Головна
Авторизація
Прізвище
№ читательского билета
Наукова бібліотека Українського державного університету науки і технологій
Бази даних
Статті, доповіді, тези- результати пошуку
Вид пошуку
Каталог книг
Каталог книг НМетАУ (до 2022 року)
Періодичні видання (друковані)
Статті, доповіді, тези
Рідкісні та цінні видання
Охоронні документи
Мережеві ресурси
Зона пошуку
Ключевые слова
Автор
Назва
Рік видання
Знайдено у інших БД:
Мережеві ресурси (1)
Формат представлення знайдених документів:
повний
інформаційний
короткий
Відсортувати знайдені документи за:
автором
назвою
роком видання
типом документа
Пошуковий запит:
<.>K=возрастная психология<.>
Загальна кількість знайдених документів
:
13
Показані документи
с 1 за 13
1.
Форма документа
: Стаття із журналу
Шифр видання
:
Автор(и)
: Турба О. О. (аспірантка кафедри соціології та соціальної роботи Класичного приватного університету)
Назва
: Міжперсональна взаємодія у групах молоді, яка навчається (Частина 1)
Місце публікування
: Грані: Науково-теоретичний і громадсько-політичний альманах. - Д.: Дніпропетровський нац. ун-т, Центр соц.-політ.досліджень, 2010. - № 4. - С. 91-96
Примітки
: Бібліографія : С.96 : 11 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
: 316.34/35
ББК
: 60.54
Предметні рубрики:
Соціологія
Социология
Анотація:
Розглядаються принципи аналізу міжособистісної взаємодії в суспільних спільнотах студентів та старших школярів. Розглянуто позитивні та негативні моменти в даній взаємодії в умовах старої командно-адміністративної системи та в умовах глобалізації. Особлива увага приділяється домінуванню середовища, що викликало розвиток у молоді символічно-образних модифікацій поведінки. Аналізуються різноманітні підходи до міжособистісної взаємодії (зокрема: три варіанти поведінки Е. Шпренгера, біогенетичний підхід А. Гезелла, фази становлення особистості Ериксона та ін.).
Знайти схожі
2.
Форма документа
: Стаття із журналу
Шифр видання
:
Автор(и)
: Поліщук В. М.
Назва
: Вікові кризи у віковому розвитку
Місце публікування
: Педагогіка і психологія. - К.: АПН України, 2011. - № 3. - С. 51-60
Примітки
: Бібліографія : С.59-60 : 9 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
: 159.923
ББК
: 88.37
Предметні рубрики:
Психологія
Психология
Анотація:
Об'єктивна присутність вікових криз у віковому розвитку - це показники стадійності й циклічності останнього, умова практичної реалізації диференційованого підходу в навчанні й вихованні. Вікові кризи треба відрізняти від стабільних періодів та розрізняти між собою нормативні - це відображення в розвитку особистості об'єктивних законів природи - фазовості, циклічності, до якої вона належить: ненормативні - ці спричинені винятково некомпетентними соціальними впливами. З'ясування симптомокомплексу вікових криз - одне з пріоритетних завдань у визначенні його місця в системі вікового розвитку.
Знайти схожі
3.
Форма документа
: Стаття із журналу
Шифр видання
:
Автор(и)
: Лєпіхова Л. А.
Назва
: Соціально-психічні відмінності провідних особистісних властивостей у життєвому самоздійсненні старшокласників
Місце публікування
: Педагогіка і психологія. - К.: АПН України, 2011. - № 4. - С. 85-97
Примітки
: Література : С.96-97 : 12 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
: 159.9
ББК
: 88.8
Предметні рубрики:
Психологія
Психология
Анотація:
Представлено результати теоретичного та емпіричного дослідження провідних особистісних властивостей, що впливають на перспективне самоздійснення. Експериментально встановлено взаємозв'язки особистісних властивостей з показниками постановки життєвих за вдань та соціально-психологічною адаптивністю старшокласників.
Знайти схожі
4.
