Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Андрущенко, Віктор (доктор філософських наук; професор; академік ГАПН України; член-кореспондент НАН України; Президент асоціації ректорів педагогічних університетів Європи; головний редактор часопису; ректор)
Назва : Освіта в контексті духовної еволюції цивілізації
Місце публікування : Вища освіта України: теоретичний та науково-практичний часопис/ Засновники: Міністерство освіти і науки України, Академія педагогічних наук України, Інститут вищої освіти АПН України. - Київ: Видавництво "Педагогіка і преса", 2018. - № 2. - С. 5-12
Примітки : Библиогр. в конце ст. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕКІ
УДК : 37.015
ББК : 74.03
Предметні рубрики: Освіта. Педагогіка
Історія освіти
Образование. Педагогика
История образования
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): модернізація освіти--модернизация образования--ознаки цивілізації--признаки цивилизации--історія людства--история человечества--антична цивілізація--античная цивилизация--сила розуму--сила ума--епоха відродження--эпоха возрождения--духовна еволюція цивілізації--духовная эволюция цивилизации--наука і релігія--наука и религия--атеїзм--атеизм
Анотація: Аналізується місце і роль освіти в контексті еволюції таких форм духовно-практичного освоєння світу, як наука, культура, мистецтво, мораль, релігія тощо; стверджується, що освіта у всі часи й для всіх народів слугувала полем узагальнення матеріального і духовного досвіду, а відтак - полем навчання та виховання нових поколінь, загальним стрижнем, який визначає основний контент історії, слугує формуванню мислення (розуму), обрамленого духом гуманізму та людяності; у різні епохи взаємодія цих екзистенцій мала різний характер, однак загальна тенденція - звернення до розуму як основного і вічного (помноженого на працю) джерела прогресу людської цивілізації й долученая до нього (освіта та виховання ) підростаючих поколінь залишається закономірністю, яка визначає людське обличчя цивілізації. Прагнення до єдності заради формування духовного єства (наукового, морального, художнього і т.п.) людини та виховання працьовитості розглядаються як головні домінанти (парадигми) модернізації української освіти.