та інтересами.


Дод.точки доступу:
Чепіга, Я. Ф. (педагог ; 1875-1938) \о нем\; Музиченко (педагог) \о нем\; Черкасенко, Спиридон (провідний педагог) \о нем\; Михалевич, В. (педагог) \о нем\; Сазонов, Т. (художник-педагог) \о нем\
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)

Знайти схожі

4.


    Березівська, Лариса (доктор педагогічних наук; професор; головний співробітник лабораторії історії педагогіки).
    Тенденції розвитку державної політики щодо диференціації організації та змісту шкільної освіти в Україні : кінець ХІХ ст.-1932 / Л. Березівська // Рідна школа : щомісячний науково-педагогічний журнал. - 2013. - № 1/2. - С. 66-71. - Библиогр. в конце ст. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕКІ
УДК
ББК 74.03
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Історія освіти, 19 ст. кін. - 1932 р.

   Образование. Педагогика

   История образования, 19 ст. кон. - 1932 г.

Кл.слова (ненормовані):
шкільна політика -- школьная политика -- диференціація організації шкільної політики -- дифференциация организации школьной политики -- шкільна політика царату -- школьная политика царата -- державна політика українських урядів -- государственная политика украинских правительств -- державна політика радянського уряду -- государственная политика советского правительства -- державна освітня політика -- государственная образовательная политика -- формы дифференциального обучения -- форми диференціального навчання -- критерии дифференциального обучения -- критерії диференціального навчання -- нормативно-правове регулювання
Анотація: Розкрито основні тенденції розвитку державної політики щодо диференціації організації та змісту шкільної освіти в Україні наприкінці ХІХ ст.-до 1932 р., зокрема на основі аналізу нормативно-правових документів виявлено форми та критерії диференціації навчання.

Утримувачі документа:
КЗК ДОУНБ

Знайти схожі

5.


    Березівська, Лариса (доктор педагогічних наук; професор Інституту педагогіки НАПН України).
    Життєвий шлях і науково-педагогічна діяльність Олександра Мазуркевича / Л. Березівська // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2013. - № 10. - С. 2-4. - Література : С.4 : 4 назви. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 83.3(4Укр)
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
жизненный путь ученых -- життєвий шлях науковців -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- науковці-методисти -- научный путь ученых -- персоналии филологов -- персоналії філологів -- украинская литература -- українська література -- ученые-методисты
Анотація: Окреслено життєвий і науковий шлях, а також науково-педагогічну діяльність філолога-методиста Олександра Мазуркевича (1913-1995).

Утримувачі документа:
НБ ДНУ

Дод.точки доступу:
Мазуркевич, Олександр (філолог-методист ; 1913-1995) \о нем\

Знайти схожі

6.


    Березівська, Лариса (доктор педагогічних наук; професор; головний співробітник лабораторії історії педагогіки).
    Державна політика щодо диференціації організації та змісту шкільної освіти в Українській Радянській Соціалістичній Республіці у період "відлиги" (друг половина 50-х років - 1964 р.) / Л. Березівська // Рідна школа : щомісячний науково-педагогічний журнал. - 2014. - № 1/2. - С. 54-60 : фот. - Бібліогр. в кінці ст. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 74.03
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Історія педагогіки, 1950-1960-і рр.

   Образование. Педагогика

   История педагогики, 1950-1960-е гг.