Форма документа
: Стаття із журналу
Шифр видання
: 1
Автор(и)
: Тарабасова Л. Г. (старший викладач Дніпропетровського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти)
Назва
: Теоретико-методологічне дослідження потенціалу розвитку дитини раннього віку
Місце публікування
: Грані: науково-теоретичний і громадсько-політичний альманах. - Д.: Дніпропетровський нац. ун-т, Центр соц.-політ.досліджень, 2013. - № 3. - С. 33-36 (Шифр Г2/2013/3)
Примітки
: Література : С.36 : 10 назв
УДК
: 1
ББК
: 87.5
Предметні рубрики:
Філософія
Философия
Анотація:
Досліджуються теоретико-методологічні засади розвитку дитини в ранньому віці, її потенційні можливості. Ранній вік визначається в онтології людини як найбільш значущий етап становлення основних нервово-психічних функцій. Це найвідповідальніший період у житті дитини, коли закладається фундамент майбутньої особистості, формуються основи фізичного та психічного здоров'я.
Знайти схожі
5.
Форма документа
: Стаття із журналу
Шифр видання
: 159.923.2
Автор(и)
: Лісовецька І. М. (методист Чернігівського обласного центру практичної психології і соціальної роботи)
Назва
: Програма тренінгу "Шлях до себе" (формування позитивної "я-концепції" підлітків інтернатних закладів)
Місце публікування
: Практична психологія та соціальна робота: науково-практичний та освітньо-методичний журнал/ головний редактор О. В. Губенко. - К., 2013. - № 5. - С. 33-38. - (До картотеки практичного психолога та соціального працівника)
Примітки
: Бібліогр.: с. 37-38. - Закінчення. Початок в № 4В ОБЛ. БІБЛІОТЕКІ
ДРНТІ
: 15
УДК
: 159.923.2
Предметні рубрики:
Практическая психология
Практична психологія
Анотація:
Тренінгова програма, яка прошла апробацію. Учасники експериментальної групи - учні 8-класів м. Чернігова. Результати впровадження програми показали, що в учнів відбулися позитивні зміни в самооцінці.
Знайти схожі
6.
Форма документа
: Стаття із журналу
Шифр видання
:
Автор(и)
: Максименко С. Д.
Назва
: Психічні механізми самореалізації особистості в медіапросторі
Місце публікування
: Педагогіка і психологія: Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - К.: АПН України, 2013. - № 2. - С. 14-17
Примітки
: В ОБЛ. БІБЛІОТЕКІ
УДК
: 159.923
ББК
: 88.37
Предметні рубрики:
Психологія
Психология
Анотація:
Розкрито психічні механізми самореалізації особистості в медіапросторі з урахуванням віку дитини. Підкреслено, що в основі розвитку особистості лежить дія нужди як генетично вихідної одиниці людського розвитку та існування. Як інформаційно-енергетичний потік нужда специфічно сполучає біологічні й соціальні детермінанти людського існування, серед них і нові можливості, зумовлені розвитком комунікативних засобів. Викладено суть застережень та больових точок, які треба враховувати медіаосвіті, внутрішню мотивацію у віртуальному світі та перелік он-лайн ризиків.
Знайти схожі
7.
Форма документа
: Стаття із журналу
Шифр видання
:
Автор(и)
: Зязюн, Іван (доктор філософських наук; академік НАПН України; директор Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України)
Назва
: Історичні витоки психологічної педагогіки
Місце публікування
: Рідна школа: щомісячний науково-педагогічний журнал/ Орган Міністерства освіти і науки України. - К: ПП "Видавництво "Рідна школа", 2013. - № 11. - С. 3-12
Примітки
: Библиогр. в конце ст. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕКІ
УДК
: 371
ББК
: 74.04
Предметні рубрики:
Освіта. Педагогіка
Організація освіти
Образование. Педагогика
Организация образования
Анотація:
Наголошується, що об'єктом науково-практичного осмислення психологічної педагогіки є психолого-педагогічна взаємодія двох домінантних суб'єктів педагогічної дії в освітній системі - учителя й учня. Ця наукова галузь виникла разом із педагогічною психологією й розвивалася в її змістово-практичній парадигмі. Як самостійну науку її передбачив І. Песталоцці. Без психопедагогіки, знання її законів, правил, тенденцій розвитку та специфічної дидактики неможливо досягти високих стандартів якості учня-виховання в сучасних освітніх закладах усіх рівнів.
Знайти схожі
8.
