Головна
Авторизація
Прізвище
№ читательского билета
 

Бази даних


Статті, доповіді, тези- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
 Знайдено у інших БД:Мережеві ресурси (1)
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>K=возрастная психология<.>
Загальна кількість знайдених документів : 13
Показані документи с 1 за 13
1.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Турба О. О. (аспірантка кафедри соціології та соціальної роботи Класичного приватного університету)
Назва : Міжперсональна взаємодія у групах молоді, яка навчається (Частина 1)
Місце публікування : Грані: Науково-теоретичний і громадсько-політичний альманах. - Д.: Дніпропетровський нац. ун-т, Центр соц.-політ.досліджень, 2010. - № 4. - С. 91-96
Примітки : Бібліографія : С.96 : 11 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК : 316.34/35
ББК : 60.54
Предметні рубрики: Соціологія
Социология
Анотація: Розглядаються принципи аналізу міжособистісної взаємодії в суспільних спільнотах студентів та старших школярів. Розглянуто позитивні та негативні моменти в даній взаємодії в умовах старої командно-адміністративної системи та в умовах глобалізації. Особлива увага приділяється домінуванню середовища, що викликало розвиток у молоді символічно-образних модифікацій поведінки. Аналізуються різноманітні підходи до міжособистісної взаємодії (зокрема: три варіанти поведінки Е. Шпренгера, біогенетичний підхід А. Гезелла, фази становлення особистості Ериксона та ін.).
Знайти схожі

2.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Поліщук В. М.
Назва : Вікові кризи у віковому розвитку
Місце публікування : Педагогіка і психологія. - К.: АПН України, 2011. - № 3. - С. 51-60
Примітки : Бібліографія : С.59-60 : 9 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК : 159.923
ББК : 88.37
Предметні рубрики: Психологія
Психология
Анотація: Об'єктивна присутність вікових криз у віковому розвитку - це показники стадійності й циклічності останнього, умова практичної реалізації диференційованого підходу в навчанні й вихованні. Вікові кризи треба відрізняти від стабільних періодів та розрізняти між собою нормативні - це відображення в розвитку особистості об'єктивних законів природи - фазовості, циклічності, до якої вона належить: ненормативні - ці спричинені винятково некомпетентними соціальними впливами. З'ясування симптомокомплексу вікових криз - одне з пріоритетних завдань у визначенні його місця в системі вікового розвитку.
Знайти схожі

3.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Лєпіхова Л. А.
Назва : Соціально-психічні відмінності провідних особистісних властивостей у життєвому самоздійсненні старшокласників
Місце публікування : Педагогіка і психологія. - К.: АПН України, 2011. - № 4. - С. 85-97
Примітки : Література : С.96-97 : 12 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК : 159.9
ББК : 88.8
Предметні рубрики: Психологія
Психология
Анотація: Представлено результати теоретичного та емпіричного дослідження провідних особистісних властивостей, що впливають на перспективне самоздійснення. Експериментально встановлено взаємозв'язки особистісних властивостей з показниками постановки життєвих за вдань та соціально-психологічною адаптивністю старшокласників.
Знайти схожі

4.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання : 1
Автор(и) : Тарабасова Л. Г. (старший викладач Дніпропетровського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти)
Назва : Теоретико-методологічне дослідження потенціалу розвитку дитини раннього віку
Місце публікування : Грані: науково-теоретичний і громадсько-політичний альманах. - Д.: Дніпропетровський нац. ун-т, Центр соц.-політ.досліджень, 2013. - № 3. - С. 33-36 (Шифр Г2/2013/3)
Примітки : Література : С.36 : 10 назв
УДК : 1
ББК : 87.5
Предметні рубрики: Філософія
Философия
Анотація: Досліджуються теоретико-методологічні засади розвитку дитини в ранньому віці, її потенційні можливості. Ранній вік визначається в онтології людини як найбільш значущий етап становлення основних нервово-психічних функцій. Це найвідповідальніший період у житті дитини, коли закладається фундамент майбутньої особистості, формуються основи фізичного та психічного здоров'я.
Знайти схожі

5.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання : 159.923.2
Автор(и) : Лісовецька І. М. (методист Чернігівського обласного центру практичної психології і соціальної роботи)
Назва : Програма тренінгу "Шлях до себе" (формування позитивної "я-концепції" підлітків інтернатних закладів)
Місце публікування : Практична психологія та соціальна робота: науково-практичний та освітньо-методичний журнал/ головний редактор О. В. Губенко. - К., 2013. - № 5. - С. 33-38. - (До картотеки практичного психолога та соціального працівника)
Примітки : Бібліогр.: с. 37-38. - Закінчення. Початок в № 4В ОБЛ. БІБЛІОТЕКІ
ДРНТІ : 15
УДК : 159.923.2
Предметні рубрики: Практическая психология
Практична психологія
Анотація: Тренінгова програма, яка прошла апробацію. Учасники експериментальної групи - учні 8-класів м. Чернігова. Результати впровадження програми показали, що в учнів відбулися позитивні зміни в самооцінці.
Знайти схожі