   УССР
    УРСР

    Україна

    Украина

Кл.слова (ненормовані):
шкільна політика -- школьная политика -- державна політика -- государственная политика -- державна освітня політика -- государственная образовательная политика -- зміст шкільної освіти -- содержание школьного образования -- система освіти -- система образования -- шкільна освіта -- школьное образование -- диференціація навчання -- дифференциация обучения -- виробниче навчання -- производственное обучение -- хрущовська шкільна політика -- хрущевская школьная политика -- професійно орієнтована диференціація -- профессионально ориентированная дифференциация -- аналіз законодавства -- анализ законодательства -- учнівські виробничі бригади -- ученические производственные бригады -- зовнішня диференціація -- внешняя дифференциация -- внутрішня диференціація -- внутренняя дифференциация
Анотація: Розкрито особливості державної освітньої політики радянського уряду щодо диференціації організації та змісту шкільної освіти другої половини 50-х років - 1964 рік. Особливу увагу сконцентровано на причиних актуалізації диференційованого підходу в період "хрущовської" шкільної реформи. На основі аналізу Закону про зміцнення зв'язку школи з життям та про дальший розвиток системи народної освіти в Українській Радянській Соціалістичній Республіці (1959 р.) показано, що в Україні функціонувала державна, централізована, відночас диференційована, передусім за професіонально орієнтованим, територіально-економічним, соціальним, віковим, частково національним і гендерним та іншими критеріями, система шкільної освіти.


Утримувачі документа:
КЗК ДОУНБ

Дод.точки доступу:
Закон про зміцнення зв'язку школи з життям та про дальший розвиток системи народної освіти в Українській Радянській Соціалістичній Республіці \о произв.\

Знайти схожі

7.


    Березівська, Лариса (доктор педагогічних наук; професор; директор; Державна науково-педагогічна бібліотека імені В. О. Сухомлинського).
    Ідея національно-патріотичного виховання школярів у добу Української революції за матеріалами журналу "Вільна українська школа" (1917-1920) / Л. Березівська // Рідна школа. - 2016. - № 1. - С. 57-62. - Бібліогр. в кінці ст. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 74.200
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Образование. Педагогика

   Теорія і методика виховання

   Теория и методика воспитания

Кл.слова (ненормовані):
національне-виховання -- национальное воспитание -- національно-патріотичне виховання -- национально-патриотическое воспитание -- школярі -- школьники -- засоби національного виховання -- средства национального воспитания -- українські школи -- украинские школы -- педагогічні ідеї -- педагогические идеи -- Українська революція -- Украинская революция -- периодические издания -- періодичні видання -- журналы -- журнали
Анотація: Розкрито ідеї українських педагогів, освітян щодо національно-патріотичного виховання школярів на сторінках журналу "Вільна українська школа" (1917-1920) задля їх осмислення в сучасному освітньому і виховному просторі. Аналіз матеріалів журналу засвідчив, що на основі опанування зарубіжного досвіду, критичного переосмислення успадкованої денаціоналізованої системи виховання в умовах відсутності української школи в Російській імперії українські педагоги розмірковували над суттю понять "національне виховання", "національно-патріотичне виховання". Особливу увагу сконцентровано на ідеях щодо ролі та значення національно-патріотичного виховання для розвитку української дитини зокрема й української нації загалом. Виявлено, що педагоги з власного досвіду, спираючись на ідеї вітчизняних і зарубіжних дослідників, називали дієві засоби національного виховання: українська школа, українська мова навчання, зміст освіти, запровадження предметів українознавства (українська мова і література, історія і географія України); позанавчальна робота і позашкільна освіта. Аргументовано, що зі сторінок часопису постає стратегічна мета національного виховання - виховання у дітей і молоді поваги і любові до Батьківщини, українського народу задля утвердження України як авторитетної держави у світі; становлення громадянина-патріота.

Перейти к внешнему ресурсу: \\tower-2008\textlok\Адвокат\Рідна школа_2016_1\11.pdf

Дод.точки доступу:
Вільна українська школа, журнал \о произв.\

Знайти схожі

8.