Форма документа
: Стаття із журналу
Шифр видання
: 159.922
Автор(и)
: Литовченко О. В. (кандидат педагогічних наук; старший науковий співробітник лабораторії діяльності позашкільних закладів Інституту проблем виховання НАПН України)
Назва
: Програма соціально-психологічного тренінгу «соціальне становлення особистості»
Місце публікування
: Практична психологія та соціальна робота: науково-практичний та освітньо-методичний журнал/ головний редактор О. В. Губенко. - К., 2014. - № 2. - С. 28-34. - (До картотеки практичного психолога та соціального працівника)
Примітки
: Далі будеВ ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
ДРНТІ
: 15.31
УДК
: 159.922
Предметні рубрики:
Психология развития
Психологія розвитку
Анотація:
Представлення програми соціально-психологічного тренінгу, який має на меті створити сприятливі умови для соціального становлення старших підлітків, старшокласників, попередити відхилення в соціальному розвитку і поведінці особистості.
Перейти к внешнему ресурсу:
\\tower-2008\textlok\Адвокат\Практ_псих_соц_роб_2014_2\5.pdf
Знайти схожі
9.
Форма документа
: Стаття із журналу
Шифр видання
: 159.922.6
Автор(и)
: Поліщук В. М. (доктор психологічних наук; завідувач кафедри практичної психології Глухівського національного педагогічного університету імені О. Довженка)
Назва
: Вікові кризи: феноменологія, проблеми
Місце публікування
: Практична психологія та соціальна робота: науково-практичний та освітньо-методичний журнал/ головний редактор О. В. Губенко. - К., 2014. - № 2. - С. 1-5: табл. - (Вікова психологія)
Примітки
: Бібліогр. наприкінці ст., 5 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
ДРНТІ
: 15.31
УДК
: 159.922.6
Предметні рубрики:
Психология развития
Психологія розвитку
Анотація:
Продемонстровані результати емпіричного визначення базових симптомів вікових криз як: пізнавальні показники кризового місця особистості у віковому розвитку (на прикладі підліткового і юнацького віку), характеристики феномена «вікова норма кризового розвитку».
Перейти к внешнему ресурсу:
\\tower-2008\textlok\Адвокат\Практ_псих_соц_роб_2014_2\1.pdf
Знайти схожі
10.
Форма документа
: Стаття із журналу
Шифр видання
: 159.922
Автор(и)
: Заика Е. В. (кандидат психологических наук; профессор кафедры психологии Харьковского Национального университета имени В. Н. Каразина)
Назва
: Комплекс коррекционно-развивающих упражнений для развития у школьников внутреннего плана действий, внимания, памяти и самоконтроля
Місце публікування
: Практична психологія та соціальна робота: науково-практичний та освітньо-методичний журнал/ головний редактор О. В. Губенко. - К., 2014. - № 2. - С. 22-28. - (В картотеку практического психолога и социального работника - До картотеки практичного психолога та соціального працівника)
Примітки
: Библиогр. в конце ст., 4 названий. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
ДРНТІ
: 15.31
УДК
: 159.922
Предметні рубрики:
Психология развития
Психологія розвитку
Анотація:
Упражнения со словесными циклами для развития внутреннего плана действий (для учащихся 7-11 классов). Комплекс упражнений для развития двигательной памяти (для детей 6-9 лет).
Перейти к внешнему ресурсу:
\\tower-2008\textlok\Адвокат\Практ_псих_соц_роб_2014_2\4.pdf
Знайти схожі
11.
Форма документа
: Стаття із журналу
Шифр видання
:
Автор(и)
: Шамне А. В.