6.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Максименко С. Д.
Назва : Психічні механізми самореалізації особистості в медіапросторі
Місце публікування : Педагогіка і психологія: Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - К.: АПН України, 2013. - № 2. - С. 14-17
Примітки : В ОБЛ. БІБЛІОТЕКІ
УДК : 159.923
ББК : 88.37
Предметні рубрики: Психологія
Психология
Анотація: Розкрито психічні механізми самореалізації особистості в медіапросторі з урахуванням віку дитини. Підкреслено, що в основі розвитку особистості лежить дія нужди як генетично вихідної одиниці людського розвитку та існування. Як інформаційно-енергетичний потік нужда специфічно сполучає біологічні й соціальні детермінанти людського існування, серед них і нові можливості, зумовлені розвитком комунікативних засобів. Викладено суть застережень та больових точок, які треба враховувати медіаосвіті, внутрішню мотивацію у віртуальному світі та перелік он-лайн ризиків.
Знайти схожі

7.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Зязюн, Іван (доктор філософських наук; академік НАПН України; директор Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України)
Назва : Історичні витоки психологічної педагогіки
Місце публікування : Рідна школа: щомісячний науково-педагогічний журнал/ Орган Міністерства освіти і науки України. - К: ПП "Видавництво "Рідна школа", 2013. - № 11. - С. 3-12
Примітки : Библиогр. в конце ст. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕКІ
УДК : 371
ББК : 74.04
Предметні рубрики: Освіта. Педагогіка
Організація освіти
Образование. Педагогика
Организация образования
Анотація: Наголошується, що об'єктом науково-практичного осмислення психологічної педагогіки є психолого-педагогічна взаємодія двох домінантних суб'єктів педагогічної дії в освітній системі - учителя й учня. Ця наукова галузь виникла разом із педагогічною психологією й розвивалася в її змістово-практичній парадигмі. Як самостійну науку її передбачив І. Песталоцці. Без психопедагогіки, знання її законів, правил, тенденцій розвитку та специфічної дидактики неможливо досягти високих стандартів якості учня-виховання в сучасних освітніх закладах усіх рівнів.
Знайти схожі

8.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання : 159.922
Автор(и) : Литовченко О. В. (кандидат педагогічних наук; старший науковий співробітник лабораторії діяльності позашкільних закладів Інституту проблем виховання НАПН України)
Назва : Програма соціально-психологічного тренінгу «соціальне становлення особистості»
Місце публікування : Практична психологія та соціальна робота: науково-практичний та освітньо-методичний журнал/ головний редактор О. В. Губенко. - К., 2014. - № 2. - С. 28-34. - (До картотеки практичного психолога та соціального працівника)
Примітки : Далі будеВ ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
ДРНТІ : 15.31
УДК : 159.922
Предметні рубрики: Психология развития
Психологія розвитку
Анотація: Представлення програми соціально-психологічного тренінгу, який має на меті створити сприятливі умови для соціального становлення старших підлітків, старшокласників, попередити відхилення в соціальному розвитку і поведінці особистості.
Перейти к внешнему ресурсу: \\tower-2008\textlok\Адвокат\Практ_псих_соц_роб_2014_2\5.pdf
Знайти схожі

9.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання : 159.922.6
Автор(и) : Поліщук В. М. (доктор психологічних наук; завідувач кафедри практичної психології Глухівського національного педагогічного університету імені О. Довженка)
Назва : Вікові кризи: феноменологія, проблеми
Місце публікування : Практична психологія та соціальна робота: науково-практичний та освітньо-методичний журнал/ головний редактор О. В. Губенко. - К., 2014. - № 2. - С. 1-5: табл. - (Вікова психологія)
Примітки : Бібліогр. наприкінці ст., 5 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
ДРНТІ : 15.31
УДК : 159.922.6
Предметні рубрики: Психология развития
Психологія розвитку
Анотація: Продемонстровані результати емпіричного визначення базових симптомів вікових криз як: пізнавальні показники кризового місця особистості у віковому розвитку (на прикладі підліткового і юнацького віку), характеристики феномена «вікова норма кризового розвитку».
Перейти к внешнему ресурсу: \\tower-2008\textlok\Адвокат\Практ_псих_соц_роб_2014_2\1.pdf
Знайти схожі

10.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання : 159.922
Автор(и) : Заика Е. В. (кандидат психологических наук; профессор кафедры психологии Харьковского Национального университета имени В. Н. Каразина)
Назва : Комплекс коррекционно-развивающих упражнений для развития у школьников внутреннего плана действий, внимания, памяти и самоконтроля
Місце публікування : Практична психологія та соціальна робота: науково-практичний та освітньо-методичний журнал/ головний редактор О. В. Губенко. - К., 2014. - № 2. - С. 22-28. - (В картотеку практического психолога и социального работника - До картотеки практичного психолога та соціального працівника)
Примітки : Библиогр. в конце ст., 4 названий. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
ДРНТІ : 15.31
УДК : 159.922
Предметні рубрики: Психология развития
Психологія розвитку
Анотація: Упражнения со словесными циклами для развития внутреннего плана действий (для учащихся 7-11 классов). Комплекс упражнений для развития двигательной памяти (для детей 6-9 лет).
Перейти к внешнему ресурсу: \\tower-2008\textlok\Адвокат\Практ_псих_соц_роб_2014_2\4.pdf
Знайти схожі