    Березівська, Лариса (доктор педагогічних наук; професор; директор; Державна науково-педагогічна бібліотека України імені В. О. Сухомлинського).
    Василь Сухомлинський про джерела формування в школярів патріотичних почуттів / Л. Березівська // Рідна школа : щомісячний науково-педагогічний журнал. - 2016. - № 7. - С. 3-7. - Библиогр. в конце ст. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕКІ
УДК
ББК 74.03
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Історія освіти

   Образование. Педагогика

   История образования

Кл.слова (ненормовані):
патріотичне виховання школярів -- патриотическое воспитание школьников -- джерела патріотичного виховання -- источники патриотического воспитания -- українські педагогі -- украинские педагоги -- педагогічна спадщина -- педагогическое наследие -- патріотизм -- патриотизм -- патріотичні почуття -- патриотичнские чувства -- виховні заходи -- воспитательные меры
Анотація: На основі аналізу педагогічних праць В. О. Сухомлинського розкрито його ідеї стосовно джерел формування патріотичних почуттів у школярів. Аналіз праць засвідчив, що незмінними джерелами патріотичного виховання є батьківський дім, сім'я, праця батьків, родичів, рідна природа, зміст освіти, мова, література, історія рідного краю й Батьківщини, народні традиції, пісня, книжка, казка тощо. Аргументовано, що виховання патріотичних почуттів має бути серцевиною освітнього процесу задля формування в школярів високої патріотичної свідомості, почуття вірності й любові до Батьківщини, готовності служити їй, стати на її захист, визнання пріоритету суспільних і державних інтересів над особистими. Міркування видатного українського педагога В. О. Сухомлинського, який творив в умовах радянської ідеологеми, не втратили актуальності й нині в незалежній Україні, а саме: питання патріотизму має узгоджуватися з генотипом української дитини, з її навколишнім середовищем; велику роль у формуванні патріотизму повинна відігравати школа як осередок культури й духовності в тісній взаємодії із сім'єю; формування патріотизму має стати стратегічним завданням держави.


Дод.точки доступу:
Сухомлинський, Василь Олександрович (видатний педагог ; 1918-1970) \о нем\

Знайти схожі

9.


    Рубан, Алла (науковий співробітник).
    Бібліотекознавчі читання пам’яті Павли Іванівни Рогової [Текст] / А. Рубан, І. Хемчян // Бібліотечний вісник : науково-теоретичний та практичний журнал. - 2018. - № 1. - С. 47-48. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 78.33
Рубрики: Бібліотечна справа
   Библиотечное дело

   История библиотечного дела

   Історія бібліотечної справи

   Україна
    Украина

Кл.слова (ненормовані):
бібліотекознавчі читання -- библиотековедческие чтения -- українські бібліотекознавці -- украинские библиотековеды -- украинские библиографы -- українські бібліографи
Анотація: Представлено інформацію про виступи на бібліотекознавчих читаннях, присвячених вшануванню пам’яті кандидата істричних наук, заслуженого працівника культури України, доцента Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова, директора-організатора найбільшої педагогічної бібліотеки країни Павли Іванівни Рогової (1947–2014) з нагоди 70-річчя від дня її народження.



Дод.точки доступу:
Хемчян, Ірина (завідуючий відділу); Рогова, Павла Іванівна (директор Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В. О. Сухомлинського; кандидат історичних наук ; 1947–2014) \о ней\; Березівська, Лариса Дмитрівна (член-кореспондент НАПН України; директор Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В. О. Сухомлинського) \о ней\; Савченко, О. Я. (доктор педагогічних наук; професор; академік НАПН України) \о ней\; Добко, Т. В. (доктор наук із соціальних комунікацій; керівник Центру науково-бібліографічної інформації НБУВ; старший науковий співробітник, завідувач відділу) \о ней\; Букшина, Т. В. (головний бібліотекар відділу наукової реферативної та аналітичної інформації у сфері освіти) \о ней\; Матвійчук, О. Є. (кандидат педагогічних наук, доцент кафедри методики суспільно-гуманітарної освіти і виховання ІППО Київського університету імені Б. Грінченка) \о нем\; Штома, Л. Н. (завідувач спеціальної наукової бібліотеки Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України) \о ней\; Мацібора, Н. Г. (науковий співробітник ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського) \о ней\; Хемчян, І. І. (завідуючий відділу ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського) \о ней\

Знайти схожі

 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)