Назва
: Варіативно-типологічний підхід до розвитку у віковій психології
Місце публікування
: Педагогіка і психологія: Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - К.: АПН України, 2013. - № 4. - С. 82-89
Примітки
: Література : С. 89 : 11 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
: 159.923
ББК
: 88.37
Предметні рубрики:
Психологія
Психология
Ключові слова
(''Вільн.індекс.''): вариативно-типологический подход--варіативно-типологічний підхід--вікова психологія--
возрастная психология
--психическое развитие личности--психическое развитие ребенка--психічний розвиток особистості--психологические методики--психологические новообразования--психология личности--психологічні методики--психологічні новоутворення--психологія особистості--развитие личности--розвиток особистості--суб'єктність особистості--субъектность личности
Анотація:
Визначено, що актуальність дослідження варіативно-типологічного аспекту вікового розвитку зумовлена гострими потребами психологічної практики. Показано, що психологія досліджує або розвиток (без належного врахування індивідуальних варіацій), або індив ідуальні особливості (поза контекстом розвитку). Проаналізовано наявні й можливі підходи до цієї проблеми. Обґрунтовано напрями уточнення змісту поняття «типологія розвитку». Проаналізовано здобутки досліджень О. Венгера та Г. В. Бурменської, визначен о методологічні обмеження використання індивідуально-типових форм новоутворень віку як основи диференційної типологізації розвитку такого використання. За основу побудови типології розвитку запропоновано використати категорії: «особистість» (як прояв я кісного ставлення людини до світу, до себе та інших, мотиваційно-потребової активації, спрямованості, соціальності) та «суб'єкт» (як прояв способів реалізації активності людини у взаємодії з середовищем). Відповідно виділено два критерії: суб'єктний - типізація за психічним рівнем і типом активності (адаптивність - надситуативність, об'єкт - суб'єкт, зовнішній - внутрішній напрями детермінації, джерело самоконтролю тощо) та особистіний -типізація за психічним змістом ставлення до себе, світу, ін ших, самооцінки, спрямованості до ціннісних орієнтацій тощо).
Перейти к внешнему ресурсу:
\\tower-2008\textlok\Адвокат\Пед_псих_2013_4\11.pdf
Знайти схожі
12.
Форма документа
: Стаття із журналу
Шифр видання
:
Автор(и)
: Евтягина И. В. (Донецкий национальный технический университет; Горловка), Венжик Т. В.
Назва
: Возрастной терроризм: к постановке проблемы
Місце публікування
: Грані: Науково-теоретичний і громадсько-політичний альманах. - Д.: Дніпропетровський нац. ун-т, Центр соц.-політ.досліджень, 2014. - № 5. - С. 91-97 (Шифр Г2/2014/5)
Примітки
: Литература : С.96-97 : 8 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
: 159.923
ББК
: 88.37
Предметні рубрики:
Психологія
Психология
Анотація:
В представленной статье анализируется проблема терроризма. Существующая классификация терроризма позволяет выявить различные виды и способы воздействия на людей террористами для достижения поставленных целей. Автором предложена возрастная классификация, а именно: взрослый и подростковый терроризм. Детально рассмотрен подростковый терроризм. Анализируются возможные причины пути решения подростками возникших проблем насильственным способом. Также в статье указаны рекомендации по предотвращению подросткового терроризма, делается акцент на необходимости проведения совместных мероприятий школьного психолога, учителей, детей и их родителей.
Знайти схожі
13.
Форма документа
: Стаття із журналу
Шифр видання
:
Автор(и)
: Коваленко-Кобилянська І. Г.
Назва
: Вплив актуалізації метакогнітивних здібностей на психологічне здоров'я у старості
Місце публікування
: Педагогіка і психологія. - Київ: АПН України, 2017. - № 2. - С. 63-68
Примітки
: Література : 10 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
: 159.923
Предметні рубрики:
Психологія
Психология
Ключові слова
(''Вільн.індекс.''): вікова психологія--
возрастная психология
--геронтопсихология--геронтопсихологія--когнитивные способности--когнітивні здібності--психологическое здоровье--психология личности--психология старения--психологічне здоров'я--психологія особистості--психологія старіння--старість--старость--метакогнитивные способности--метакогнітивні здібності
Анотація:
З огляду на збільшення частки представників різного віку в соціумі на часі постає і проблема актуалізації метакогніцій та їх вплив на психологічне здоров'я в період геронтогенезу. Розглянуто специфічні детермінанти метакогнітивного розвитку в старості. Експериментально доведено, що складнощі під час розв'язання проблем у людей похилого віку з'являються не так через зниження когнітивних функцій у геронтогенезі, як у результаті неспроможності людини адекватно оцінити власні інтелектуальні ресурси та через фактичну відмову від їх застосування понад мінімальні, життєво необхідні інтелектуальні зусилля.
Перейти к внешнему ресурсу:
\\New\textlok\Педагогіка і психологія_2017_2\7.pdf
Знайти схожі
повний формат
короткий формат
всі знайдені
відмічені
окрім відмічених
Стандартний
Розширений
Професійний
За словником
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)