11.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Шамне А. В.
Назва : Варіативно-типологічний підхід до розвитку у віковій психології
Місце публікування : Педагогіка і психологія: Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - К.: АПН України, 2013. - № 4. - С. 82-89
Примітки : Література : С. 89 : 11 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК : 159.923
ББК : 88.37
Предметні рубрики: Психологія
Психология
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): вариативно-типологический подход--варіативно-типологічний підхід--вікова психологія--возрастная психология--психическое развитие личности--психическое развитие ребенка--психічний розвиток особистості--психологические методики--психологические новообразования--психология личности--психологічні методики--психологічні новоутворення--психологія особистості--развитие личности--розвиток особистості--суб'єктність особистості--субъектность личности
Анотація: Визначено, що актуальність дослідження варіативно-типологічного аспекту вікового розвитку зумовлена гострими потребами психологічної практики. Показано, що психологія досліджує або розвиток (без належного врахування індивідуальних варіацій), або індив ідуальні особливості (поза контекстом розвитку). Проаналізовано наявні й можливі підходи до цієї проблеми. Обґрунтовано напрями уточнення змісту поняття «типологія розвитку». Проаналізовано здобутки досліджень О. Венгера та Г. В. Бурменської, визначен о методологічні обмеження використання індивідуально-типових форм новоутворень віку як основи диференційної типологізації розвитку такого використання. За основу побудови типології розвитку запропоновано використати категорії: «особистість» (як прояв я кісного ставлення людини до світу, до себе та інших, мотиваційно-потребової активації, спрямованості, соціальності) та «суб'єкт» (як прояв способів реалізації активності людини у взаємодії з середовищем). Відповідно виділено два критерії: суб'єктний - типізація за психічним рівнем і типом активності (адаптивність - надситуативність, об'єкт - суб'єкт, зовнішній - внутрішній напрями детермінації, джерело самоконтролю тощо) та особистіний -типізація за психічним змістом ставлення до себе, світу, ін ших, самооцінки, спрямованості до ціннісних орієнтацій тощо).
Перейти к внешнему ресурсу: \\tower-2008\textlok\Адвокат\Пед_псих_2013_4\11.pdf
Знайти схожі

12.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Евтягина И. В. (Донецкий национальный технический университет; Горловка), Венжик Т. В.
Назва : Возрастной терроризм: к постановке проблемы
Місце публікування : Грані: Науково-теоретичний і громадсько-політичний альманах. - Д.: Дніпропетровський нац. ун-т, Центр соц.-політ.досліджень, 2014. - № 5. - С. 91-97 (Шифр Г2/2014/5)
Примітки : Литература : С.96-97 : 8 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК : 159.923
ББК : 88.37
Предметні рубрики: Психологія
Психология
Анотація: В представленной статье анализируется проблема терроризма. Существующая классификация терроризма позволяет выявить различные виды и способы воздействия на людей террористами для достижения поставленных целей. Автором предложена возрастная классификация, а именно: взрослый и подростковый терроризм. Детально рассмотрен подростковый терроризм. Анализируются возможные причины пути решения подростками возникших проблем насильственным способом. Также в статье указаны рекомендации по предотвращению подросткового терроризма, делается акцент на необходимости проведения совместных мероприятий школьного психолога, учителей, детей и их родителей.
Знайти схожі

13.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Коваленко-Кобилянська І. Г.
Назва : Вплив актуалізації метакогнітивних здібностей на психологічне здоров'я у старості
Місце публікування : Педагогіка і психологія. - Київ: АПН України, 2017. - № 2. - С. 63-68
Примітки : Література : 10 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК : 159.923
Предметні рубрики: Психологія
Психология
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): вікова психологія--возрастная психология--геронтопсихология--геронтопсихологія--когнитивные способности--когнітивні здібності--психологическое здоровье--психология личности--психология старения--психологічне здоров'я--психологія особистості--психологія старіння--старість--старость--метакогнитивные способности--метакогнітивні здібності
Анотація: З огляду на збільшення частки представників різного віку в соціумі на часі постає і проблема актуалізації метакогніцій та їх вплив на психологічне здоров'я в період геронтогенезу. Розглянуто специфічні детермінанти метакогнітивного розвитку в старості. Експериментально доведено, що складнощі під час розв'язання проблем у людей похилого віку з'являються не так через зниження когнітивних функцій у геронтогенезі, як у результаті неспроможності людини адекватно оцінити власні інтелектуальні ресурси та через фактичну відмову від їх застосування понад мінімальні, життєво необхідні інтелектуальні зусилля.
Перейти к внешнему ресурсу: \\New\textlok\Педагогіка і психологія_2017_2\7.pdf
Знайти схожі

 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)